ثبت اسم شرکت

به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود ، بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود. بارها در مقاله های محتلف سعی کردیم این موضوع را مطرح کنیم که منظور از برند در ایران همان نام تجاری است. برخی نام‌های برند یا نام شرکت در ایران ثبت شده‌اند ولی در کشورهای دیگر بسیار ناخوشایند بودند و یا اصلا قابل درک نیست که میزان ریسک را بالا می‌برد. گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام‌هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند. حتما انتخاب چنین اسمی سخت است زیرا که در گذر زمان کاربرد برخی نام‌ها کمتر و کمتر شده و استفاده از دسته‌ای از نام‌ها بر دسته‌ای دیگر چیره می‌گردد. گاه برخی افرادی اسمی برای شرکت خود انتخاب می‌نمایند که حتی از بیان آن شرمنده می‌شوند.

این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید.

اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند. در ادامه‌ی این مطلب سعی شده است که همه‌ی ویژگی‌هایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، به‌صورت دسته بندی بیان شود. اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. از نام خود یا شخص خاصی در اسم شرکت استفاده نکنید، چون اگر تصمیم به واگذاری یا فروش شرکت بگیرید برای مخاطبان خوشایند نخواهد بود.

  • اگر نیاز به ثبت شرکت فوری دارید می توانید با ما تماس بگیرید و این کار را با کمترین هزینه و در یک هفته کاری به ما بسپارید.
  • توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است.
  • در زمان انتخاب نام آن را تصور کنید و شکوه و عظمت آن را به چالش بکشید ، این کار نه تنها در زمان طراحی لوگو و علامت تجاری و ثبت برند شرکتتان به یاری شما می آید بلکه تصویری از آینده موفق کاری به شما می دهد که اسم شرکت شما بر زبان هر قشر از جامعه جاریست.
  • سپس اسامی ضعیف را حذف کرده و با در نظر گرفتن نکات زیر نام شرکت را انتخاب کنید.
  • در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید .
  • لازم به ذکر می باشد که تغییرات موسسات به صورت اختیاری در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ می رسد.

1- یکی از شرایط مهم جهت عقد قرارداد با شرکت ها و سازمانهای دولتی،داشتن رتبه می باشد در غیر اینصورت هیچگونه همکاری از سوی سازمانهای دولتی صورت نمی گیرد. ۴-تحویل صورتجلسه امضاء شده توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی. ۳-تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط ثبت برند کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد. هر شخص حقوقی همانند شخص حقیقی باید دارای اسم باشد تا هویتش مشخص و قابل تشخیص باشد.

سامانه ثبت شرکت دیاکو

مدرک تحصیلی مورد نیاز ثبت موسسه خدماتی هر مدرکی می تواند باشد به شرط آنکه به صورت مجوزی نخواهید فعالیت داشته باشید. در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، نمونه ای از اسمهای فوق العاده برای شرکت در انتهای مقاله قید نموده ایم تا بتوانید با انتخاب نام شیک برای شرکت آشنایی کامل پیدا نمایید. نام محل دراسم شرکت در صورتی مورد تائید اداره ثبت قرار میگیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.

اسم موسسه

سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. به نظر شما نام شرکت فراوری خاک صنعتی (شرکت پارس نوین پودر آسیا) مناسب می باشد. خیلی عالی بود ، بهترین بانک اسامی مناسب پیگیری ثبت تغییرات شرکت جهت شرکت، که پیدا کردم . سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید . اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. [newline]بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

برای اطلاع از هزینه ثبت موسسه غیرتجاری بعد از تکمیل و ارسال فرم فوق حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل فرمایید تا تفاوت را احساس کنید. سرمایه نقدی موسسات غیر تجاری که به صورت نقدی می باشد می بایست توسط شرکاء در حساب موسسه تامین گردد و یا سرمایه نقدی را به حساب صندوق موسسه که توسط اقرار نامه نماینده موسسه تائید گردیده است تامین گردد. سهم الشرکه نقدی موسسات غیر تجاری به صورت نقدی به بانک پرداخت می شود و یا می توان ثبت شرکت در تهران آن را به صندوق موسسه و با اقرار نماینده قانونی موسسه همراه خواهد بود. موسسات غیر تجاری برای مقاصد غیرتجارتی با موضوعاتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امور حقوقی و امور آموزشی و از قبیل این موضوعات تشکیل می شود و با عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن ثبت می شوند. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند.

در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود.

خانه خیرین ایران

در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

برای جلوگیری از تکراری بودن نام انتخابی می توانید به سایت ilenc.ir مراجعه کرده و در قسمت استعلام نام شرکت ف از تک و خاص بودن و یا تکراری بودن اسم انتخابی اطلاعات کسب کنید. همچنین در کلیه ادارات ثبت شرکت ها کارشناسانی برای ارائه مشاوره در زمینه انتخاب نام شرکت در نظر گرفته شده اند . اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. ص- در مورد اعتراض شرکتها به اسامی متشابه که بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاهها، ذینفع را در این مرحله یاری میدهد.