ثبت اسم شرکت

خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برند‌های معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد. (هر چه تعداد اسم‌های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است). هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود.

  • در نتیجه، پیش از انتخاب نام شرکت بهتر است نگاهی به دامنه‌های در دسترس هم بیندازید.
  • همیشه در انتخاب اسم باید دنبال اسامی رفت که متمایز باشد و وجه تمایز شرکت را نشان دهد.
  • برای آن تلاش میکند و زمانی که به موفقیت برسد ، یک جامعه آن کسب و کار را به نامش خواهد شناخت و به بقیه معرفی خواهد کرد.
  • به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های برندهای ساعت مانند رولکس، رویال لندن، کارتیر یا رومانسون لوکس بودن آن‌هاست و نام این برندها نیز به خوبی این شاخصه را منعکس می‌کند.

برای انتخاب اسم زیبا برای موسسه فقط کافیست همان نکاتی که در بخش فوق توضیح داده شده را انجام دهید با این تفاوت که در سربرگ شرکت و اظهارنامه ابتدای نامم شما موسسه ذکر میشود. در هنگام اسم موسسه این را بدانید هدف از تشگیل موسسه چیست و به طور کلی موسسه ها خدمات رسانی مدنظرشان است پس بهتر است از اسامی استفاده شود که بر این اساس هستند. پس از تنظیم اسناد ثبت شرکت و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناس مربوطه اوراق شرکت و یا سازمان را بررسی کرده و در صورت عدم مغایرت با قوانین آن را به ثبت می رساند. در ثبت شرکت‌هایی که با مشارکت چند شرکت ایرانی و خارجی تاسیس شده ‌اند می‌توان از نام کامل یا قسمتی از نام کامل شرکت خارجی و از نام فارسی استفاده کرد. ماده 2-اسم اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند. پیش از اینکه به ارائه لیست نمونه اسم شرکت بپردازیم ، بهتر است تا کمی به تفاوت آن با نام تجاری بپردازیم.

ما تماس می‌گیریم

بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد. ماده ۴- مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجز به ثبت و اگهی می کردند نامحدود است در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعبتار دارد. این مدت برای شرکتهای سهامی عام ، ۶ ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد .

برای انتخاب بهترین نام، باید مرز میان وسواس و حساسیت بیش از اندازه و دقت بالا در انتخاب نام را بدانید. گاهی اوقات مدیران یک کسب و کار لیستی بلند بالا از اسامی پیشنهادی دارند که در میان آن‌ها چندین اسم مناسب هم دیده می‌شود، اما بخاطر حساسیت بیش از حد باز هم به دنبال اسم‌های جدیدتر می‌گردند. نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه ثبت برند تجاری شرکت محسوب می­شود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژه­ای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکت­ها انجام می­شود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می­شود.

به عنوان مثال انتخاب اسم سنگینی مثل شرکت جهان گستر آریا و اسامی این‌ چنینی برای یک شرکت B2C مناسب نیست، زیرا در ذهن کسی باقی نمی‌ماند. در مرحله بعد بررسی کنید که چند مورد از آن‌ها قبلا ثبت شده‌اند یا دامنه آزاد ندارند، این موارد را از لیست حذف کنید. باید آنقدر به حذف کردن ادامه دهید تا در نهایت به لیستی با ۵ اسم برسید. از میان این ۵ اسم، نظرسنجی کنید یا نامی که از نظر خودتان بهترین مورد است را برای ساخت اسم شرکت است، استفاده کنید. در ثبت شرکت‌های کنسرسیوم و جوینت ونچر که مشارکت دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی هستند، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نامی فارسی با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. برای انتخاب اسم شرکت نیاز به دانستن اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می‌باشد.

استفاده از مطالب اختصاصی سایت نمناک در سایر رسانه ها فقط با کسب مجوز امکان پذیر است. شکل ۲ با ثبت علائم تجاری خاص محصولات می‌توانید دست تقلید گران و جاعلان را از کپی نمودن محصولاتتان کوتاه کنید. این نام در حقیقت «چهره» حقیقی و حقوقی شرکت و راه اصلی شناسایی شما است، که مشتری در اولین نقطه تماس با شما مواجه می‌شود. شکل ۱ نام تجاری در حقیقت «چهره» حقیقی و حقوقی شرکت و راه اصلی شناسایی شما است.

ثبت اسم شرکت

شرکت ، ثبت علامت تجاری (برند) ، اخذ کارت پیمانکاری ، اخذ کارت بازرگانی ، کد اقتصادی ،… آیا تغییر نام شرکت امکان پذیر است ؟ تغییر نام شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود چه مراحل و هزینه ای دارد و از چه طریقی انجام می شود؟ تمام این سوالات در ادامه پاسخ داده می شوند به طور دقیق. در این مقاله راهنمای انتخاب و ساخت اسم شرکت را ارائه داده‌ایم و بررسی می‌کنیم که هنگام این فرایند باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. همچنین به عنوان نمونه و برای کمک کردن به ایده‌پردازی، چند نمونه اسم مناسب برای شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهیم. نام شرکت اولین اطلاعاتی است که مشتریان درباره مجموعه شما کسب می‌کنند.

لیست اسم شرکت

برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را ثبت شرکت شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند. با درود و امتنان احترما به استحضار می رساند موسسه کارن (صاحب امتیاز برند کارن) ارجمندانه… شرکت و موسسه(ثبت اسم سه سیلابی در قم و دو سیلابی در تهران) تغییرات مفاد اساسنامه پلمپ دفاتر ثبت برند(به…

اسم شرکت نباید تکراری باشد و نباید پیش از این توسط شرکت مشابه دیگری ثبت شده باشد. اگر نام شما مشابه نام‌های قبلی باشد، پس از درخواست از سوی کارشناس رد می‌شود. ماده 11-در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی(تغییر نام شرکت)رعایت مواد 95 و 117 و 141 و 163 و 184 و 200 قانون تجارت و تبصره ذیل ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده 1 آیین نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری الزامی است. ماده 10-نام اشخاص حقوقی ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین،مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود قابل تغییر خواهد بود. در این مقاله با قراردادن لیستی از نمونه اسم شرکت سعی داریم به کسانی که قصد انتخاب نام برای شرکت خود را دارند کمک کنیم.

این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نام‌هایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق‌اند تایید نخواهند شد. فروش شرکت های رتبه 5 ساختمان ، 5 راه ، 5 راه و ساختمان ، 5 ساختمان و تأسیسات ، 5 نیرو و تأسیسات… با ثبت برند شما می‌توانید برای برند خود نمایندگی بزنید و شعب مختلف احداث نمایید. با دادن حق امتیاز برند خود به دیگران هم به شهرت و اعتبار خود کمک می‌کنید و از این راه به درآمدی بیشتری دست پیدا کنید. یعنی شرکت شما با ثبت برند در مقابل قانون شناخته خواهد شد و می‌توانید از تمام افرادی که از برند شما سوء استفاده می‌کنند شکایت کرده و آن‌ها را مجبور به پرداخت غرامت یا عوض کردن نام آن‌ها کنید.

به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنمایی‌های یک مشاور خبره استفاده کنید. اسم شرکت گاه به فعالیت شرکت بستگی دارد (مانند “خانه گستر” برای یک شرکت خانه سازی) گاه صرفاً فانتزی است (مانند “خوش حساب”) و گاه ممکن است از اسم یک یا چند نفر از شرکا تشکیل شده باشد. اسم شرکت الزاماً اسم تجارتی آن نیست ولی چون شرکت تحت این عنوان تجارت می کند، معمولاً اسم شرکت اسم تجارتی او نیز هست و از این نظر دارای ارزش اقتصادی بوده و قسمتی از دارایی شرکت را تشکیل می دهد که قابل انتقال است(ماده 579 ق.ت). به همین دلیل جز در مورد شرکت تضامنی (ماده 117 ق.ت) اگر اسم شرکت اسم یکی از شرکا باشد پس از خروجش از شرکت نمی تواند بدون عوض، تغییر اسم شرکت را تقاضا بکند چون اسم مزبور متعلق به شرکت است و جزء دارایی او محسوب می شود.

هستند، برای انتخاب نام شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می کنند، اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. انتخاب اسم با موضوع شما باید هم خوانی داشته باشد و نمایانگر حرفه شما باشد . از این رو امری تخصصی است که در موسسه پایش با مشاوره وکلای حقوققی انجام می شود با ما برای پیگیری امور در تماس باشید. در این قسمت، 5 اسم three تغییرات شرکت سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند.

در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده می‌کنید که می‌توانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. ۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایده‌های قبلی و انتخاب اسم بروید.