ثبت برند و علامت تجاری

بنابراین در سیستم مادرید اظهارنامه علامت و علامت ثبت شده در کشور مبدا بسیار اهمیت دارد و ثبت علائم در سایر کشور ها منوط به بقاء اعتبار علامت تجاری ثبت شده متقاضی در ایران است. از دیگر ابهاماتی که در رابطه با ثبت یک نام تجاری یا برند وجود دارد. مربوط به هزینه ای است که برای انجام این کار پرداخت خواهد شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ثبت یک برند نمی توان هزینه ثابت و دقیقی را در نظر گرفت. [newline]زیرا این هزینه با توجه به عواملی مشخص می شود که برای هر کسی با دیگری تفاوت هایی دارد.

توجه داشته باشید که شما برای ماندگاری در بازار به مشتری های ثابتی هم نیاز دارید. زمانی مشتری های ثابتی خواهید داشت که یک نام برای خود داشته باشید. (به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه نمایید ). دلایلی متفاوتی می‌تواند منجر به رد برند تجاری و یا لوگوی درخواستی شود، ولی رایج‌ترین علت وجود برندهای مشابه و همچنین استفاده از اسامی معروف است. برند ucontrol ريالبلا ثبت نشده اما صد در صد نمی توان گفت که حتما ثبت می شود، در مورد سوال دوم هم بله ایشان می تواند به جای شما امور مربوط به ثبت را پیگیری نمایند. نیاز به ثبت نیست اما این احتمال را بدهید که وقتی اپلیکیشن شما معروف شد شخصی مدعی برند و لوگو آن شود، آن موقع به مشکل خواهید خورد.

  • در نظر داشته باشید همواره امکان استفاده از خدمات مشاوره تلفنی رایگان تهران ثبت برایتان وجود دارد.
  • برای ثبت بین المللی برند تجاری تقاضای ثبت باید توسط نمایندگی سازمان جهانی WIPO ارسال شود در غیر اینصورت نمی تواند اعتبار داشته باشد و مدارک به همراه تقاضا برگشت می خورد .
  • و البته انتخاب کلاس های بیشتر نیز مقدور خواهد بود، منتها شما به ازای هر کلاس بیشتر مبلغی اضافی را نیز هنگام پر کردن فرم ثبت علامت تجاری در آلمان پرداخت خواهید کرد.
  • دو مرحله از مخارجی که برای ثبت علامت تجاری بر عهده تاجر است، مرحله ایجاد آگهی درباره ی آن است.
  • برند ثبت شده به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد و بعد از اتمام این زمان یک مهلت ۶ ماهه برای تمدید وجود دارد که اگر در طول این ۶ ماه برای تمدید برند اقدام نشود، هر شخص متقاضی دیگری می‌تواند برای ثبت این برند به نام خودش اقدام کند.

برای ثبت درخواست تماس کافیست اطلاعات خود را از طریق فرم ذیل ارسال نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم. در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با ثبت بین الملل تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما بهره مند شوید. خدمات خود را طبق نظر مشتریان ارائه دهید تا صمیمیت نام تجاری خود را نشان دهید. برای کسب اطلاع از شرایط و مراحل ثبت برند می توانید به مقاله لینک شده مراجعه کنید . امیدواریم که در این متن توانسته باشیم تمامی آنچه که باید در خصوص علائم تجاری بدانید برای شما توضیح داده باشیم .

ثبت بین المللی

شاید با مطالعه این بخش و اطلاع یافتن از پروسه طولانی آن، ترجیح دهید فعلا کار خود را آغاز کرده و پس از گذشت مدتی و در صورت نیاز، برند اختصاصی خود را ثبت کنید. در این صورت باید به شما بگوییم که این کار ممکن است تمام تلاش‌های شما را از بین برده و حتی باعث از بین رفتن سرمایه شما شود. بعد از مشخص شدن فعالیت دقیق کسب‌وکارتان برند خود را با یکی از این طبقات که بیشترین تطابق را دارد، معین کنید. بعد از آن می‌توانید برند مربوط را استعلام کنید و ببینید آیا برند مشابهی با برند شما به ثبت رسیده یا خیر؟ اگر استعلام گرفته‌شده مبنی بر عدم تشابه بود می‌توانید دیگر مراحل کار را پیش ببرید.

مراحل ثبت بین المللی برند

با نگاهی کامل به مقاله راهنمای ثبت برند ، میتوانید خود یک برند را ثبت کنید .با ما همراه باشید تا در این زمینه بتوانیم کمی برای ثبت برند شما باشیم . لازم به ذکر است که از تاریخ ارسال و انتشار روزنامه رسمی در مرحله ی اول، متقاضی به مدت ۳۰روز فرصت دارد تا نسبت به ثبت برند خود اعتراض کند. لازم به ذکر است که اگر به ثبت برند اعتراض وارد شود؛ مجددا نام برند و مدارک مورد بررسی قرار می ‌گیرد. با ثبت برند و توسعه و پیشرفت کسب و کار، صاحب یک دارایی می ‌شوید. یعنیدر صورتی که برندی که شما برای محصول و یا خدمات خود انتخاب کرده اید بتواند در بازار ارزش و شهرت پیدا کند، خود علامت تجاری شرکت به تنهایی می تواند ارزشمند شود. ثبت برند به صورت حقیقی یا شخصیدر این گروه افرادی که شغل هاهی متفاوت فعالیت دارند ، مانند شغل های آزاد و فعالیت های خانگی ، کسب و کارهای مجازی و ….

پس از آماده سازی مدارک لازم در حقیقت آغاز پروسه ثبت شرکت از اینجا شروع می شود که وارد وب سایت مالکیت معنوی کشور می شوید. با ورود به بخش ثبت نام باید اقدام به ثبت نام با وارد کردن مشخصات اولیه نمایید. اما متقاضیان ثبت نشان تجاری باید بدانند که، با مشاوره گرفتن از یک موسسه در زمینه ی ثبت برند و یا خرید و فروش برند، راحت‌تر می‌توانند مراحل ثبت برند تجاری را طی کنند. مزایای ثبت برند فراوان است و تنها به موارد مذکور محدود نمی شود، این مزایا در بسیاری از منابع ذکر شده و اهمیت این موضوع را خاطر نشان می کند. به عنوان موردی که در این باره نمی توان آن را نادیده گرفت گفته می شود که برند ثبت شده قابلیت نقل و انتقال دارد.