برای ثبت تغییرات در شرکت تعاونی چه کارهایی لازم است انجام دهیم ؟

با الهام از این اصل مقدس, قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سعی بر تحقق فراخوان الهی دارد. براین پایه, اصول 43 و 44 قانون اساسی, رسالت سنگین تحقق عدالت اقتصادی و پیشگیری از تمركز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای ثبت تغییرات شرکت خاص را تأمین می‌كند و زمینه را برای جلوگیری از تیبدیل دولت به یك كارفرمای بزرگ مطلق آماده می‌سازد. حال بر یك یك اعضای شركتهای تعاونی است تا با همراهی و همدلی و حس تعاون و معاضدت به گسترش این فكر و عمل به این اندیشه همت گمارند.

تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد. در مرحله ی هشتم متقاضی با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات گرفته شده باید مدارک را در این قسمت بارگزاری نمایند. اگر این افراد بخواهند بدون کمک و مشاوره اقدام به ثبت کردن شرکت های تعاونی بکنند؛ ممکن است موفق شوند. در درس‌های چهارم و پنجم به ترتیب با شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی آشنایی پیدا می‌کنید. ‌دولت مکلف است در پایان مدت پنجسال لایحه نهائی را جهت تصویب مجلسین تقدیم نماید، مادام که لایحه نهائی بتصویب نرسیده مقررات این‌ قانون و مصوبات کمیسیونهای مذکور لازم‌ الاجرا خواهد بود.

  • مثلا سهام‌دار تمام یا اکثریت تعدادی شرکت تولید دارو یا مواد غذایی باشند تا در همهء انتخاب‌های مشتریان، سهم خود را به دست آورند.
  • در دو مورد اخیر که دستور وزارت تعاون به انحلال تعاونی، قابل شکایت و پیگیری قضایی است، اگر تعاونی به انحلال خود معترض باشد، هیئت مدیره تعاونی که نمایندگی قانونی آن را بر عهده دارد، به طرفیت وزارت تعاون و به عنوان اعتراض به دستور انحلال صادر شده از آن وزارت، به دادگاه شکایت می کند.
  • ۲- نظارت بر فعالیت شرکتها و اتحادیه‌‌‌های عضو بمنظور اطمینان از اجرای مقررات این قانون و مواد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی.
  • 17- عدم دعوت از بازرس یا بازرسان به مجامع عمومی یا جلسات هیأت مدیره.
  • مراحل ثبت شرکت محدود تقریبا همان مراحل ثبت شرکت سهامی خاص است البته تفاوتی دارد که میتوانید از طریق ارتباط با موسسه ی حقوقی تکسفیر و دریافت مشاوره ی کارشناسی دقیق این مراحل را طی کنید.
  • تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره.

موسسه ثبت نوول با توجه به تخصص و مهارت خود در مدت زمان بیش از 15 ساله خود در امور حقوقی و ثبتی در اسرع وقت امور ثبتی شما را کاملاً تخصصی به سرانجام خواهد رساند . برای ثبت تغییرات در هیئت مدیره و مفاد مربوط به تصمیم گیری هیئت مدیره تنها کافی است با شماره تماس های موسسه تماس گرفته و از مزایای مشاوره رایگان مشاوران موسسه ثبت نوول بهره ببرید . ثبت شرکت کارا، با بهره گیری از متخصصان کارآزموده و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز در زمینه های ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت (تنظیم و ثبت صورتجلسات)، ثبت علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی، ارائه خدمات جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، تهیه و تنظیم طرح توجیهی، انجام امور مالیاتی، تنظیم قراردادهای ملی و بین المللی و… چنانچه بر اثر زیان های وارده، حداقل نصف سرمایه شرکت تعاونی از میان برود، با تصویب مجمع عمومی فوق العاده، باید سرمایه شرکت به مبلغ سرمایه موجود کاهش پیدا کند. البته مجمع حق افزایش تعهدات صاحبان سهام را با هیچ اکثریتی ندارد زیرا از نظر حقوقی اگر چه تعهد به نفع شخص ثالث جایز است ولی توافق و تراضی به ضرر دیگران ( افزودن تعهدات آنان بدون رضایتشان ) جایز نیست.

انحلال شرکتها در کدام مجمع عمومی تصویب می‌شود؟

مورد اول بدین معناست که جلسه بعد از تنفس صرفاً به مواردی رسیدگی و اتخاذ تصمیم می نماید که موضوع جلسه قبل بوده و در آگهی آن درج گردیده باشد. بنابراین هیچ موضوع دیگری را نمی توان زائد بر دستور جلسه قبل مورد رسیدگی قرار داد. این ضرورت به خوبی از صدر ماده 13 آئین نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی نمایان است که به موجب آن علت تعطیل جلسه به عنوان تنفس، عدم رسیدگی به تمام یا بخشی از موارد دستور جلسه دانسته شده است. رسمیت جلسه مجمع عمومی صرفاً یک امر تشریفاتی برای افتتاح جلسه نمی باشد بلکه وضعیتی است که تصمیمات متخذه را اعتبار قانونی می بخشد. به عبارت دیگر نصاب رسمیت جلسه حضور آن تعداد افرادی است که مجمع می تواند در قالب آن اتخاذ تصمیم نماید.

بنابراین صرف کارمند بودن اعضا یک تعاونی ، شرکت را در زمره شرکت های تعاونی کارکنان موسسات و ادارات قرار نمی دهد . 1-عضویت در شرکت تعاونی با خرید سهام آن (باتوجه به امکان عضویت اشخاص حقوقی در شرکت های تعاونی مطابق ماده 8 اصلاحی قانون بخش تعاونی ). باعنایت به اینکه مطابق ماده 118 قانون شرکتهای تعاونی مصوب سال 1350 یکی از جرائم موضوع قانون مذکور، جرم خیانت در امانت است و همین جرم در بند 6 ماده 38 قانون بخش تعاونی نیز ذکر گردیده لذا پس از صدور کیفر خواست در این مورد، شخص از سمت خود بر کنار می شود. مراد قانونگذار از دوره های تصدی مجاز هیات مدیره در ماده 36 اصلاحی قانون بخش تعاونی، دوره های سه ساله می باشد و با توجه به اینکه دوره در حال سپری شدن زمان ورود قانون اصلاحی، دوره دو ساله بوده لذا نمی توان آن را در احتساب تعداد دوره های تصدی لحاظ نمود. در این خصوص باید به مفاد ماده 4 ثبت برند تجاری قانون مدنی مبنی بر اینکه «اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ماقبل خود اثر ندارد» توجه نمود زیرا لحاظ کردن دوره دو ساله موضوع قانون گذشته (ولو اینکه در زمان ورود قانون جدید در حال سپری شدن بوده)، به نوعی تسری دادن ماده 36 اصلاحی به گذشته است.

تمدید مدت فعالیت شرکت تعاونی

ماده23 – هیأت مدیره نماینده قانونی تعاونی است و میتواند مستقیماً و یا با وكالت با حق توكیل, این نمایندگی را در دادگاهها و مراجع قانونی, و سایر سازمانها اعمال كند. ماده13- مسئولیت مالی اعضاء در تعاونی محدود به میزان سهم آنان می باشد مگر آنكه در قرارداد ترتیب دیگری شرط شده باشد. تبصره2- نام و نشانی و تعداد سهم هریك از سهامداران و موارد نقل و انتقال آن باید در دفتر سهام تعاونی به ثبت برسد. هرنقل و انتقالی كه بدون رعایت تشریفات فوق بعمل ثبت شرکت در تهران آید, از نظر شركت فاقد اعتبار است. سلام وقتتون به خیر بخشید یه سوال داشتم نمیدونم چرا من وقتی وارد سامانه ثبت تغییرات میشم قسمت صورتجلسه تغییرات رو می زنم بعد از تکمیل اطلاعات واحد ثبتی و شناسه ملی و شماره ثبت و ..گام بعدی رو که می زنم پیغام میده کدامنیتی صحیح نمی باشدنمیدونم چی کارکنم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید. با افتخار بله دوست عزیز فرقی نمی کند تهران باشید یا نه، ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و از طریق سامانه می باشد.

بنابراین صرف تصویب هیات مدیره در این خصوص کافی به مقصود نیست و هیات مدیره ای که بدون اخذ مصوبه مجمع مبادرت به این امر نموده باشد قابل پیگرد قانونی است. اما در ماده 39 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، عبارت« فرد واجد شرایطی»، ظهور در انتخاب یک نفر به عنوان مدیر عامل دارد و انتخاب بیش از یک نفر را نمی توان دارای محمل قانونی دانست. جواز تصدی بیش از حد سمت هیات مدیره که در تبصره 1 ماده 36 قانون بخش تعاونی ذکر گردیده،مشروط به وجود مقبولیت هیات مدیره نزد اعضا است که قطعا در هنگام انتخاب بایستی احراز شود.

تمدید هیئت مدیره شرکتهای تجاری

‌ماده ۷۷- در اساسنامه اتحادیه‌‌‌های تعاونی کشاورزی یا روستائی که تا قبل از تصویب این قانون تشکیل شده ‌اند و یا در آینده تشکیل میشوند برای ‌نظارت و همچنین پرداخت اعتبار ب‌شرکت‌های عضو خود با تشخیص وزارت تعاون و امور روستاها بتدریج تغییرات متناسب با این قانون داده خواهد‌ شد. ماده ۵۴- مجمع عمومی شرکت تعاونی بازرس یا بازرسانی را از میان اعضای شرکت برای مدت یک سال مالی انتخاب ‌‌می‌کند تجدید انتخاب ‌بازرس یا بازرسان قبلی بلا مانع است. ماده ۴۳- نخستین هیئت مدیره شرکت موظف است ظرف یکماه از تاریخ جلسه مجمع مؤسس برای ثبت شرکت در مراجع ذیصلاحیت اقدام‌ قانونی بعمل آورد.

در این مرحله دوباره امکان رد و ایراد توسط اداره ثبت شرکت موجود است ،توسط شماره پیگیری که ادره ثبت به شما داده است بررسی کنید و اگر رد صورت نگرفته بود موسسه ی شما به مرحله ی تاسیس رسیده است. دریک شرکت تعاونی فقط اشخاص حقیقی می توانند عضو شوند و شركت فقط درامور مربوط به تولید و توزیع می تواند فعالیت كند. انحلال شرکت تضامنی مانند شرکت های دیگر به دلیل های زیادی مثل ورشکستگی شرکت و ….

مجمع عمومی عادی شرکت

با سلام، نامه معرفی نماینده موسسه حسابرسی که در جلسه حضور داشته است. سلام بنده تا انتها پذیرش نهایی رو انجام دادم دو پرینت به من داده شد یکی پذیرش اینترنتی و دیگری رسید تغییرات. تبصره- صنعتگر دستی و یا صاحب حرفه ممکن است برای تهیه کالای مورد نظر از وسائل ماشینی کمکی نیز استفاده کند.