چگونه شرکت تعاونی تاسیس کنیم

در ابتدا به تعریف شرکت تعاونی می‌پردازیم،شرکت تعاونی شرکتی است که یک انجمن ثبت شده مستقل و وظیفه مند دارد. شرکت تعاونی حداقل با ۷ نفر عضو می‌تواند تاسیس شود که شرایط قانونی را برای عضویت در شرکتهای تعاونی داشته باشند. ⃰ برای تاسیس شرکت تعاونی کشاورزی بایستی از اداره جهاد کشاورزی مجوز اخذ نمود. شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی ثبت برند های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از طریق خود یاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصولی که در این قانون مطرح است تشکیل می شود. شرکت هایی هستند که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد موسسین شرکت باید برای تامین قسمتی از سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت، سهام آن را به عموم عرضه نمایند؛ حداقل تعداد اعضا در شرکت های تعاونی عام 500 نفر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت تعاونی در کرج وثبت شرکت در کرج می توانید با ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت کنید و مدارک خود را به صورت حضوری و یا غیرحضوری برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه امور ثبتی شما را انجام دهیم. شرکت تعاونی شرکتی می باشد که میان افراد حقیقی ، برای کار در امور مربوط به تولید و توزیع برای هدف های مصرح در قانون بخش تعاونی ، به جهت بهتر کردن وضع اقتصادی و اجتماعی اعضایش از طریق همکاری و تشریک مساعی آنان ، با رعایت قانون مزبور تشکیل می گردد . اداره شرکت تعاونی بر عهده هیات مدیره ای می باشد که طبق قانون تجارت و قانون شرکت های تعاونی و اساسنامه شرکت انتخاب می شود. شرکت تعاونی می تواند در قالب شرکت سهامی خاص تشکیل شود و یا طبق مقررات خاص شرکت و با توافق اعضا شکل بگیرد.

ثبت شرکت تعاونی کشاورزی

تاسیس تعاونی‌ها عمدتاً برای فعالیت در زمینه‌های تولید، مصرف، توزیع، خدمات، کشاورزی و مسکن است. این شرکت‌ها از نظر نوع فعالیت به دو دسته تولید و مصرف (توزیع) و از نظر نوع عضویت به دو دسته عام و خاص تقسیم می‌شوند. به تعاونی‌هایی که در چند حوزه گوناگون مشغول به کار هستند شرکت تعاونی چند منظوره گفته می‌شود.

ثبت برند

مهم‌ترین ویژگی شرکت تعاونی این است که برای رفع نیازهای مشترک، بهبود اوضاع، مهیا کردن احتیاجات و تامین کالاها و خدمات یک گروه تاسیس می‌شود، نه برای کسب منفعت تجاری افراد. در واقع هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی حمایت اقتصادی از اقشار کم‌درآمد جامعه است. سرمایه تامین یا تعهد شده از طرف اعضا در هر مرحله ثبت شرکت تعاونی نباید کمتر از 51درصد کل سرمایه شرکت باشدو هر شرکت تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می گردد که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد. شرکت های تعاونی تولیدی که به منظور اشتغال در امور مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، صنایع دستی، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت و معدن، عمران شهری، روستایی و عشایری ، و نظایر اینها فعالیت می نماید و یک واحد تولیدی را تشکیل می دهند.

از دیر باز شراکت و انجام امور به صورت توافقی در بین بشر رواج داشته است. اما از جایی به بعد این همکاری‌ها قانونمند شده‌اند و تحت عناوین و زیر مجموعه‌های مشخص به فعالیت می پردازند. مجموعه ثبت کسرا در این مطلب به صورت اختصاصی به شرکت‌های تعاونی می پردازد که تغییرات شرکت اصلا تعریف این شرکت‌ها چیست، چه شرایط و اهدافی دارند، تعداد و تعامل شرکاء چگونه است، سرمایه آورده به چه میزان و از چه نوعی می‌باشد و قوانین تجاری و مالیاتی آنها به صورت مشخص می‌گردد. پس در ادامه ما را همراهی کنید تا به بررسی تمام این موارد بپردازیم.

در شرکت تعاونی الزاما این قانون باید رعایت شود که سالیانه قسمتی از سود شرکت به میزان حداکثر 5 درصد به عنوان سرمایه شرکت یا اندوخته شرکت، 5 درصد به عنوان ذخیره قانونی و 4 درصد نیز به عنوان تعاون و آموزش در حساب شرکت واریز شود. همچنین شرکت های تعاونی می توانند نیمی از ذخیره قانونی خود را برای افزایش سرمایه در نظر بگیرند. علاوه بر شرایط فوق ، ممکن است اساسنامه شرکت تعاونی شرایط دیگری از قبیل ساکن بودن در روستا یا کارگر و دانشجو بودن را به عنوان شرایط اختصاصی ، برای عضویت پیش بینی کند. ایضاَ کافی بودن امکانات و ظرفیت شرکت نیز برای قبول عضو جدید باید در نظر گرفته شود. 3– سایر تعاونی های خارج از بندهای (1 و 2) این تبصره به ازاء هر عضو یک رأی.

در نهایت انجام برخی مراحل دیگر لازم است تا ثبت شرکت تعاونی انجام گیرد. اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی در ۴ نسخه. همچنین اساسنامه انواع شرکت‌های تعاونی به صورت نمونه اساسنامه توسط وزارت تعاون تهیه شده و به تشکیل دهندگان شرکت داده خواهد شد. ۶)برای ثبت شرکت تعاونی در مازندران باید سه نسخه از آگهی دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی نیز باشد البته این مورد در شهرهای دیگر برای ثبت شرکت تعاونی نیز مورد نیاز است.

به عبارت دقیق تر هر سهام دار تنها حق دادن یک رای در تصمیم گیری ها دارد. پس از بررسی تقاضانامه و طرح پیشنهادی اداره نظر خود را در خصوص تشکیل تعاونی به شما اعلام می نماید. تمامی حقوق طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای موسسه خدمات اداری کاج با علامت ثبت شده، محفوظ می باشد. امور مربوط به مسکن، خدمات و سایر نیازمندی‌های اعضاء در این دسته از انواع تعاونی‌ها قرار می‌گیرند. نکات و مواردی که در زمینه اعضاء، رعایت آن برای شرکت تعاونی الزامی می‌باشد. سهام شرکت تعاونی با نام و غیر قابل تقسیم است و بهای آن باید نقداَ پرداخت شود.

  • صندوق سرمایه‌گذاری مختلط، ابزاری است برای کسانی که می‌خواهند سرمایه خود را مدیریت کرده و برای دریافت سود بیشتر آن را به شخص دیگری بسپارند.
  • و وظیفه آن ها نظارت بر عملکرد هیئت مدیره و اجرای اساسنامه و تصمیمات مجمع و رسیدگی به شکایات اعضا از عملکرد هیئت مدیره می باشد.
  • در صورتی که هر یک از اعضا نسبت به مراحل تشکیل تعاونی معترض باشند ظرف مدت دو روز باید مراتب را کتباً به اداره تعاون اعلام نمایند.
  • انحلال شرکت مختلط غیرسهامی ثبت شرکت قبل از عنوان سود شرکت مختلط غیرسهامی، نحوه انحلال شرکت مختلط غیرسهامی و در پایان آثار ورشکستگی در شرکت مختلط غیرسهامی، بهتر است توضیحی کامل در باب معرفی شرکت مختلط غیرسهامی خدمت شما عزیزان عرض بنماییم.
  • کلیه حقوق محتوایی و مقالات این پورتال متعلق به تهران ثبت بوده و هرگونه کپی برداری از طرح، ایده یا تصاویر ممنوع می‌باشد.

واریز وجه به حساب و برداشت از حساب مذکور در کلیه شعب دارای سیستم متمرکز امکانپذیر می باشد. شرکتی است که بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تحت نام مخصوص برای امور تجاری تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه.

گرفتن دسته چک از طریق ثبت شرکت

این مقدمات شامل تهيه كليات طرح پيشنهادي و اساسنامه، دعوت به عضويت افراد واجد شرايط و برگزاری اولين مجمع عمومي عادي می باشد در این جا این نکته حائز اهمیت است که تمامی این موارد مشروط به موافقت وزارت یا اداره كل تعاون با تشكيل تعاون مورد نظر است. این گروه جلسه مجمع عمومي مؤسس را بر اساس مفاد ماده 31 و 32 قانون بخش تعاوني جمهوري اسلامي ايران تشكيل میدهند که در نتیجه ی آن سه نفر را از بين خود به عنوان هيئت مؤسس انتخاب می نمایند که این هیئت مامور تمهيد مقدمات تشكيل تعاوني می باشد. در شرکت های تعاونی کلیه سهامداران باید حقوق و سهام مساوی داشته باشند.

این میزان حداقلی سرمایه، برای شرکت‌های تعاونی عام و شرکت‌های تعاونی خاص، متفاوت است. بر طبق این عامل، برای شرکت تعاونی عام، حداقل سرمایه، صد میلیون ریال تعیین ‌شده است و برای شرکت تعاونی خاص، ده میلیون ریال در نظر گرفته ‌شده است. هر تعاونی وقتی تشکیل می‌شود که یک ‌سوم سرمایه‌ آن تأدیه شده باشد و اگر به‌ صورت نقدی و جنسی باشد، تقویم و تسلیم ‌شده باشد. هر آنچه باید از ثبت شرکت سهامی خاص بدانیم؛ مراحل، هزینه وشرایطشرکت سهامی خاص از شرکت‌های بازرگانی پرطرفدار بوده در این مقاله به نحوه ثبت آن، مراحل و مدارک مورد نیاز و همچنین میزان هزینه لازم برای ثبت آن می‌پردازیم. بالاخره با ثبت نهایی شرکت تعاونی کشاورزی در اداره ثبت شرکت ها و دریافت کد اقتصادی به وسیله ثبت نام در اداره مالیاتی، ثبت شرکت تعاونی کشاورزی به اتمام می رسد.

هـ) رعایت تبصره 2 ماده 2 دستورالعمل تشکیل تعاونیها درخصوص تعاونیهای فوق الذکر الزامی نمی‌باشد. د) حداکثر تعداد اعضاء در تعاونیهای مسکن (تأمین مسکن اعضاء) متناسب با اهلیت ( دانش و تجربه) مدیران تعاونی بنابه تشخیص ادارات کل تعاون تعیین می‌گردد. همچنین رسیدگی به شکایات احتمالی از نحوه مدیریت و عملکرد هیات مدیره نیز به عهده بازرس است که نتیجه آن را باید به مجمع ارائه دهد. شرکت تعاونی مشارکتی است که عده‌ای از افرادی که هم‌صنف هستند یا تناسبی مشابه دارند مثلاً همسایه، دوست، خویشاوند یا همشهری هستند. شرکت های تعاونی آثار مطلوبی روی طرز رفتار اقتصادی فرد ایجاد می کند.

حداکثر اعضای شرکت های تعاونی بستگی به هدف، موضوع، سرمایه و تمرکز شرکت دارد که در آیین نامه مصوبه وزارت تعاون مشخص است. ‌ماده ۷۴ – شرکتهای تعاونی روستایی با مشارکت زارعینی که به موجب قوانین و مقررات اصلاحات ارضی صاحب زمین شده یا بشوند ثبت شرکت در تهران برای مقاصد‌مندرج در بندهای ماده ۷۳ تشکیل می‌شوند. اما در برخی از مواقع در خود اساسنامه برای عضویت افراد در این تعاونی شروط و محدودیت هایی وضع شده است و یا برعکس شرایط ساده تری برای عضویت دیده شده و حداقل ها برداشته شده است.