ثبت شركت سهامی خاص چيست؟

شما مخاطبان وینداد، می‌توانید در راستای ثبت تغییرا‌ت شرکت سهامی خاص و یا هر نوع شرکت حقوقی دیگر، از خدمات تنظیم خودکار صورتجلسه و یا مشاوره تلفنی ما حداکثر بهره‌مندی را داشته باشید. لازم به تاکید است که اصولا موضوع ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت و یا اقدامات اساسی پس از ثبت، حاوی نکات حقوقی نسبتا فراوانی است که باید در هر مورد به آن توجه داشت. در این قسمت روزنامه کثیر الانتشاری که تمایل دارید آگهی های شرکت در آن درج گردد را انتخاب نمایید. توصیه می شود از روزنامه های کم هزینه استفاده کنید که بار مالی کمتری متحمل شوید. برای برگزاری مجامع شرکت سهامی خاص باید یک نفر به عنوان رئیس جلسه، دو نفر به عنوان ناظر جلسه و یک نفر به عنوان منشی جلسه تعیین گردد. رئیس و ناظرین جلسه باید حتما سهامدار باشند ولی منشی جلسه می تواند سهامدار باشد یا نباشد.

همانطور که گفتیم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نبوده و در هردو این شرکتها مسئولیت اعضا در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه یا سهام آنها می باشد و جهت وصول طلبهای شرکت دراموال شخصی آنها دخل و تصرفی وارد نمی شود. همچنین در یک قاعده کلی، می‌بایستی عنوان(شرکت سهامی خاص)قبل و یا بعد از نام شرکت آن بدون فاصله با نام شرکت بطور روشن و خوانا قید شود. اساسنامه چه در شرکت سهامی عام،چه در شرکت سهامی خاص و چه در شرکت با مسئولیت محدود لازم است و بدون اساسنامه شرکت تشکیل نمی شود، در حالی که در سایر شرکت ها معمولاَ شرکتنامه جایگزین اساسنامه می گردد. تشریفات لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص سه تفاوت عمده با تشریفات تشکیل شرکت سهامی عام دارد. برای تشکیل شرکت سهامی خاص تشریفات پذیره نویسی لازم نیست (تشریفات پذیره نویسی عموما برای جذب سرمایه و توسط شرکت های سهامی عام انجام می شوند)، برگه تعهد در این مورد وجود ندارد و تشکیل مجمع عمومی موسسین شرکت اختیاری است.

  • عدم پرداخت هزینه ثابت و پرداخت مالیات به واسطه درآمد شرکت مدنظر قرار می گیرد.
  • از a hundred and fifty هزار تومان شروع شده و تا 300 هزار تومان اداه خواهد داشت.
  • در این مقاله سعی داریم برایتان در رابطه با سرمایه اولیه در ثبت شرکت سهامی خاص اطلاعات لازم را ارائه دهیم لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
  • مورد بعدی نیز این مسئله است که 35% از کل سرمایه باید در حسابی در یکی از بانک به صورت ودیعه گذاشته شود.
  • شرکت مختلط در ترکیه نیز از مواردی است که بر اساس میزان سرمایه اولیه ارزیابی می شود.
  • شرکت هایی که شرکای آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.

برای شرکت سهامی خاص نیز سهامداران مکلف هستند که به میزان 35 درصد از سرمایه اولیه را به به حساب شرکت واریز کنند. بنابراین بعد سرمایه یکی از تفاوت های اصلی بین شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص است. بسیار مهم است که پروسه های مربوط به شرکت های با مسئولیت محدود به دقت بیشتری ارزیابی شود.

باید ابتدا در هر یک از مناطق آزاد مهم ترین استعداد آن را دریافت و بدنبال درآمدزایی از آن طریق بود. زیرا مهمترین اهداف شرکت ها دستیابی به سودآوری منابع مالی از طریق این شرکت ها و مبادلات آنها می باشد. تاسیس شرکت در مناطق آزاد مزایا و معایب خاص خود را دارد. مناطق آزاد ایران شامل مناطق ماکو، اروند، چابهار، ارس، قشم، کیش و انزلی می باشد.

شرکت سهامی خاص به چه معناست:

مدت انتخاب بازرسین در شرکت سهامی خاص به مدت 1 سال است و بعد از آن بایست تمدید گردد و یا بازرس جدید معرفی شود. تبصره2 ـ نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل باید با ارسال نسخه ای از صورت جلسه هیأت مدیره به اداره ثبت شرکتها اعلام و پس از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود. اگر در اثر فوت، سلب شرایط یا استعفا یک یا چند نفر از مدیران تعداد اعضا از حداقل اعضا این قانون کمتر بشود اعضای علی البدل هیات مدیره به ترتیب مقرر در اساسنامه یا مجمع عمومی به جای اعضای اصلی انجام وظیفه می نمایند. اگر عضو علی البدل تعیین نشده باشد یا تعداد اعضا علی البدل کافی نباشد، مدیران باقی مانده می بایست مجمع عمومی عادی برای تکمیل اعضا هیات مدیره دعوت کند.

صاحبان سهام حق انتقال سهام خود را ندارند مگر با موافقت هیأت مدیره ، نقل و انتقال سهام با نام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده و انتقال گیرنده یا نمایندگان قانونی آنها باید دردفترمرکزی شرکت حاضر شده نقل و انتقال را گواهی می نمایند. نقل و انتقال سهام بانام بدون رعایت تشریفات فوق از درجه اعتبار ساقط بوده و شرکت کسی را صاحب سهم خواهد شناخت که سهام با نام او در دفتر سهام شرکت به ثبت رسیده باشد و علی الاصول مواد 39 و 40 لایحه اصلاحی قانون تجارت مجری خواهد بود. ارائه اقرار نامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم و از طبقه اول و دوم ندارد و خود یا همسرشان نیز ار مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریات نمی دارند . در صورت کشف خلاف مشمون بند ۳ ماده ۲۴۳ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود .

شرکت سهامی خاص یکی از رایجترین شرکتهایی است که در ایران ثبت می شود. منظور از ثبت شرکت­ سهامی خاص ، شرکت­های تجاری است که سرمایه آنها به سهام تقسیم می­شود و تمام سرمایه شرکت توسط موسسین آن تامین می­شود. مسئولیت سهامداران در قبال سود و زیان شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست. سهام شرکت ثبت شرکت در تهران سهامی خاص قابلیت عرضه در سازمان بورس را ندارد مگر آن که از مقررات شرکت سهامی عام پیروی کند. با وجود اختلاف نظر، شرکت سهامی خاص در صورتی می تواند سهام خود را در بورس عرضه کند که به شرکت سهامی عام تبدیل شود. تقسیم سود بین سهام‌داران شرکت در شرکت سهامی خاص، متفاوت از شرکت با مسئولیت محدود است.

به همین دلیل می توانید قبل از اقدام از چند موسسه قدیمی استعلام بگیرید تا با خیال راحت بهترین موسسه را انتخاب کنید. پس مراقب باشید که با غافل شدن از ضروریت های قانون شرکتهای حقوقی به دردسر نیوفتید. ما منظورمان این نیست که حتما از موسسه ثبت شرکت خدمات بگیرید. در ضمن باید علاوه بر اینکه شرکت شما در مناطق آزاد به ثبت می رسد باید فعالیت های کاری و تجاری شما هم در منطقه آزاد باشد. اگر این مورد نیز رعایت نشود شما مشمول مالیات خواهید شد.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟

علاوه بر این، ضروری است که عبارت ” سهامی خاص ” در ابتدا یا انتهای نام شرکت ثبت شده باشد. همانگونه که اشاره شد سرمایه ی شرکت سهامی خاص بوسیله ی خود موسسین تامین می گردد. این نوع شرکت تجاری نمی تواند سهام خود را پذیره نویسی یا برای فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا به انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت ورزد. حداقل سرمایه ی اولیه شرکت سهامی یک میلیون ریال می باشد که تمامی آن توسط شرکاء تامین می گردد.

8- اعضا در ثبت شرکت سهامی خاص باید بالای 18 سال باشند و نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند. در صورتی که اعضای هیئت مدیره یا سهامداران، اشخاص حقوقی باشند لازم است کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی، نامه معرفی نماینده )در سربرگ شرکت)، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصلی نماینده شخص حقوقی ارائه شوند. 6) ۳۵٪از مبلغ سرمایه شرکت پس از تایید نام شرکت به حسابی که به نام شرکت افتتاح میشود واریز شده و مبلغ پس از ثبت نهایی و صدور شماره ثبت قابل برداشت می باشد .

شرکت سهامی خاص، دارای مجامع و هیئت هایی است که در موعدهای مشخص تشکیل خواهند شد. این مجامع در حال نظارت، کنترل، تصمیم گیری خواهند بود و به صورت جمعی تصمیم گیری می نمایند. به این معنی که هر کسی به اندازه میزان سهام خود در شرکت مسئولیت دارد. هنگام تشکیل چنین شرکتی باید همه سرمایه آن در هنگام تأسیس توسط مؤسسان تأمین و بخشی از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شده باشد. مجمع عمومی فوق العاده در هر موقع از سال می توان آن را برگزار نمود.