نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

ارزان ثبت ثبت سریع و آسان برای نام شرکت شما و تعیین اسم شرکت. لازم به تکرار است که کلمات استفاده شده در اسم شرکت نبايد کلمه عام باشند مثل کلماتي که به شغل اشاره دارند ( تجاري ، مهندسي ، بازرگاني و…) و بايد از اسم خاص که مالکيتش را مي توان به يک نفريا يک شخصيت حقوقي منسوب کرد ، استفاده نمود. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود. اسم شرکت باید همسو با موضوع فعالیت شرکت باشد و با آن در تضاد نباشد. یکی از مواردی که می توان گفت امکان مواجه با آن را خواهید داشت همین مورد تغییر نام شرکت است، در واقع ممکن است به دلایل مختلف تصمیم بگیرند نامی در زمان ثبت شرکت انتخاب کرده اید را تغییر دهید.

اسم شرکت باید هویت حرفه و کار ، تخصص و تجربه شما و هوشمند بودنتان را نشان بدهد . نام شرکت باید حداقل three کلمه ای باشد که فارسی و مستند آن در لغت نامه موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد. از اسم هایی که منحصر به یک سازمان یا ثبت شرکت نهاد خاصی است، استفاده نکنید. به عنوان مثال از اسم ایثارگران و شاهد نباید استفاده کنید. شرکت( تاسیساتی اندیشه آتی) که دراین نام کلمه (اندیشه) یک سیلاب و(آتی) یک سیلاب درنظر گرفته می شوند وکلمه (تاسیساتی) به صورت (عنوان)درنظر گرفته می شود.

ماده ۱۱- در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی (تغییر نام شرکت) رعایت مواد ۹۵ و ۱۱۷ و ۱۴۱ و ۱۶۳ و ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آئین نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است . پس از آن ارائه ی رسید بانکی و البته اصل صورتجلسه ی امضا شده به قسمت تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها . در بسیاری از مواقع به دلیل انتخاب اسم های شرکت به صورت عمومی، مجبور به اضافه نمودن یک سیلاب دیگر برای اسم شرکت سه سیلابی یا اسم سه حرفی خود خواهید بود. در این حالت انتخاب اسم چهار سیلابی بواسطه انتخاب سه سیلاب به همراه یک اسم غیر خاص انجام میشود. فقط به خاطر اینکه در زمان انتخاب اسم شرکت به دنبال ارزان تمام کردن این کار هستند و حاضر به دریافت یک ساعت مشاوره برندسازی نبودند ، حال باید چندین برابر هزینه تغییرات دهد.

  • نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.
  • بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم.
  • نام شرکت باید خاص باشد چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام خاصی باشد تا بتوانند آن ها را از هم تشخیص دهند.
  • برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.

می‌توانید خلاصه آن را تبدیل به یک برند تجاری برای خود کنید. اگر می‌خواهید اسمی برای شرکت تجاری خود داشته باشید. ثبت تغییرات شرکت که در آن تمام قواعد و مربوطه رعایت شده باشد، در متون فرهنگ لغت ایران جستجو را برایانتخاب نام شرکتانجام دهید.

نحوه انتخاب نام برای شرکت

به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر ثبت برند یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید. سامانه ثبت شرکت میزان زیر مجموعه هدلینگ مشاوره کسب و کار با نام موسسه خدمات اداری کـــاج می باشد. حال می توانید اوراق را امضا کرده و به همراه مدارک لازم به اداره ثبت شرکتها پست نمایید.

۶- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان، ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. است که مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی باشند. چنانچه نتیجه کارشناسی نام ، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد ، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی ، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه ار تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد. مهلت اعتبار نام تایید شده شرکت که منجر به ثبت و آگهی می گردند، نامحدود است.

بهترین نام، نامی است که در اولین مواجهه به خوبی هویت و موضوع شرکت را نمایش دهد. نام خوب نامی است که به راحتی تلفظ شود و به سادگی به خاطر سپرده شود. برخی از کلمات ممکن است در گویش و یا لهجه‌های دیگر معنای متفاوتی داشته باشد. البته این مساله بیشتر زمانی مهم می‌شود که بخواهید در سطح بین‌المللی نام خود را ثبت کنید.

بسیاری از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند، انرژی زیادی را صرف انتخاب اسم شرکت مطلوب خود می‌کنند. انتخاب نام مناسب جهتثبت شرکتمستلزم رعایت برخی اصول می باشد که در این مقاله سعی شده است تا جای امکان به این موارد اشاره شود. نام شرکت بایستی متشکل از سه سیلاب باشد که در ادامه شرایط انتخاب نام شرکت ذکر شده است. نام شرکت تأثیر بسیار زیادی در بازاریابی و محبوبیت برند شما خواهد داشت و اگر به درستی انتخاب نشود، می‌تواند نتیجه‌ی بسیار بدی بر فعالیت‌های شما داشته باشد.پیدا کردن نام مناسب برای شرکت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. ساده‌ترین راه این است که نام شرکت خود را از مشتقات اسم خودتان انتخاب کنید. اما از آنجایی که ۷۷ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن تحت تأثیر نام شرکت قرار می‌گیرند، انتخاب نام مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت شما ایجاد کند.

انتخاب نام شرکت

تمامی حقوق مطالب این وب سایت متعلق بهموسسه ثبت صدرامی باشد . تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی شرکتهای خارجی ممکن می باشد.

تماس بگیر

در این صورت شرکت خاطی باید هم جبران خسارت کند و هم نام یا موضوع فعالیت خود را تغییر دهد یا به فعالیت خود پایان دهد. دادگاه در این گونه موارد معمولا دستور منع» هم برای جلوگیری از فعالیت این گونه شرکت ها صادر می کند. بعد از این مدت شرکت معترضی که مدعی است نام ثبت شده با نام آن شرکت مشابهت دارد، تنها می توان بر مبنای کامن لا و قواعد مسئولیت مدنی، بویژه خطای عرضه کالا یا خدمات با نام یا علامت تجاری دیگری» دعوای مسئولیت مدنی طرح کند. هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. بحث تعیین نام شرکت ها، علاوه بر این که از جنبه کمی برخوردار است (تکراری نبودن در کل کشور) جنبه کیفی هم دارد و لازم است در تعیین نام به بحث تشابه اسامی و نام های ممنوع هم توجه شود. رعایت قوانین انتخاب نام شرکت که در ذیل به آن می پردازیم .

قوانین تعیین نام شرکت ها

اسامی قابل ثبت صرفاً باید فارسی و دارای ریشه در لغت نامه های معتبر باشد. انتخاب نام تا حدی اهمیت دارد که می توان گفت قبل از اینکه مصرف کنندگان با محصولات آشنا شوند، عموما نام شرکت را مشاهده می‎کنند. بهترین حرف این است که بگوییم، نام شرکت مهم تر از کیفیت محصولات و خدمات می‎باشد زیرا اولین و تنها چیزی است که در خاطر مصرف کننده می‎ماند. صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. کارت بازرگانی نوعی مجوز است که به شخص حقیقی یا حقوقی که دارنده آن است اجازه داده می شود که با آن به واردات و صادرات بپردازد.

عناوینی که مختص تشکیلات دولتی و کشوری باشند، از جمله نام‌هایی اختصاری که رسماً متعلق به دولت هستند، نظیرِ ایران، کشور، نزاجا، ناجا و… مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت‌دار دولتی. اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیلِ نو، اصل، نوین، برتر و برترین به اسامی ثبت‌شده قبلی قابل تایید نیست. ۷-۲- چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد .

پست شد در : misc