موسسه حقوقی در اصفهان

حداقل تعداد لازم شرکاء و سهامداران برای تشکیل جلسات و تصمیم گیری ها مطابق با قانون تجارت و طبق اساسنامه شرکت تعیین می شود و اگر در هر جلسه ای تمامی اعضاء حاضر نباشند، رعایت تشریفات از مجامع ضروری خواهد بود. یک موسسه حقوقی این امکان را دارد که دیگر همکاران مورد نیاز و یا وکلای دادگستری را در اختیار داشته باشد اما فهرست مشخصات تمامی این افراد باید از سوی دادگستری تایید شود که به موجب ماده سوم قانون ثبت، جزئیات آن باید حتما در روزنامه رسمی نیز اعلام شود. برای ثبت موسسه حقوقی حداقل دو نفر عضو (کارشناس حقوق یا وکلای دادگستری) و یک میلیون ریال سرمایه اولیه لازم است. (اوراق تقاضانامه می‌بایست از محل اداره ثبت شرکت‌ها تهیه گردد). موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که منحصراً توسط سه یا چند وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی، طبق مقررات قانونی و آیین‌نامه‌ی مذکور ثبت و اداره می‌شود. سه شرط فوق از جمله شروط حائز اهمیت در کانون وکلای دادگستری و اداره ثبت است و اگر چنانچه شخصی دارای سه شرط لازم و ضروری که در بالا ذکر شد، نباشد نه تنها قادر به تاسیس موسسه نخواهد بود، بلکه از عضویت در نهاد قانونی نیز محروم خواهد شد.

اگر موسسه‌ای به ثبت نرسیده باشد، شرکای آن در قالب شرکای موسسات تضامنی محسوب می شوند. از سوی دیگر با توجه به ضوابط مربوطه که در ماده ۲ آمده است، امکان پرداخت جریمه‌های نقدی از سوی دادستان برای مدیران موسسات وجود دارد که در نهایت با انحلال موسسه روبرو می‌شوند. سایت ثبت 3 با هدف بالابردن اطلاعات افراد علی الخصوص علاقمندان به زمینه های مربوط به ثبت شرکت ها و برندها، محتوای خود را تهیه می کند و با دقت و وسواس فراوان مطالبی را که برای افراد جامعه مفید است، ارائه خواهد داد.

  • موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که منحصراً توسط سه یا چند وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی، طبق مقررات قانونی و آیین‌نامه‌ی مذکور ثبت و اداره می‌شود.
  • ۳- تماس با شماره ۰۹۱۳۹۷۶۵۴۱۲جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.
  • کارشناسان صداقت با تیمی مجرب و صاحب نظر در مورد ثبت شرکت ، ثبت برند ، کارت بازرگانی ، تغییرات و تصمیمات شرکت از ابتدا تا انتها در کنار شما موکلین ارجمند باشد و این نوید به شما داده میشود که به راحتی نمایندگی شرکت خود را در ایران ، عراق ، انگلستان ، ارمنستان ، گرجستان ، ترکیه به ثبت برسانید.
  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.
  • به طوری که هنگام عقد قرارداد حتما باید میزان سرمایه موسسه، اختیارات موسسان و … مشخص و مطرح شود.

در شرکت تضامنی مانند شرکت با مسئولیت محدود لزومی به انتخاب بازرس وجود ندارد، همچنین این شرکت با حضور حداقل 2 نفر شریک به ثبت می رسد. تفاوت مهم دیگر در مسئولیت شرکاء است، در شرکت تضامنی شرکاء شرکت دارای بیشترین مسئولیت ممکن نسبت به دیگر شرکت ها هستند و اگر دارایی های شرکت برای پرداخت بدهی های آن کافی نباشد، تمام شرکاء شرکت شخصاً و بصورت تضامنی مسئول پرداخت بدهی های شرکت هستند. باید در نظر داشته باشید همانند شرکت با مسئولیت محدود، در موسسه غیر تجاری نیز سرمایه ثبتی موسسه کاملاً اظهاری خواهد بود و نیازی به واریز مبلغی از سرمایه موسسه به حساب بانکی وجود ندارد و همچنین مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره نیز اختیاری بوده و می تواند بصورت نامحدود باشد.

از نقطه نظر ثبتی، موسسات حقوقی زیر مجموعه موسسات غیرتجاری قلمداد می شوند، موضوع این گونه موسسات، انجام امور وکالت در زمینه های مختلف بوده و ثبت می شوند. اصل مجوز فعالیت از مراجع مربوط و در مواردی ثبت موضوع موسسه حقوقی نیاز به مجوز دارد. لازم است که در اساسنامه نام موسسه حقوقی و اعضای موسسه و مشخصات کامل و اقامت گاه قانونی آنان ذکر گردد. ارائه پروانه تاسیس موسسه حقوقی که توسط قوه قضاییه تایید و صادر شده است. همچنین مطابق ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه، موسسات حقوقی باید از قوه قضاییه مجوز دریافت کنند و این صلاحیت و اختیار از جانب قوه مذکور به مرکز وکلا سپرده شده است. مطابق ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری، مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجاری، کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجاری از جمله امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از اینکه تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی

همچنین نوع سرمایه موسسه نیز نقدی است که حداقل سرمایه می‌بایست ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال باشد. اگر یکی از اعضای شرکت حتی یکی از شرایط فوق را نداشته باشد (فاقد گردد) از عضویت در موسسه حقوقی محروم و عزل می‌گردد و اگر با خروج عضو تعداد اعضای موسسه از حد نصاب کمتر شود بقیه اعضا موظف‌اند ظرف مدت سی روز ضمن اعلام به کانون وکلا به جایگزینی یک عضو دارای شرایط فوق اقدام کنند. اگر دفتر وکالت دارید یا در دیگر موسسه های حقوقی مشغول فعالیت هستید نمی توایند برای به ثبت موسسه حقوقی اقدام نمایید. هرگونه تغییر در این اساسنامه باید به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد و در روزنامه کثیر الانتشار آگهی شود. در عرض یک ماه از این تاریخ باید یک نسخه از این اساسنامه به کانون وکلا تحویل داده شود.

اموزشگاه های علمی و زبان غیر دولتی و … نیز از جمله این موسسات هستند. که علاوه بر وکالت و مشاوره حقوقی به افراد مراجعه کننده با عنوان خدمت رسانی به ارباب رجوع به دنبال کسب درامد و پیشرفت مالی و شغلی نیز هستند. 9- حداقل یکی از اعضای هیئت مدیره ی شرکت باید مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی داشته ثبت برند تجاری باشند. ( لازم به توضیح است باید این مدرک تحصیلی متعلق به یکی از اعضاء هیئت مدیره ی شرکت باشد). 9-همانگونه که اشاره شدحداقل یکی از اعضای هیئت مدیره ی شرکت باید مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی داشته باشند لازم به توضیح است باید این مدرک تحصیلی متعلق به یکی از اعضاء هیئت مدیره ی شرکت باشد.

ثبت موسسه حقوقی

یک موسسه حقوقی می‌تواند خدمات حقوقی در خارج از کشور نظیر تهیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان، مهاجرت افراد برای کسب شغل و مهارت‌های دیگر، نیز ارائه کند. همان‌گونه که ثبت یک موسسه حقوقی با تصمیم شرکا امکان‌پذیر است، لغو آن نیز با تصمیم تمامی شرکا امکان‌پذیر خواهد بود. بنا به هر دلیلی مانند مشکلات ملکی، تامین بودجه و … اگر یک موسسه حقوقی قصد انحلال داشته باشد باید در طی یک جلسه که تمامی شرکا در آن حضور دارند، تصمیم به لغو یا منحل کردن موسسه بگیرند. شرکت های ثبتی مختلفی رو میشناسم و باهاشون کار کردم، ولی تخصص، تجربه و پیگیری خوب وکلای سفیر صلح، دلیل انتخاب من شد. یکی از اعضا دارای پروانه وکالت معتبر برای شهری باشد که به عنوان مرکز اصلی برای موسسه معرفی می گردد.

یک صفحه ورود اطلاعات برای شما باز می شود که بر اساس مستندات اصلی باید کلیه اطلاعات وموارد خواسته شده را تکمیل نمایید . موسسات حقوقی نیز مانند سایز موسسات و شرکت‌ها نیاز به اساسنامه دارند. در واقع اساسنامه به عنوان سند موسسه ثبت شرکت در تهران عمل می‌کند و تمامی اطلاعات اصلی در آن درج می‌شود. که از جمله آن می‌توان به موضوع شرکت به‌صورت دقیق و جزئی اشاره کرد. تمامی شرکت‌ها و موسسات برای شروع فعالیت، به موضوعی نیاز دارند که اهداف و حدود فعالیت آن‌ها را مشخص کند.

تفاوت مؤسسه حقوقی با دفتر وکالت چیست؟

شرکت بازرگانی یکی از پر متقاضی ترین موضوعات تاسیس شرکت در ایران محسوب می شود و با توجه به این موضوع که در چند ماه اخیر قیمت ارز سیر سعودی بسیار زیادی داشته است، بحث صادرات و ارز آوری دارای جذابیت های بیشتری به نسبت گذشته شده که در نتیجه شاهد رشد روز افزون متقاضیان ثبت شرکت بازرگانی هستیم. اگر تصمیم به ثبت شرکت بازرگانی دارید می توانید یکی از دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص را برای ثبت انتخاب نمایید. همچنین اگر تصمیم به تاسیس شرکت بازرگانی سهامی خاص دارید نیاز به حضور حداقل 5 نفر خواهید داشت که تعداد 3 تغییرات شرکت نفر از آن ها سهامدار شرکت و 2 نفر بازرس شرکت هستند.

در این مقاله به مراحل ثبت شرکت سهامی عام پرداخته شده است مقاله را بخوانید. ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود برای شروع و اقدام به ثبت معمولا متقاضیان راه ساده تر را انتخاب می نمایند برای این منظور ساده ترین راه قید همه اطلاعات در سامانه اینترنتی می باشد . بدین صورت که بر اساس بروز بودن اطلاعات و دنیای تکنولوژی و سازمان ثبت شرکتها وبگاه اینترنتی را راه اندازی کرده اند که مؤسسان با درج اطلاعات و آپلود مدارک پرونده خود را به اداره ارسال می نمایند. ثبت‌یار یک راه ساده برای ثبت موسسه در اختیار شما قرار داده است.