تعریف علامت، علامت جمعی و نام تجاری

چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می‌شود، باید حتماً به زبان فارسی نوشته شود. ۱-اگر شما نامی را انتخاب کنید که ۳۰ درصد انگلیسی و ۷۰ درصد به صورت فارسی باشد، باز هم برای ثبت برند، به کارت بازرگانی نیازی نخواهید داشت. باید برخی از مراحل تاسیس شرکت مثل نمونه کالا یا خدمات ارائه شده، مشخصات شرکا، مکان شرکت و اطلاعاتی از این دست را در اختیار داشته باشید.

  • تصمیم کمیسیون بر اساس ماده ۱۷۲ این آیین‌نامه قابل اعتراض در عدلیه صالح تعیین شده در ماده ۵۹ قانون است.
  • اگر ایراد یا مشکلی وجود نداشته باشد و همه چیز تایید شود به مت ممکن است ثبت ثبت نشان تجاری و یا رد آن باشد.چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد بعد از انجام رسیدگی و تایید به شما اطلاع داده می‌شود تا مبلغ نهایی را واریز کنید.
  • اگر نام شهر در این معاهدات ثبت شود می تواند از تحریم ها بگریرند.
  • بازه زمانی forty five روزه برای تایید علامت تجاری و برند متقاضیان با توجه به موارد انجام شده و تکمیلی برای ثبت زمانی حداقل می باشد که امکان تغییر آن وجود دارد .
  • پرچم ها، نشان های سلطنتی، و علائم رسمی دولتی نیز قابل ثبت نمی باشند.

۲-کسانی که عالماَ محصولی را به معرض فروش گذاشته یا به فروشند که دارای علامتی نباشد که برای آن محصول اجباری است. بطور کلی کلمات یا تصاویری که موازین و هنجارهای اخلاق حسنه و مذهبی که عمومآ پذیرفته شده‌اند را نقض کنند بعنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند. هر ثبت شرکت کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، ترسیمات ، عکس ، شکل، رنگ ، تصویر ، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود ، علامت تجاری محسوب می‌شود. ماده186ـ طریقه ابلاغ‌های موضوع قانون و این آیین‌نامه همان است که در مقررات آیین‌دادرسی مدنی مقرر است.

مدت اعتبار قانونی علائم تجاری ثبت شده

نسخه ای ازضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار در مدارک باید وجود داشته باشد. تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد. شرکت ما تازه تاسیس شده با موضوع فعالیت بازاریابی غیر هرمی و دلالی و حق العمل کاری. خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار می‌گیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود. دقت داشته باشید که گفتیم چاپ تقاضای ثبت برند نه چاپ آگهی ثبت برند.

مدارک لازم جهت ثبت برند عبارتند از:

ثبت علامت تجاری شرکت جز در مواردی که به دستور قانون الزامی است اجباری نیست. هنگامی که یک برند ثبت می شود ، منجر می شود نام و نشانی که برای محصول برنامه ریزی شده ، به سلامت در مسیر تحقق اهداف یک سازمان به کار بسته شود و از آسیب ها محفوظ بماند. نشان تجاری که قابلیت ثبت شدن را داشته باشد می تواند یک یا ترکیبی از چند کلمه،حرف،عدد،نقاشی ،سمبل،نقش های سه بعدی (شکل و بسته بندی کالاها)علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات،رایحه و یا رنگ هایی جهت معرفی ویژگی ها باشد.

تاریخ ثبت و محل و شماره ثبت علامت در کشور مبدا در صورتی که علامت در خارج ایران به ثبت رسیده باشد. برند تجاری، علائم تجاری، صنعتی و یا خدماتی، نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که مشخص است یک برند برای ثبت تجاری توسط چندین سمت از قبیل کارشناس طبقه بندی ، کارشناس پرونده ، کارشناس مسئول و رئیس اداره مورد بررسی قرار می گیرد. سرمایه گذاران مطمئنا در پی سرمایه گذاری در شرکتی هستند که سود سرمایه گذاری در آن بالا باشد.

اگر یکی از رقیبان از ثبت برند و علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند ،ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در ماده 30 (اصل پنجم) علامت تجاری را اینگونه تعریف کرده است.الف- علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالا‌ها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. ب ـ مالک علامت ثبت شده می‌تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود که عادتاً منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید. این حقوق شامل موارد استفاده از علامتی می‌شود که شبیه علامت ثبت شده است و استفاده از آن برای کالا یاخدمات مشابه‌، موجب گمراهی عموم می‌گردد.

شرکتی که در صدد ثبت علامت تجاری خود است و یا از پیش علامت تجاری ثبت شده دارد، می‌تواند هنگامی که با نقض علا‌مت تجاری در فضای مجازی روبرو شد، اقدام به طرح دعوی کند. در مرحله بعدی در صورتی که برندی مشابه برند شما وجود نداشته باشد، تقاضا پیکیری خواهد شد و می­توانید برای ارائه اصل مدارک و تنظیم قرارداد دو طرفه اقدام کنید. این سازمان یک ارگان دولتی متصل به شبکه مرکزی است و تمامی پرونده­های موجود در ایران را مرور خواهد کرد. پس از انتشار آگهی اظهارنامه تا زمانی که ثبت یک برند کاملا انجام شود، متقاضی ثبت از امتیازات و حقوقی بساری برخوردار خواهد بود. در صورتی که کسی درخواست ثبت علامت بازرگانی معینی را عنوان کند، در صورت شباهت با رند مذکور می­تواند به ثبت او اعتراض کند و به نوعی شکایت نامه تنظیم کند.