تمام دلایل انحلال شرکت تعاونی و روند انحلال این نوع شرکت ها

زمانی به مجمع حقوقی و حقیقی شرکت گفته میشود که قراردادی بین اعضا یا شرکای آن جمع تجاری بر طبق سرمایه ی موجود نوشته شود و سود حاصل از درآمد آن جمع بین اعضا تقسیم گردد. چرا این واحد به من رسیده ؟ 2- امتیاز من اشتباه شده three – چرا همکارم که واریزیهای با من یکسان و نزدیک دارد قبل از من انتخاب واحد نموده است ؟ اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم که کدام واحد متعلق به چه کسی است؟ بایستی دلایل قانع کننده ای داشته باشیم. با استفاده از نرم افزار تعاونی مسکن مهرماندگار شما به صورت کاملا مستند و منطقی به این سوال اعضای خود پاسخ خواهید داد.

بند 10 ماده 37 قانون بخش تعاونی،صاحبان امضای مجاز برای قرار دادها و اسناد تعهد آور تعاونی لزوماً یک یا دو نفر از اعضاء هیات مدیره به اتفاق مدیر عامل می باشند، لذا تعیین و معرفی صاحبان امضای مجاز به طورمستقل برای همه شعبه یا فروشگاه و… با عنایت به مراتب چنانچه شرکت تعاونی دارای کمتر از یکصد عضو، مطابق مصوبه مجمع عمومی با تغییر در اساسنامه، روزنامه کثیر الانتشار را برای نشر آگهی ها و تصمیمات مجامع خود انتخاب نماید، بایستی از آن تبعیت نموده و نمی تواند به بهانه آنکه قانون تعیین روزنامه را صرفاً برای تعاونی های دارای بیش از یکصد عضو الزامی نموده، از آن سرباز زند. بنابراین حد نصاب قانونی بایستی از بدو تا ختم جلسات مجامع عمومی موجود باشد. تعیین روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی های شرکت، اساساً به منظور اطمینان از اطلاع رسانی کامل و حفظ حقوق اعضا است و هر روزنامه ای که بتواند این هدف را بهتر محقق نماید، قابل تعیین به عنوان روزنامه شرکت می باشد.

باتوجه به مشارکت شرکت سهامی عام در بورس، مزیت‌ها و ویژگی‌هایی حاصل می‌شود، ازجمله مزیت‌های معامله در بازار بورس آن است که سهامداران شرکت سهامی عام می‌توانند سرمایه‌های اندک را به‌تدریج به خود جذب کرده و در زمینه‌های اقتصادی فعال‌تر و پویا‌تر عمل کنند. گفتنی است که ازسوی موسسین متعهد میزان ۲۰ ٪ از سرمایه به هنگام تاسیس شرکت و ۳۵٪ از آن در حساب جاری شرکت انتقال داده شده و مابقی سرمایه نیز ازطریق به فروش رساندن سهام عموم مهیا می‌شود. ذکر این نکته ثبت برند ضروری است که عبارت سهامی خاص بایستی در کلیه اوراق و مدارک و حتی آگهی‌های شرکت درج شود. مدت زمان مدیریت در اینگونه شرکت حداکثر دوسال بوده و قابل تمدید نیز می‌باشد.همچنین بایستی جهت درج آگهی های مرتبط با دعوت شرکت در سهام خاص، روزنامه کثیرالانتشاری انتخاب شود. ماده75- در صورتیكه مجمع عمومی فوق‌العاده تغییر بعضی از مواد اساسنامه را تصویب كند درصورت تأئید وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی (از جهت انطباق با قانون بخش تعاونی) معتبر خواهد بود.

در اینگونه موارد،هیات مدیره بایستی پاسخگو بوده و از جبران خسارت وارده برآید. اما شرکت های تعاونی اعتبار که دارای مجوز از بانک مرکزی می باشند، انحلال آن ها نیز نیاز به اخذ مجوز از بانک مرکزی و تعاون دارد. در زمان انحلال شرکت مدیران تصفیه باید همه اموال، سرمایه، دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را تحویل بگیرند و بلافاصله امور تصفیه شرکت را به عهده بگیرند.

به عنوان مثال این اسم نباید لاتین باشد و باید ریشه و اصل آن فارسی باشد. همچنین مطابق با قوانین کشور ایران بوده و در آن از three بخش بیشتر استفاده نشود. کلیه این مراحل را می توانید بصورت شخصی تغییرات شرکت یا از طریق موسسه آگاه ثبت پیگیری نمایید. از این رو بهترین روش برای ثبت شرکت، تماس یا ارتباط با مشاوران ما بصورت رایگان می باشد که از نظر حقوقی و اداری کلیه مراحل را برای شما بررسی کنند.

ثبت آگهی تغییرات

مجمع عمومی بر اساس ماده ۲۶ این قانون دعوت خواهد شد تا نسبت بتکمیل اعضای هیئت مدیره اقدام کند. ‌ماده ۹- در مجامع عمومی ‌شرکت‌های تعاونی با حوزه عمل وسیع و یا تعداد زیاد عضو ممکن است اعمال حق رأی بوسیله نماینده یا نمایندگان ‌منتخب اعضاء در حوزه‌‌‌های مختلف فعالیت شرکت به نسبت تعداد عضو در هر حوزه و یا ترکیبی از تعداد اعضاء و مجموع معاملات همان حوزه بنحوی که در اساسنامه مقرر خواهد شد انجام شود. ماده ۷- مجمع عمومی عالیترین مرجع اتخاذ تصمیم و ابراز اراده جمعی اعضاء برای اداره امور شرکت است که در آن تمام اعضاء حق دارند حضور‌ بهمرسانند و رأی خود را درباره موضوع دستور جلسه مجمع بدهند. در مجمع عمومی هر عضو قطع نظر از تعداد سهام فقط دارای یک رأی است. 10ـ حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود . 6ـ شرایط احراز حدنصاب درمجامع عمومی درشرکت سهامی خاص سهل تر ودر شرکت در مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل تر می باشد .

  • و روش انجام امور که مدیران انجام می دهند به اطلاع و تصویب شرکا رسد.
  • ماده ۱۱۳- شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی از پرداخت مالیاتهای اضافی موضوع مواد ۱۶۶ و ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحیه آن معاف ‌میباشند.
  • نوبت بعدی یعنی ۱۵ اسفند مصادف با جمعه شده و به ناچار مجبوریم روز بعد یعنی شنبه ۱۶ اسفند نوبت دوم را چاپ کنیم.
  • در واقع با بطلان مجمع نوبت اول بایستی مجدداْ همان مجمع تشکیل گردد.

شایان ذکر است که بازرسی های انجام شده بعضاً از طریق درخواست های بازرسی طی اعلام از سازمانهای دولتی، گزارش های مردمی بصورت کتبی و شفاهی و یا از طریق تلفن، گزارشات سازمان تأمین اجتماعی و گاهاً مراجع قضایی تأمین می گردد. خیر , طرح کارورزی یک دوره آموزش علمی و کاربردی است و هیچگونه حقی برای کارورز و تعهدی برای واحد پذیرنده جهت جذب و استخدام موقت یا دائمی کارورز و شمولیت قوانین کار و تامین اجتماعی برای وی ایجاد نمی کند . بله- تنها رشته دامپزشکی از رشته های پزشکی مشمول این آئین نامه می باشد. فارغ التحصیلان جهت ثبت نام باید به کاریابی های غیر دولتی داخلی مراجعه نمایند. تاریخ شمول و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل د رمورد این کارگاه ها ، تاریخ صدور پروانه بهره برداری آنان خواهد بود.

انواع انحلال شرکت

برای اینکه مجمع عمومی فوق‌العاده به رسمیت شناخته شود، باید حداقل نصف افرادی که صاحبان بیش از نصف سهام هستند و حق رای دارند در آن حضور داشته باشند. اگر در اولین جلسه تعداد این افراد به حد نصاب نرسید، جلسه دوم با حضور افرادی که بیش از یک سوم سهام را دارند و دارای حق رای می‌باشند، رسمیت خواهد یافت. چنانچه در جلسه دوم هم حد نصاب قانونی تامین نگردد یعنی سهامداران علاقه‌ای به طرح این موضوع ندارند و منتفی می‌شود. برخلاف مجمع عمومی موسس که جلسه سومی در آن پیش‌بینی شده است، در مورد مجمع عمومی عادی در همان جلسه دوم با حضور هر تعداد از صاحبان سهام می‌توان تصمیم‌گیری کرد، همچنین در مورد مجمع عمومی فوق‌العاده با تشکیل جلسه دوم و عدم تامین حد نصاب معلوم می‌شود سهامداران شرکت علاقه‌ای به طرح آن ندارند و موضوع به‌طور موقت منتفی می‌شود. هیات مدیره شرکت می توانند با اخذ تصمیم و رای گیری بین خود افراد و سمت های مختلف راس شرکت از قبیل رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را تعیین نماید. رییس هیات مدیره می تواند حداقل به مدت دو سال و با رای موافق اعضای هییت مدیره به مدت نامحدود انتخاب و منصوب شود.

باید آدرس و شماره ی تلفن مرکز اصلی شرکت که در آن فعالیت های شرکت انجام میشود را دقیقا مشخص کنید.مجمع عمومی باید در این مکان تشکیل شود و همچنین در این مکان بازرسان و مدیران شرکت فعالیت کنند و حضور داشته باشند. بنابراین میزان سرمایه اولیه ی شرکت برای ثبت هر مقداری که شرکا بخواهند می باشد و میزان سرمایه ی اولیه به طور کامل به تصمیم شرکا واگذار شده(برخلاف شرکت ها ی سهامی که حداقل سرمایه در آنها مهم است. یکی کامل ترین شرکت ها شرکت تضامنی است که که افراد میتوانند ثبت کنند.طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت ، شرکت تضامنی شرکتی می باشد که بین دو یا چند نفربا مسئولیت تضامنی تحت نام مشخصی برای امور و فعالیت ها ی تجارتی ، تشکیل داده می شود. ثبت شرکت به کار شما چارچوب بخشیده و کلیه فعالیت های شرکت را قانونی می سازد. اعضا هیئت مدیره میتواند حسب مورد از بین اعضای سهام دار و بدون سهام انتخاب می شوند .

تمدید مدت فعالیت شرکت تعاونی

ثبت انحلال شرکت به چه معناست و مدارک لازم برای آن چیست؟ اقدامات قبل و بعد مراحل انحلال شرکت دقیقاً شامل چه مواردی است؟ پروسه منحل نمودن یک شرکت چقدر زمان میبرد؟ مالیات و هزینه انحلال شرکت چقدر است؟ در ادامه این نوشته پاسخ تمامی این سوالات و موارد مهم و مرتبط دیگر را بصورت کامل و شفاف ذکر کرده‌ایم که پیش روی شماست. ما تمامی مراحل ثبت صورتجلسات تعاونی‌های عضو را نزد اداره ثبت و همین‌طور نزد اداره‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت رایگان انجام می‌دهیم. چنانچه تمام شرکا جهت تنظیم صورتجلسه حضور نداشته باشند و در روزنامه کثیرالانتشار جهت حضور در مجمع از آن ها دعوت شده باشد، ارائه اصل آگهی منتشر شده در روزنامه کثیرالانتشار مبنی بر دعوت از شرکا جهت انحلال شرکت ضروری است. طبق آیین نامه مصوب، اهداف شرکت های دانش بنیان ، ترغیب هیئت علمی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی برای فعالیت های بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضای هیئت علمی، تجاری سازی یافته های ‌پژوهشی، افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی موضوع کلی فعالیت دانش‌بنیان را دنبال می کنند. هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند). تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر است:

تبصره 4- هیأت مدیره مكلف است نام شركت یا شركتهای ذیصلاح انبوه سازی ، مشاور و طراح طرف قرارداد را با ذكر شماره و تاریخ عقد قرارداد هر یك در محل تعاونی و محل پروژه الصاق نماید . تبصره 3- تأمین هزینه های مربوط به انتقال سند از تعاونی به عضو از قبیل حق الثبت ، حق التحریر ثبت شرکت در تهران و عوارض و هزینه های طراحی و ایجاد تاسیسات زیر بنایی مربوط به هر پروژه شامل آب ، برق ، زهكشی و فاضلاب و فضای سبز و مواردی از این قبیل كه حكم مشاعات را دارند ، به عهده عضو پروژه است . با تاییدکارشناس رسمی دادگستری وارائه مستندات وتصویب مجمع عمومی صورت می گیرد.

پست شد در : misc