اظهارنامه ثبت دفاتر بازرگانی

خروج پول رایج در جمهوری اسلامی ایران به میزان ۵۰۰ هزار ریال به همراه مسافر مجاز است. و صدور این کارت موکول به آن است که متقاضیان، نام شرکت یا نام خویش را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشند. ترخیص کالا و رویه‌های گمرکی در صادرات چگونه است؟چارت مراحل، هزینه و نحوه ترخیص کالا از گمرک از جمله مهم‌ترین مسائل مورد توجه صادرکنندگان است که غالبا در آن به مشکل برمی‌خورند. شرایط گرفتن کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی تفاوت‌های اساسی دارد.

دفتر بازرگانی چیست

حیطه فعالیت شرکت های بازرگانی از یک منطقه تا سایر کشورها قابل گسترش هست. برای مثال شرکت های بازرگانی بین المللی تجارت خود را میان چند کشور انجام می‌دهند. صاحبان شرکت‌های بین المللی ممکن است حتی از چند ملیت مختلف تشکیل شوند. فعالیت این شرکت‌ها شامل خدمات، کالا، پشتیبانی و سایر حوزه‌های صنعتی را شامل می‌شود. در ماده 20 قانون تجارت، از شرکت های تجاری که همان مجامع تجاری یا شرکت های بازرگانی می باشند، نام برده شده است که برای شناخت آن،لازم است ابتدا “شرکت” و به دنبال آن “شرکت مدنی” را بشناسیم.

بر طبق قانون گمرک، فقط بازرگانان و تجاری می‌توانند از صادرات و واردات کالای خود اطمینان داشته باشند که از کارت بازرگانی معتبری استفاده می‌کنند. برای دریافت این کارت باید به شعب مختلف اتاق بازرگانی صنایع و معادن در شهر سکونت خود مراجعه کنید. قبل از آن مطمئن شوید که تمام مدارک شما کامل است تا درگیر پروسه‌های اداری نشوید.

لغت نامه دهخدا

خدمات بازرگانی با شناسایی نیازها و سلایق مشتریان، تلاش کرده تا کالا و خدمات تولید شده را متناسب با رفع نیاز مشتری تهیه و عرضه شود. کپی رایت – تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان توسعه تجارت ایران می باشد. برای دریافت تایید صلاحیت مدیران خارجی (ویژه مدیر عاملان ثبت شرکت غیر ایرانی) به سفارتخانه متبوع مراجعه نمایید. برای تایید فرم تعهد و گواهی امضاء یا فرم د باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید. برای تائید فرم حساب و حسن اعتبار بانکی یا فرم الف به بانکی که حساب جاری شرکت یا شخص متقاضی در آن دارید مراجعه نمایید.

از مدارک شناسایی و هویتی (شناسنامه و کارت ملی) شخص مدیر عامل کپی بگیرید. برای دریافت کارت اتاق بازرگانی کپی باید به طور خوانا گرفته شود و البته با اصل آن برابر شود، یعنی در این حالت کپی شناسنامه بدون آن که کپی با اصل برابر باشد، ارزش و اعتباری ندارد. دومین روش هم این است که با داشتن یک شرکت به عنوان یک شخص حقوقی برای داشتن کارت اتاق بازرگانی اقدام کنید. خوب به سادگی به این موضوع می توان پی برد که مدارک لازم برای این دو کارت با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به همین دلیل مدارک مورد نیاز برای هر یک را به طور جداگانه ای شرح خواهیم داد.

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت عضویت در اتاق بازرگانی می نمایند باید بر اساس فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت و بیزینس خود را به اتاق بازرگانی ارائه نمایند و اعتبار آنان از جانب دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی تایید گردد. به طور کلی کارت بازرگانی برای شرکت هایی صادر می شود که لزوماَ در ایران به ثبت رسیده باشند ، صرف نظر از آن که تشکیل آن ها در ایران یا در خارج از کشور باشد. شرایط صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی چیست؟ ثبت برند کارت بازرگانی مجوزی است که صادر شده از طرف اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می باشد و دارنده آن مجاز به انجام امور صادرات و یا واردات می باشد. همچنین حداقل سن لازم جهت صدور کارت بازگانی اشخاص حقیقی و حقوقی ۲۵ سال تمام است. این کارت توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا شهرستان‌ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر می‌گردد. صدور کارت بازرگانی مشروط به آن‌ است که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشند.

اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی برای محل کار به آدرس دفترکار همان آدرس اظهارنامه. اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که توسط اداره ثبت شرکت ها تایید شده باشد. اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی با امضای مدیر عامل یا رییس هیئت مدیره که به تایید اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد. از این رو به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دولت، از ۷ مهر ۱۳۹۷ بخشنامه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتاق بازرگانی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و وزارت پیگیری ثبت تغییرات شرکت اقتصاد ابلاغ شد، که طبق آن هرگونه استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای برای صادرات پیگرد قانونی دارد. یکی از تفاوت های آن ها در مورد مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی است که با هم در برخی موارد متفاوت هستند. کارت بازرگانی به هر صورتی که صادر شود فرق چندانی نداشته و مزایای یکسانی داشته و به جز در برخی از کالاهای خاص که توسط اتاق بازرگانی اعلام می شود و مختص کارت بازرگانی حقوقی است، در بقیه موارد می توان با کارت بازرگانی حقیقی انجام داد.

  • چنانچه می خواهید جهت نام شرکت بازرگانی اقدام کنید ولی اطلاعات لازم و کافی در این خصوص نداریدموسسه حقوقی پایش بهترین راهنمای شما در این خصوص می باشد.
  • صادرات و واردات برای کالاهای مختلف بازرگانی که مجاز می باشند.
  • تأیید نهایی بعد از 5 الی 10 روز کاری، توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها.
  • بررسی شرایط کسانی که تقاضای کارت عضویت بازرگانی دارند و صدور این کارت توسط اتاق بازرگانی برای متقاضیان.
  • کارت بازرگانی، کارت اعتباری است که توسط کارفرمایان برای کارمندان خود صادر می‌شود تا از طرف شرکت خود برای خرید، فروش و واردات و صادرات اقدام کنند.

به همین دلیل باید هزینه دیگری هم برای این کار پرداخت کنید. ما در ثبتینو به دنبال این هستیم که بهترین خدمات را با مناب ترین هزینه ها به شما ارئه دهیم. ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای آقایان الزامی است.

در این روزها داشتن یک برند و البته ثبت قانونی آن اهمیت بسیار بالایی دارد. شما اگر می خواهید در بازار کار شناخته شوید، به سود مالی بیشتری برسید و… مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند خارج از بحث این مطلب می باشد. سندباد ارتباط بین فعالان صنعت ساختمان ایران و کشورهای منطقه را بدون واسطه ممکن می سازد تا تولیدکنندگان منطقه که در زمینه خدمات بازرگانی، صادرات کالا، تجارت، حمل و نقل بین المللی و پروژه های ساخت و ساز فعالیت می کنند، به راحتی با شرکای تجاری خود همکاری کنند. کارتی که در زمینه ترخیص کالا برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود که به آن کارت موردی گفته می شود که این کارت یکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار اتاق ایران

پس شما خودتان می توانید وارد بازار صادراتی شوید و محصول خودتان را معرفی کنید و مشتری ها را مستقیم با خودتان لینک بدهید و با شما ارتباط بگیرند و راجع به قیمت ها با آن ها صحبت کنید و کارهای وارداتی و صادراتی را انجام دهید. شرکت های خدماتی و ارائه ی خدمت در ایران روز به روز در حال افزایش است زیرا افراد تحصیل کرده و متخصص در این رشته زیاد شده اند. علاوه بر مواردی که در این محتوا توضیح داده شده است، شایع ترین مورد استفاده از آن، برای درخواست نام تجاری لاتین ایت که با داشتن کارت شما می توانید درخواست کنید و در غیر این صورت این اجازه را ندارید.

برای اخذ کارت بازرگانی فوری به کجا مراجعه نماییم ؟

شناسایی کالاهای صادراتی کشور به منظور ارتقاء هرچه بیشتر صادرات غیرنفتی و ارز آوری. هماهنگی و مشارکت با دیگر دستگاه های اجرایی و رسمی کشور جهت بهبود اوضاع اقتصادی و فعالیت‌های غیر نفتی. و اعتبار آنان از جانب دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی تایید شود. یکی از مهمترین دلایل ایجاد اتاق های شهرستانی را می توان ساماندهی و تسریع امور فعالین اقتصادی استان و همچنین به جهت تمرکز زدایی از مرکز کشور در نظر گرفت. اتاق‌ ها همچنین یکی از مهم‌ترین ارکان مشورتی و بهترین جایگاه برای پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی در بخش‌ خصوصی هستند که ارائه نظر مشورتی به قوای سه گانه، از مهم‌ترین وظایف ایشان است.

پس از تهیه مدارک یاد شده ، متقاضی بایستی به واحد ثبت دفاتر بازرگانی مراجعه کند. هرگاه شرکت یا تجارتخانه یا بنگاه به تجارت خارجی اشتغال داشته باشد باید معین نماید که وارد کننده است یا صادرکننده یا حق العمل کار یا هر سه و در صورت امکان ارقام کالای عمده ای که اختصاصاَ صادر یا وارد می نماید معین گردد. شماره ثبت منگنه و پلمپ دفاتر تجاری با مواد 6 و 12 قانون تجارت.