مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

این کار ممکن است کاری هیجان انگیز و درعین حال استرس‌آور باشد چون باید جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطب‌تان به جا بگذارید و در عین حال هدف و ایده طراح و یا بنیان‌گذار را به مخاطب منتقل کنید. انتخاب اسم مناسب نیازمند زمان است و نمی‌توان در مدت زمان کمی به آن دست یافت. دراین مطلب قرار است چند روش که ممکن است در این راه به ما کمک کند را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند. برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود .

اسامی لوکس و خلاقانه

بعد از انتخاب نام کاربری موارد دیگری در ارتباط با صفحه پروفایل اهمیت دارد که به آن ها میپردازیم. افزایش بازدید سایتوب‌رمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفه‌ای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. اگر این کار را از قبل انجام نداده اید، حتماً سریعاً نام برند خود و تغییرات آن را در گوگل ثبت کنید.

سلام جناب مردانی عزیز؛ متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه این یک روش بازاریابی ناشایست است که برخی موسسات استفاده می کنند، شما نگران نباشید. اما در صورتی که برند خود را ثبت نکرده اید لازم است با موسسه ما تماس بگیرید یا فرم استعلام برند را در همین صفحه پر کنید تا ببینیم اصلا قابلیت ثبت برند دارد یا خیر. به عنوان مثال برند آدرینا در مرحله استعلام برند مواد غذایی مشابه نداشته و تصور می شود که قابل ثبت است ( در طبقه مواد غذایی) اما پس از ثبت اظهارنامه در سامانه، مشاهده می شود که به دلیل مشابهت با برند دلینا در آن طبقه اخطار خورده است. به همین دلیل است که فرآیند استعلام برند قبل از ثبت مهم بوده و کاملا تخصصی است. در این فروشگاه می توانید انواع لباس های سنتی و اصیل زنانه را به قیمت مناسب خریداری نمایید.ارسال به تمام نقاط تهران و ایران. در این قسمت اولین قدمی که باید بردارید این است که برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت باید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.

برخی افراد مراجعه حضوری و استعلام از کارشناسان را برای حصول اطمینان ضروری می دانند در حالی که سامانه اینترنتی استعلام برند قبل از ثبت درست ترین نتیجه را بدون کوچک ترین خطا به شما خواهد داد. مطمئنا برندهای ابتکاری درصد پایینی از مشابهت را داشته و پروسه ثبتی آنها بسیار کوتاه تر خواهد بود. اما در صورتی که با جستجوی علامت تجاری قبل از ثبت مشخص شود که برند پیشنهادی با برندهای ثبت شده پیش از این مشابهت در عنوان یا عبارات آن دارند حتما باید آن را تغییر بدهید چون قطعا برند شما رد خواهد شد. متوجه خواهید شد که برند مورد نظر شما ثبت شده است یا یک کسب و کار ادعای کذب دارد.

  • سلام لطفا با ما تماس بگیرید و تصویر لوگو مورد نظرتون رو برای ما ارسال کنید.
  • شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید .
  • نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
  • شما باید در تمام رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره جستجو کنید تا نام تجاری شبیه به نام تجای شما یا خود آن وجود نداشته باشد.
  • دفترچه برند و سایر المان ها و مشخصات برند و نحوه تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم تر از نام تجاری است.

اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . در مزون کتایون مقدم، طراحی لباس با تلفیقی از پوشاک مدرن و مینیاتوری از فرش های ایرانی عرضه می شود که این ایده خلاقانه سبب شده تا محصولات کتایون مقدم با استقبال گسترده لاکچری گردهای هنر دوست تهرانی و ایرانی روبرو شود. برش تا دوخت و انتخاب پارچه های مرغوب همه زیر نظر طراحان مجرب این خیاط خانه انجام می شود و برای خاص پسندهای مشکل گرا، گزینه های جذابی را ارائه می کند.

برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که پیگیری ثبت تغییرات شرکت داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. برند چیست؟ برند چه اهمیتی دارد؟ چگونه یک اسم خوب برای برندمان انتخاب کنیم؟ در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

گزارش تصویری سمینار مدرسه استادی

البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد. بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید .

انتخاب اسم برند لباس

انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک ثبت برند تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است.

در مورد سوالت هم باید بگم نه لزوما همان ابتدای کار اما بهتره بعد از مدتی این کار را انجام بدید. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن.

برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.

اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و ثبت شرکت خدمات شما است. پوشش تجاری هم شیوه ارائه محصول و یا خدمت، بسته بندی ویژه، رنگ سازمانی خاص و… است. همانطور که می دانید یکی از مهمترین موضوعات برای جذب مشتری داشتن یک نام خوب و با مفهوم برای کسب و کارتان است.