کمک برای انتخاب اسم مغازه

این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام. تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد می‌باشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. برای ساخت برخی نام‌‌های برند معروف جهان از ترکیب حرف و عدد استفاده شده است که به نام‌های آلفانامریک شناخته می‌شوند. نام برند بسیار معروفی که به رقابت با کوکاکولا و پپسی کولا پرداخت و به شدت موفق بود. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود.

نام شما باید در دنیای به شدت رقابتی کسب‌وکار، برجسته و متمایز باشد. مطمئن شوید که در گردآوری دامنه‌ای گسترده از نام‌های مناسب (چه از طریق جستجوی نام‌های کسب‌وکارهای مشابه، از این و آن پرسیدن و یا حتی ایده‌ای کاملاً جدید و خلاقانه از خودتان)، تلاش کرده‌اید. شما هم اگر یک کارآفرین استارت‌آپی هستید و یا قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارید، باید نامی مناسب برای آن بیابید.

  • برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم.
  • اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود.
  • اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم.
  • از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند!
  • این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

دقت کنید که ایده‌های قدیمی، قبلاً استفاده شده‌اند و استفاده مجدد شما به معنای نقض حقوق مالکیت فکری دیگران است. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که اگر تنها به واژگان کوتاه و مخفف فکر می‌کنید، ثبت شرکت به احتمال زیاد این کلمات قبلاً استفاده شده‌اند (به ثبت رسیده‌اند). لذا بر آن شدیم که تا با ارائه راهنمای انتخاب نام برند به شما کمک کنیم تا یک اسم مناسب برای برندتان انتخاب کنید.

کلید صفر: نام خوش‌آوا انتخاب کنید

زیرا که در این صورت باعث اذیت و تکراری شدن در چشم مخاطب های خود خواهید شد. البته میتوانید در کنار استفاده از نام مربوط به شغل و موضوع پیج از نام فروشگاه خود نیز استفاده کنید. در نام این برند x و y بیانگر این است که محصولات این فروشگاه هم مرتبط با آقایان و هم مرتبط با خانوم ها می باشد. اما در کل پیشنهاد می شود که آینده نگر باشید و چنین محدودیت هایی را بر کسب و کار خود اعمال نکنید. ممکن است در آینده تصمیم بگیرید که در فروشگاه اینترنتی خود کالاهای مختلفی را به فروش برسانید لذا بهتر است از کلمات محدود کننده استفاده نکنید. اگر اسم سایت فروشگاهی شما طولانی و پیچیده باشد شانس انجام شدن تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان را نیز از دست خواهید داد.

تفکری که در پشت یک نام تجاری قرار دارد یک استراتژی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است. انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند.

ایده اسم برند

چالش بیشتر کارآفرین ها در شروع کار انتخاب یک نام تجاری قویه که برند یک به شکلی خلاقانه ای مشکل را حل کرده. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید.

یک برند برای قدرت گرفتن باید دارای چند شاخصه مهم باشد که اولین شاخصه مورد اهمیت نام آن برند است. بنابراین بسیار مهم است که یک ایده مناسب برای اسم برندتان بیابید. ایده اسم برندها عموما در دنیا بر پایه اسامی کائنات است. طبیعت، حیوانات، میوه ها، اشیا، اساطیر، داستان ها، افسانه ها، مشاهیر، دانشمندان و فلاسفه؛ همه این ها می تواند یک الگوی مناسب برای این انتخاب باشد.

طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. در واقع وجود یک ناهماهنگی با چیزی که چشم مخاطب به آن عادت دارد، مثل یک قلاب عمل می‌کند و توجه مخاطب را به سمت خودش می‌کشد. البته شاید بگویید که غلط املایی در نام‌گذاری یک اشتباه نوشتاری است و نباید به عنوان یک تکنیک نام‌گذاری در نظر گرفته شود!

اسامی پسران میتواند جزو اسامی خلاقانه برای برند باشد

برای یه کاره اینترنتی در زمینه هنر و طراحی، یه اسم خاص میخواستم. برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم. اکثریت افراد که ثبت شرکت را انجام می دهند به جهت انتخاب مناسب و زیبا ترین نام برای حرفه خود زمان گذاشته و حتی هزینه های اضافی نیز می کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. از مواردی که در ابتدای امور برای ثبت شرکت ها مهم تلقی می شود و از بارز ترین بخش های ثبتی به حساب می آید انتخاب بهترین نام برای شرکت است. بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید. در زمان ثبت یک شرکت بازرگانی به جهت تایید نام انتخابی از سوی شما در زمینه فعالیتتان باید اقدام کنید .

اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت . برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود .

پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به ثبت تغییرات شرکت صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند.

چراکه قوانین ثبت نام شرکت‌ها با بایدها و نبایدهایی که دارد دایره انتخاباتتان را محدودتر می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را به ثبت رسمی و قانونی برسانید و به دنبال پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای آن هستید حتما باید از تجربیات بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. اگر به ثبت برند دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید. سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان وب رمز در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و همچنین در زمان ثبت دامنه ‌می‌پرسند این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند.

برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم.

انتخاب اسم مناسب عامل موفقیت برند تجاری

به خاطر سپردن آدرس سایت حتی بدون خط تیره به اندازه کافی خودش سخت هست. در هنگام انتخاب نام ناخودآگاه فرایند تفکرات به سمت وسوی انتخاب اسامی براساس استعاره می رود. این موضوع هیچ عیبی ندارد البته تا زمانیکه آنقدر استفاه نشده باشد که تکراری و خسته کننده باشد. از آنجائیکه اکثر شرکت ها خودشان را جزء نفرات اول صنعت خود می دانند ، نتیجا در کل دنیا اسامی با عناوین قله ، برتر و …. وقتی یک شرکت یا محصول دارای هویتی قابل فهم و ساده باشد ، هزینه برندینگ کاهش می یابد. از پروسه طوفان مغزها استفاده کنید ، به این معنی که تمامی پیشنهادها را جمع آوری نمایید و سپس در زمان مناسب نسبت به حذف یک به یک گزینه ها اقدام نموده تا در نهایت به نام مورد نظر برسید.

پست شد در : misc