ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

برای انتخاب نام، ایده های خلاقانه و منحصر به فرد داشته باشید تا به چیزی که خاص شما باشد دست پیدا کنید. اگر دقت کرده باشید، وسواس مادران برای انتخاب نام فرزندشان، آن هم زمانی که موعد به دنیا آمدنش نزدیک است، گاهی خنده دار می شود! این مساله برای بنیان‌گذاران کسب‌وکارها هم صدق می‌کند و نشان می دهد که انتخاب نام مناسب برای کسب و کار شما چقدر مهم است. این امر برای کارآفرینان باهوش هم، گاهی در عین سادگی، بسیار چالش برانگیز می‌شود چون می‌تواند اشتباه پیش برود.

به عنوان مثال Southwest Airlines را در نظر داشته باشید، تبلیغات بی نقص و مبتکرانه آنها از یک نام تکراری یک برند فوق العاده ساخت. با این حال بسیاری از شرکت ها توانایی مالی Southwest را برای تامین بودجه ی تبلیغات رسانه ای ندارند و نمی توانندآژانس تبلیغاتی فوق العاده ای همچون GSDM را استخدام کنند. مدیران و صاحبان مشاغل مدت هاست فرزندان نوپای خود را با نام هایی منحصر به فرد پرورش داده اند، بعد ها شرکت های مبتکر و آژانس های تبلیغاتی نیز وارد میدان شدند، و حالا این هنر، علم و مهارت شکلی تخصصی به خود گرفته.

نام برند مخفف

پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید. تجربه ده‌ها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام داده‌ایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد. پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید.

انتخاب اسم برند

در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد. حتی می توانید شرایط خاصی برای نام گذاری شرکت تعیین کنید و آن را در چک لیست قرار دهید، به عنوان مثال کمتر از 8 ثبت شرکت در تهران حرف بودن اسم برند یا در دسترس بودن پیج اینستاگرام. چک لیستی برای اعتبارسنجی ایده های اسامی برند خود تهیه کنید. می توانید از سایت های جستجوی دامین مثل Whois استفاده نمایید تا دسترسی به دامین های نام های پیشنهادی مد نظر خود را بررسی نمایید.

مشورت در مورد ساخت اسم شرکت

اسم برند مورد مهم است اما یک برند تنها با نام خود بقای طولانی مدت نخواهد داشت. اپل، نایک ای، گوگل و یاهو را که شرکت های نامدار و موفقی هستند در نظر بگیرید. می بینیم که نام های توصیفی و لفظی هم در برخی شرایط می توانند موفق باشند. در حالت کلی درمورد اینگونه نام ها باید دقت بیشتری به خرج دهید چرا که به آسانی کپی برداری و تقلید می شوند و خریدار به دلیل مشابهت اسمی دچار اشتباه خواهد شد.

  • در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود.
  • پس از انتخاب اسم برند به منظور حفظ و نگهداری باید آن را به لحاظ قانونی ثبت کنید تا در آینده کسی نتواند مدعی این اسم شود.
  • مکان‌هایی مثل هیمالیا، زاگرس، مدیترانه، دنا، کاسپین، خلیج فارس و … می‌تونه باعث جذابیت اسم انتخابی شما باشه.
  • از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است .
  • فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید.

شما می توانید از اسامی ذکر شده برای برند خود استفاده کنید. در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد پیگیری ثبت تغییرات شرکت کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود.

گام اول: در بطن برند شما چه خبر است؟

مثلاً آسیه که ممکن است به‌صورت Asie، Asiye، Asiyeh و … نوشته شود. بهتر است از این کلمه‌ها که به شکل‌های مختلف می‌توانند نوشته شوند، برای نام برند استفاده نکنید. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی ثبت برند موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود! به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد.

حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید.

منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد است. برند V8 یا 99design نمونه‌های دیگر این نام‌های برند هستند. همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام. انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است. یه هفته این صفحه‌ها رو کاملاً هدفمند برای مشتریان تو فضای وب مثل گوگل ادز تبلیغ کنین.

در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد می‌توانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. انتخاب اسم برند امروزه برای فروشگاه، موسسات، وبسایت، مرکز، شرکت، برند تجاری و… به عنوان یک امر مهم تلقی می شود. در این زمینه باید دقت بالایی را به کار گرفت زیرا انتخاب یک اسم درصورتی که بعدها از انتخاب آن پشیمان شوید دردسرهایی را ایجاد می کند. به همین خاطر بهتر است در این زمینه آشنایی و اطلاعات لازم را کسب کرد.

ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید. سپس بین 2تا three هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست می‌توانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد.