آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

ثبت نام الکترونیک در ثنا با استفاده از مرورگر، ساده‌ترین روش است. در صورتی که موبایل شما دارای فضای کافی برای دانلود و نصب اپلیکیشن عدالت همراه دارد، می‌تواند از خدمات آن استفاده کنید. برای بازگردانی رمز سامانه ثنا و پرونده قضایی خود، ابتدا وارد سامانه ابلاغ شوید. در مرحله بعدی باید کد دریافت شده توسط سایت را همراه با مدارک اصلی خود به یکی از دفاتر رسمی دادگستری منطقه خود تحویل دهید تا بتوانید از این سرویس آنلاین قوه قضاییه استفاده کنید. بلی همه افراد به عنوان شاهد باید در سامانه ثنا ثبت نام و داری کد ثنا باشند. حق هر فردی است که بتواند ابلاغیه هایش را مشاهده کند و روند پرونده برایش مشخص باشد.

سامانه ثبت نام ثنا

لازم به ذکر است جهت ثبت نام حتما می بایست موبایل خود را جهت تایید شماره، همراه داشته باشید. 7- در این مرحله، میزان تحصیلات و شغل خود را مشخص نموده و بر روی دکمه ثبت اولیه اطلاعات کلیک نمایید. با سلام متاسفانه در ایران هیچ چیز برای رفاه مردم نیست همین ثبت ثنا را باید در دفاتر خاصی انجام داد و کلی پول پرداخت کرد در صورتیکه می توانستند کاری کنند که مردم خود اینکار را انجام دهند و اینقدر هزینه نپردازند .

همان طور که در بالا به صورت خلاصه به آن پرداخته شد، سامانه ثنا برای رسیدگی به امور قضایی راه اندازی شده است. خوشبختانه قوه قضایی سامانه برای بررسی شکایات مردم راه اندازی کرده است که افراد می‌توانند با مراجعه به آن از امور شکایات خود مطلع شوند. ثبت نام در سامانه ثنا بسیار ساده است چنانچه در سه گام به صورت مفصل به آن می پردازیم . دریافت ابلاغیه های الکترونیک از طریق این سامانه در همه جا به راحتی در دسترس است و تاثیر به سزایی در تسریع و نظم دهی به این فرآیند دارد .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در سامانه ثنا

بنابراین توصیه می‌شود از شماره همراه و پست الکترونیک معتبر و در دسترس و مطمئن استفاده شود. در صورتی که تلفن همراه یا پست الکترونیک موقتاً در دسترس نباشد، بایستی در فواصل زمانی روزانه به صورت مستقیم به سایت مراجعه شود. در مراحل بعد ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در منزل، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تماس، مانند شماره همراه، اطلاعات مربوط به محل سکونت و اقامتگاه و سپس، میزان تحصیلات خود را وارد کرده تا یک کد به شماره همراه شما ارسال گردد. پس از وارد کردن این کد به و شماره همراه در سامانه ابلاغ ثنا، لازم است، هزینه احراز هویت ثنا را بپردازید. در صورت ابلاغ واقعی، ابلاغ ھای بعدی صرفاً از طریق سامانه ابلاغ انجام می شود.در هر صورت پیوستھای ابلاغنامه فقط به صورت الکترونیکی ابلاغ می گردد. این روزها ابلاغ حضوری اوراق قضایی برچیده شده و تمامی ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی از طریق سامانه ثنا در دسترس مخاطبان ابلاغ قرار داده می شوند.

این رمز چون خود شما آن را تنطیم می کنید معمولا یک رمزی قرار می دهید که دیگر هیچوقت فراموش نخواهید کرد و دیگر نیازی به نگهداری رمز شخصی ورود به سامانه ثنا در گوشی موبایل یا جاهای دیگر نخواهد بود. ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در گذشته با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی انجام پیگیری ثبت تغییرات شرکت می گرفت. به این ترتیب که متقاضیان، پس از ثبت اطلاعات اولیه ثبت نام اینترنتی، جهت احراز هویت، به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه می کردند. با توجه به افزایش جمعیت و افزایش دعاوی، ابلاغ اوراق قضایی به صورت دستی و بر روی برگه، امری دشوار بود که مشکلات فراوانی را به همراه داشت.

  • در این روش افراد اگر در مراکز استان ها زندگی می کنند، باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند؛ اگر هم در شهرستان های دیگری زندگی می کنند باید به یکی از شعبه های دادگستری مراجعه کنند.
  • توصیه می‌شود برای ورود به سایت ثبت نام ثنا از مرورگر کروم استفاده نمایید.
  • در حال حاضر ابلاغ اوراق قضایی بر خلاف گذشته از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک انجام می شود .
  • در قدم اول، آدرس سایت ثنا، یعنی sana.adliran.ir را در مرورگر دستگاه خود، وارد کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید.

به همین منظور در قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 قوه قضاییه موظف شده است تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. در این روش نیازی به ثبت اطلاعات در سایت سامانه ثنا نمی‌باشد و با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت رمز شخصی خود اقدام نمایید. برای وارد کردن اطلاعات می‌توانید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شرکت در تهران مراجعه کنید. البته خودتان هم به‌راحتی می‌توانید از طریق سایت سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام نماید. رمز شخصی سامانه ثنا، یکی رمز ثابت و طولانی است که به همه افرادی که در سامانه ثبت نام الکترونیک قضاییثبت نام کرده اند، داده می شود. در واقع، تمامی افرادی که قصد دریافت رمز شخصی ثنا را دارند، باید مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهند تا رمز شخصی سامانه ثنا به آن ها ارائه شود.

تمامی ابلاغیه‎ها به حساب کاربری شخص ارسال شده و از طریق پیامک به افراد اعلام خواهد شد. بر اساس قانون ۱۷۵ آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، وظیفه قوه قضاییه به این صورت است که اوراق را با استفاده از سامانه‎های الکترونیکی یا مخابراتی ثیت کرده و به همین جهت همه ثبت برند تجاری مراجعان باید برای دریافت اوراق قضایی و پیگیری به سامانه الکترونیکی ثنا مراجعه نمایند. از جمله مهمترین موضوعاتی که در خصوص فرایند رسیدگی به یک دعوا باید رعایت شود، اطلاع یافتن طرفین دعوا از جزییات مربوط به رسیدگی به پرونده مورد بررسی در دادگاه می باشد.

یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. همچنین محصولی به منظور رفع مشکلاحراز هویت کاربران صرافی رمزارز، ارائه داده است. بانک ها به منظور احراز هویت کاربران خود و نیز تایید هویت آنها می توانند از سرویس یوآیدی استفاده نمایند. [newline]ممکن است به دلایل مختلف نیاز به گواهی­­هایی از طریق قوه قضاییه ایران داشته باشید. داشتن کد کاربری ثنا به شما این امکان را می­دهد تا ابلاغیه­های لازم برای قوه قضاییه را به دست آورید. شما حتی می­توانید به سادگی در سامانه ثنا درخواست گواهی سوء پیشینه به زبان انگلیسی را داشته باشید.

در این آموزش شما را با چگونگی پیش ثبت نام در سامانه ثنا آشنا می کنیم. در این آموزش با چگونگی پیش ثبت نام در سامانه ثنا آشنا می‌شوید. ۸ـ در صورتی که ارسال پیوست های ابلاغیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، امر ابلاغ به وسیله ابلاغنامه انجام می شود. مشاوره حقوقی گروه دادیاران به سه روش اینترنتی، حضوری و تلفنی مشاوره ارائه میدهد. در این صفحه لازم است تا کاربر اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد نموده و عملیات مربوط به پرداخت را انجام دهد. 1- بر روی کارت ( فراموشی رمز ) کلیک کنید.سپس با وارد شدن به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری استفاده از سامانه‌‏های (سیستم‌های) رایانه‌ای و مخابراتی، از… از این رو لازم است اشخاص حقیقی، حقوقی، افرادی که به عنوان شاهد به مراکز قضایی مراجعه می کنند، کارشناسان و … همگی در سامانه عدل ایران ثبت نام نموده و کد ثنا دریافت کنند. تا به صورت الکترونیکی بتوانند اوراق قضایی را دریافت کنند و دیگر به صورت حضوری به مراکز قضایی مراجعه نکنند. فرم سامانه ثنا، در واقع، فرمی است که افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه sana.adliran.ir دریافت نمایند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس

بعد از ورود به سامانه عدالت همراه صفحه مشابه عکس زیر برای شما ظاهر می‌شود. در گذشته معمولا افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کردند به دلیل وجود ابلاغیه‌های کاغذری با مشکلات متعددی روبه رو بودند. در فرآیند قضایی سابق زمانیکه یکی از طرفین خارج از کشور زندگی می‌کرد به واسطه وزارت امور خارجه و یا سیاسیون و مسئولان کنسولگری کشور مذکور به فرد ارسال می‌شد.

ابلاغیه‌های قضایی مثل گذشته به صورت فیزیکی نیست و امروزه از طریق سایتی به نام ثنا به صورت الکتریکی در اختیار شما قرار می‌گیرد. خبرگزاری میزان – ابلاغیه‌های قضایی مثل گذشته به صورت فیزیکی نیست و امروزه از طریق سایتی به نام ثنا به صورت الکترونیکی در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مشاهده ابلاغیه هایتان باید وارد سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی شوید و با وارد کردن کد ملی و رمز شخصی می‌توانید وارد کارتابل خود شوید. سامانه خدمات ویژه مقام قضایی جهت ارائه و بررسی دادخواست و شکوائیه ویژه اشخاص دارای سمت و مقام قضایی هستند طراحی شده است. این سامانه ویژه افرادی از جمله قضات، دادرسان، بازپرسان، دادیاران و دیگر اشخاص دارای سمت قضایی است. شما می توانید با این امکان به راحتی در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

ابتدا، اطلاعات هویتی مانند شماره ملی، سریال شناسنامه و تاریخ تولد خود را درج کنید. نام سامانه قوه قضاییه ” ابلاغ ” است که افراد پس از دریافت شناسه کاربری و رمز عبور از دفتر خدمات قضایی، می‌توانند وارد این سایت بشوید. از سوی دیگر اگر با خطای” تصاویر متعلق به یک شخص نمی باشد” مواجه شدید، لازم است به صفحه اول سامانه ثنا بازگردید و مجددا فرایند ثبت نام را تکرار کنید. با وارد کردن اطلاعات اولیه سامانه به صورت خودکار شما را به مرحله احراز هویت هدایت می کند. اگر پرداخت را انجام داده باشید، سیستم دیگر وارد این مرحله نمی شود و تنها باید کارگزاری مورد نظر را برای پرداخت انتخاب نمایید تا وارد مرحله احراز هویت شوید.

پست شد در : misc