هزینه ثبت شرکت در اروپا چقدر است؟

کشورهای اروپایی معمولا امکانات زیادی را در اختیار افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشورها را دارند قرار می‌دهند و همین عامل نیز ثبت شرکت را برای سرمایه‌گذاران راحت‌تر می‌کند. البته برای ثبت شرکت در این کشورها داشتن سرمایه به‌تنهایی کافی نیست و شما باید طرح و برنامه خوبی را نیز برای شرکت خود داشته باشید. میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی، به دلیل نیروی کار ارزان و متخصص، هزینه پایین تولید، دریافت میزان مالیات مناسب در بین کشورهای اروپایی، موقعیت جغرافیایی مناسب و … رشد بالایی را داشته است (افزایش 600 درصدی نسبت به سال 2000).

نیاز به توصیف ندارد که ثبت شرکت در هر یک از کشورهای اروپایی تا چه اندازه می تواند متضمن آینده ای درخشان و شکوفا برای سرمایه گذاران و خانواده های آنها باشد. برندسازی و ثبت شرکت در اروپا همواره می‌تواند چالش‌ها و مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد بدون این که دانش خاصی در این زمینه داشته باشند اقدام به انجام این کار می‌کنند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا افراد در آینده با مشکلات متعددی مواجه شوند. در چنین شرایطی است که کمک‌گرفتن از یک مجموعه متخصص در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی می‌تواند به شما کمک کند تا با قوانین موجود در این کشورها بیشتر آشنا شوید و اطلاعات جامع و کاملی را درباره آنها به دست بیاورید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد ثبت شرکت در اروپا را دارید احتمالا علاقه‌مند هستید تا با مراحل مختلف این کار بیشتر آشنا شوید و با داشتن اطلاعات کامل در این زمینه اقدام به مهاجرت به کشورهای اروپایی کنید. در خصوص این موضوع باید بدانید که اولین مرحله از مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق ثبت شرکت در این کشورها این است که یک طرح و ایده جذاب را برای راه‌اندازی شرکت خود داشته باشید.

  • می خواهم با شما در مورد فعالیتی که در بازارهای محلی‌تان دارید کمی بیشتر صحبت کنم.
  • لازم به ذکر است که بسته به کشور مقصد، پروسه تایید ثبت شرکت طولانی تر یا سریع تر خواهد بود.
  • باوجود قوانین مختلف در مورد مجوز تجارت برای خارجی‌ها، یک قانون کلی در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد.
  • بعد از ثبت شرکت افراد برای شروع کار قانونی باید علامت تجاری خود را ثبت کرده و سپس فعالیت بازرگانی خود را به اداره بازرگانی آن منطقه معرفی کنند.
  • تنها تفاوت این شرکت کارآفرینی با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت است.
  • یک شرکت تریدینگ می تواند با ایجاد ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده به نگرانی تولید کنندگان جهت یافتن خریدار، معرفی محصول، تحویل محصول، توزیع و قرار دادن آن در خط تولید یا قفسه های فروش پایان بدهد.

با وجود اینکه این کشورها عضو اتحادیه اروپا هستند و در ظاهر امر باید قوانین یکسانی داشته باشند، در عمل به دلیل ساختار اقتصادی و سیاسی متفاوت کشورها، سرمایه گذار گاها با فرآیندهایی مواجه می شود که در ثبت شرکت سایر کشورها وجود ندارد. برای مثال کشوری مانند سوئد از نظر ساختار سیاسی و اقتصادی با اسپانیا و یونان متفاوت است، پس برخی الزامات و فرآیندهای ثبت شرکت و استخدام در آن متفاوت است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود دراین نوع ثبت شرکت با مسئولیت محدود ساختار ساده ای دارد.

ثبت شرکت در هر کشور مراحل خاص خود را دارد و شرایط تمامی کشورهای اروپایی مشابه هم نیست. می توان گفت اولین قدم، انتخاب کشوری است که بازار و بستر خوبی برای فعالیت مورد نظر شما داشته باشد. پس از انتخاب کشور مورد نظر، می بایست یک طرح تجاری مناسب با کاری که قرار است در کشور مقصد انجام دهید، تهیه کنید. سپس با ثبت شرکت در کشور مورد نظر و افتتاح حساب، پول و سرمایه اولیه لازم را منتقل می کنید. در کشورهایی که از این طریق می توان به اقامت در اروپا دست یافت، باید مدارک شرکت ثبت شده را به اداره مهاجرت و سفارت آن کشور نشان داد تا پروسه اخذ اقامت نیز آغاز شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در خارج

برای ثبت شرکت در اروپا بدون شک شما هم نیازمند این هستید که با عواملی که می‌توانند روی هزینه ثبت شرکت شما تاثیرگذار باشند آشنا شوید. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند علاقه‌مند هستند تا بتوانند با کمترین هزینه ممکن شرکت خود را راه‌اندازی کنند. ثبت شرکت در اروپا می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای مهاجرت به اروپا باشد که افرادی که سرمایه کافی برای انجام این کار را دارند می‌توانند از این روش استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بخش دوم این مقاله به بحث راجع به موضوع ” وضعیت اقتصادی و محیط تجارت در اروپا ” و ” کدام مقصد را برای تجارت انتخاب کنم ؟ ” می پردازد. سرمایه انسانی به عنوان معیاری از ویژگی‌ها، ظرفیت، تحصیلات و مهارت‌های ثبت شرکت کارکنان که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر توانایی‌ها، سطح بهره وری، کارایی و مهارت‌های آنها تأثیر می‌گذارد. فرآیند برنامه ریزی در سازمان بطور خلاصه به مفهوم هدف گذاری برای بقاء و رشد سازمان است.

ثبت شرکت در اروپا

اتحادیه اروپا قوانین استانداردی در مورد مالیات بر ارزش افزوده دارد ، اما این قوانین ممکن است در هر کشور اتحادیه اروپا متفاوت اعمال شود. مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) مالیات بر مصرف است که تقریباً برای همه کالاها و خدماتی که برای استفاده یا مصرف در اتحادیه اروپا خرید و فروش می شوند اعمال می شود. بسته به نحوه ثبت شرکت در اروپا (جدول بالا را ببینید) ، باید اسناد متفاوتی ارائه دهید.

دانمارک همچنین می تواند نکات منحصر به فردی را برای کارکنان ارائه دهد:

شرکت ما با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت در اروپا و افتتاح حساب بانکی میتوانید با توجه به نیاز شما یک کشور مناسب را به شما پیشنهاد دهید. هزینه ها و مالیات ها و شرایط مواردی هستند که شما باید به آن توجه نمایید. یکی از روش‌های بسیار رایج برای دریافت اقامت بیشتر کشورهای جهان، ازدواج با اتباع آن کشورهاست. اروپا هم از این قاعده جدا نیست و چنانچه که شما با یکی از شهروندان کشورهای اروپایی ازدواج کنید، می‌توانید اقامت اروپا از طریق ازدواج را به دست آورید. پس از این مدت هم چنانچه مشخص شود ازدواج انجام شده فریبکارانه بوده است، امکان لغو حق شهروندی و اقامت دائم وجود دارد.

پس از ثبت تغییرات این امکان برای شما فراهم می گردد تا برای مدیر عامل و اعضای خانواده درخواست اقامت کنید در بعضی از کشورها این مهم برای سهام داران نیز امکان پذیر می باشد. اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت و ایجاد شغل یکی از رایج ترین شیوه های دریافت اقامت اروپاست. بیشتر کشورهای بزرگ اروپایی از ایجاد شرکت‌های فعال در کشورهایشان استقبال می‌کنند. چرا که ثبت شرکت علاوه بر آنکه سرمایه وارد یک کشور می‌کند؛ موجب ایجاد شغل نیز می‌شود و یک سرمایه گذاری فعال و ایده آل برای آن کشور محسوب می‌شود. این نوع سرمایه گذاری مخصوص کارآفرینانی است که به فکر توسعه و جهانی کردن کسب و کار خود هستند.

اقامت و شهروندی ترکیه با خرید ملک

در اصل اتحادیه اروپا با تلاش جامعه اقتصادی اروپا در سال 1957 و با توافقنامه روم در ابتدا شکل گرفت که در آن زمان تنها 6 کشور این اتحادیه را بنیان نهادند. ثبت نام در مراجع مالیاتی می تواند به صورت آنلاین انجام شود؛ در غیر این صورت کمتر از دو ماه پس از ثبت شرکت در سوئد، مقامات مالیاتی این کشور به شرکت مراجعه می کنند. برای ثبت شرکت در سوئد باید جزئیات کاملی از ساختار شرکت را به اداره مهاجرت و یا دفتر ثبت شرکت ها در سوئد ارائه ثبت برند نمود. برای ثبت شرکت در قبرس می توانید با سفارت قبرس در تهران نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر ارتباط برقرار نمایید. دفتر کار مجازی معمولا از سمت موسساتی که به شما در ثبت شرکت کمک می کنند، ارائه می شود و در واقع آدرس شرکت خود را برای شما ثبت می نمایند و خود نیز به عنوان نماینده قانونی شما با دولت قبرس در ارتباط خواهند بود. زمان ثبت شرکت در ارمنستان بین یک تا پنج روز کاری است و بعد از این تاریخ درخواست شما تایید یا رد می گردد.

جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از موتورهای رونق اقتصادی و ایجاد رقابت در بازار است. هر چه کشوری بتواند امکان رشد و تامین امنیت اقتصادی بیشتری را نشان دهد، سرمایه گذاران خارجی بیشتری به سمت آن می آیند. از سوی دیگر هم کشورهایی که به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی هستند، امکانات و شرایطی را برای سرمایه گذاران فراهم می سازند تا در رقابت اقتصادی با دیگر کشورها عقب نمانند.

یکی از مهم‌ترین اصولی که برای ثبت شرکت در اروپا باید بدانید این است که حتما سعی کنید با استانداردهای سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف اروپایی آشنایی داشته باشید. آشنایی با استانداردهای سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین کشور را برای مهاجرت و ثبت شرکت انتخاب کنید. حوزه های قضایی محبوب و سایر کشورهای اروپایی که در بالا ذکر شده اند، نه تنها به دلیل فرصت کسب و کار در حال افزایش است، بلکه یک پلت فرم پایدار برای کسب و کار تجاری نیز ارائه می دهند.ثبت شرکت خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید. از سال ۲۰۱۶، و از طریق موسسه حقوقی سروش فردا، برای عده ای کثیری از هموطنانمان، فرآیند اخذ اقامت اسلواکی با ثبت شرکت را اقدام کرده ایم و هم اکنون تجربیات خود را در این مقاله با شما به اشتراک خواهم گذاشت. حامد ایوبی هستم، مدیرعامل موسسه حقوقی سروش فردا و نویسنده این مطلب. امیدوارم این مقاله، به افرادی که میخواهند برای اخذ اقامت اسلواکی بدون سرمایه گذاری اقدام کنند، راهنمای جامعی باشد.

به عنوان مثال، اگر یک کارآفرین یونانی، در فرانسه کار خود را شروع کند، از همان حمایت، خدمات، آموزش و وامی برخوردار است که یک شهروند فرانسوی برخوردار است. باوجود قوانین مختلف در مورد مجوز تجارت برای خارجی‌ها، یک قانون کلی در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد. خارجی‌هایی که قصد راه‌اندازی مشاغل در کشورهای اروپایی را دارند، نیازی به اجازه کار یا هر نوع ویزا دیگری ندارند.