نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

لحظه بسیار مهمی در انتخاب نام تجاری وجود دارد که به آن لحظه مکاشفه میگویم. وقتی نام ها را بررسی می کنید، از همه جنبه ها روی برند تمرکز کنید و به همه مخاطبان هدف فکر کنید. اگر می توانید ، از مشتریان یا اشخاص ثالثی که با صنعت شما آشنایی دارند کمک بگیرید تا ایده های خوب دریافت کنید. در طول انقلاب صنعتی دوم ، هنگامی که شخصی به شهرت می رسید، شرکت ها نام خود را با نام صاحبان قدرتمند خود شروع می کردند.

  • اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد .
  • تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
  • اما اگر با همون حساسیت به پرورش شخصیت فرزندشون اهمیت بدن، دیگه مهم نیست اسم بچه چی انتخاب شده.
  • اگر فکر می‌کنید می‌توانید به‌درستی این عبارت‌ها را در فارسی با عبارات بین‌المللی مطابقت دهید زیاد خودتان را اذیت نکنید.
  • در نظام حقوقی ایران طبق مواد 576 و 582 تجارت و طبق ماده eight کنوانسیون اتحادیه پاریس 1883، چگونگی انتخاب نام تجاری یا برند نیاز به تشریفات خاصی ندارد.

اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده می‌کردید و به سراغ جست‌وجو و خواندن مطلب در این باره نمی‌رفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید. یافتن نام مناسب برای استارت آپ می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت فعالیت شما داشته باشد.

اما در دراز مدت، دفاع از آن دشوارتر می شود زیر رقابت بیشتری به بازار می آید و قدرت نام برند را کم می کند. مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید. من هم سعی کرده‌ام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقاله‌ای جامع ثبت شرکت در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. نام برند یا نام تجاری (معمولاً یک اسم خاص است ) نامی که توسط تولید کننده یا یک سازمان برای یک محصول یا خدمات خاص به کار می رود. این روزها اغلب نام های تجاری از نظر استراتژیک مورد بررسی قرار می گیرند؛ در واقع ابزارهای بازاریابی در جهت ایجاد آگاهی مشتری و تقویت وفاداری به برند به کار گرفته می شود.

انجام مراحل چگونگی انتخاب نام تجاری یا برند

هنگام نامگذاری به مد روز توجه نکنید چون ممکن است مد در آینده تغییر کند بنابراین از اسامی مد روز که به دلیلی رایج شده اند ، خود داری کنید. مثلا لوگو تصویری “Apple” را با لوگو کلمه ای “Microsoft” مقایسه کنید. مطمئنا شما هم بر این عقیده هستید که به خاطر سپردن اولی به منابع شناختی کمتری نیاز دارد تا دومی. برای لمس ایده هایتان با روایت‌های بیشتری از مسیر تجاری‌ام در کنارتان خواهم بود.

وقتی امروز سامسونگ یا اپل، در حجم میلیارد دلاری در حال فعالیت هستند و مثلاً در محصول جدیدشون، ممکنه تغییر جزئی رنگ گوشی، مقداری ناچیز (مثلاً ۰٫۵%) فروش گوشی رو تغییر بده، حساب که می‌کنی می‌بینی داریم از یک تفاوت چند میلیون دلاری حرف می‌زنیم. یه راه تامینش اینه که یک قرارداد ده میلیاردی تبلیغاتی ببندم و بعد برم کارمزد تبلیغات رو بگیرم. زیاد پیش اومده که بر حسب اتفاق، در جلساتی حضور داشته باشم که در مورد نام تجاری محصولات (یا شرکت‌ها)‌ تصمیم گرفته می‌شه.

انتخاب نام تجاری

اگر قرار است محصول شما را آقایان یا نسل جوان خریداری کنند باید نامی متناسب با سلیقه مخاطب در نظر گرفته شود. شاید شما از نامی خوش تان بیاید که امروزه جوان ها آن را نمی پسندند بنابراین به این نکته توجه داشته باشید. (قانون جديد، مسكوت است) البته با توجه به مزاياي ثبت علامت تجاري، عقلاً ثبت آن لازم است. در مقابل؛ اختيار يك نام تجاري به هنگام ثبت شركت يا موسسه، اجباري است. علائم تجاری هستند که مصرف‌کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبدأ جغرافیایی محصول گمراه می‌کند یا فریب می‌دهند. برای مثال، عرضه مارگارین به بازار با علامت تجاری که تصویر یک گاو داشته باشد مردود خواهد شد چون علامت موجب گمراهی مصرف‌کنندگان خواهد شد و مصرف‌کنندگان به‌احتمال، تصور خواهند کرد که این علامت به محصولات لبنی مرتبط است (مانند کره حیوانی است).

قطعا ما در برنداکسین بعد از گپ و گفتی دوستانه و کوتاه با شما و نیازسنجی پروژه شما زمان بندی دقیق تری می توانیم به شما ارائه دهیم اما به طور متوسط از 7 تا 21 روز کاری پروسه انتخاب نام طول می ثبت تغییرات شرکت کشد. ما در این دوره به طور مداوم با شما در ارتباط هستیم تا نام برند نهایی همان چیزی باشد که شما انتظارش را دارید. مرحله آخر ثبت قانونی نامی است که با تحقیق و زحمت زیاد به دست آورده اید.

اغلب می توان از گوگل بعنوان مثال بارز در همین زمینه یاد کرد. ممکن است هر شرکتی که نامی اختراع می کند به اندازه گوگل خوش شانس نباشد. به طور معمول نام های ساختگی نیاز به بازاریابی و قصه پردازی قوی دارند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان داستان برند را با نام تجاری و معنای مناسب درک می کنند.

برای آشنایی با سایر رویکردهای نام گذاری برند توصیه می کنیم که به “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها “ مراجعه نمایید. چراکه ممکن است کشور یا منطقه شما از ثبت این نام که مشابه با نام تجاری دیگری است خودداری کند. آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند. نام‌گذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار شما است. این نام در سال‌های آینده تصویر برند شما را می‌سازد و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید.

نظر بر روی پست چند نکته ساده در مورد انتخاب نام تجاری

خیلی از برندها هم ارتباط چندانی با نوع بیزنس خود ندارند اما بر جنبه حسی آن اسم تاکید میکنند. خیلی ها ممکن است وقتی برای اولین بار نام “Starbucks” به گوششان خورد، تصوری از محصولات یا خدماتی که ارائه میکند نداشته اند اما وقتی میفهمند که نام یک کافی شاپ زنجیرهای است، به طور عجیبی در ذهنشان مینشیند. این اسم انرژی را در فرد بیدار میکند، درست همان کاری که یک فنجان قهوه اول صبح میکند.

سامانه ثبت برند

این روش می تواند به عنوان مولفه چالش برانگیزی در هویت یک برند عمل کند. در ابتدا نام زادگاه می تواند به معروف شدن برند کمک کند و زمانی که برند در سطح جهانی مطرح شد، این نام برند است که به محبوبیت زادگاه شما کمک می کند. همانطور که در فیلم ‘The Founder’ نشان داده شده است، شخصیت اصلی “ری کروک” احساس کرد که نام برند “مک دونالد” بسیار باشکوه، زیبا و بی حد و حصر است و از هر نام دیگری بهتر است.

انتخاب نام تجاری اولین قدم در ایجاد اعتبار سازمان یا شرکت شما است. مخاطبان با شنیدن نام برند متوجه می شوند که چه انتظاری از شرکت(برند) شما می توانند داشته باشند. شهرت خوب به این معنی است که مخاطب به طور طبیعی تمایل داشته باشد با شما ارتباط برقرار کند. با بررسی رسانه های اجتماعی و دیدگاه های کاربران در اینترنت به سرعت متوجه می شود که آیا همان کسی هستید که ادعا می کنید یا خیر. انتخاب اسم برند به‌درستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌‌و‌کار است.

در غیر این صورت اگر بخواهید در نیمه راه نام تجاری خود را تغییر دهید با چالش‌‌هایی روبرو خواهید شد و مطمئنا شما نمی‌خواهید دچار دردسر شوید. جهت خرید و استفاده از همه خدمات وب رمز و ارسال تیکت پشتیبانی لازم است وارد شوید. تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید. موسسات غیر ثبت برند تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.

اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشه‌دار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه می‌شود! به همین دلیل است که کلید خوش‌آوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کرده‌ام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید. باید بدانید که در ایران هم نام برند به همین اندازه ارزشمند است. برند اویلا که امروز سهم قدرتمندی را در بازار ایران دارد، بیشتر یک برند است تا تولیدکننده. طبق اطلاعاتی که من دارم، مثلا در مورد محصول روغن نباتی، سهم اعظم تولید محصولات عرضه‌شده تحت نام این برند را یکی از کارخانه‌های دیگر ایران انجام می‌دهد.

پست شد در : misc