ده سوال متداول در ثبت برند

البته توجه داشته باشید که مزیت های مالی ثبت نام تجاری یا برند به حدی بالا است که ارزش این هزینه ها را خواهد داشت. به عنوان مثال تصور کنید که نام خاصی را برای محصول خود انتخاب کرده اید و آن را بر روی بسته بندی ها چاب کرده اید. از این به بعد مشتری های شما برای آن که چای های شما را تهیه کنند به نام آن توجه می کنند. برند شما ثبت شده و باید درخواست صدور تصدیق داده شده و تصدیق برند خود را از اداره مالکیت معنوی تحویل بگیرید. هنگامی که مراحل لازم را طی کرده و هزینه ها را پرداخت نمایید، برگه ای در سامانه به شما نمایش داده می شود که باید آن را پرینت بگیرید. پس از آن باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید تا اطلاعات وارد شده در سامانه تایید شود .

منظور از اعتبار یک برند ، میزان تاثیرگذاری و نیز حیات یک برند بین مشتریان خواهد بود . در صورتی که یک برند یا علامت ثبت بین‌المللی شده باشد نمی‌توانید در ایران آن را ثبت کنید و در صورت ارجاع آن برای ثبت، پرونده رد خواهد شد. قابل ذکر است که اگر از زمان ثبت نام برند تجاری حداقل سه سال بدون استفاده بگذرد؛ قانوناً نام برند قابل ‌ابطال می ‌شوند. پس از پرداخت این هزینه و گذشت ثبت شرکت یک هفته، روزنامه نوبت دوم چاپ شده و به آدرس شما ارسال می گردد. همچنین نام ‌هایی که حاوی اسامی غیر اسلامی غیر اخلاقی باشند؛ غیر قابل ثبت می باشد. شکل منحصر به فرد بطری‌های شرکت کوکاکولا، آرم دایره‌ای شکل آبی و سفید رنگ اتومبیل بی‌ام‌دبلیو، و سیب رنگارنگ و گاز زده‌شده‌ی شرکت اپل، همگی نمونه‌های بارز از مارک‌های تجاری هستند که به خاطر آرم خود فوراً شناسایی می‌شوند.

  • این هزینه ها شامل وکالتنامه وکیل، حق التمیر دادگستری و حق الزحمه موسسه می باشد که با توجه به تخصص و تعهد و سیاست هر موسسه متفاوت می باشد.
  • دارا بودن کارت بازرگانی به عنوان مجوز فعالیت برای برند لاتین، عمل صادرات و واردات کالا و خدمات الزامی است.
  • در سال 1400 هزینه و قیمت تاسیس شرکتهای تجاری اعم از سهامی خاص، مسئولیت محدود، شرکت تعاونی و … افزایش نرخ جزئی داشته است که می توانید آن را بصورت دقیق در هزینه ثبت شرکت آگاه ثبت مشاهده نمایید.

خیر؛ هر شخص می تواند با داشتن کارت بازرگانی و یا جواز کسب، مجوز ثبت بیش از یک برند را اخذ نماید. نکته قابل توجه در خصوص ثبت برند این است که در هنگام انجام مراحل اظهارنامه، می بایست گزینه ثبت نهایی را انتخاب و یک کد پیگیری از سایت مورد نظر دریافت کرد؛ در غیر اینصورت، برند مورد نظر بصورت موقت ثبت خواهد شد. سلام بله امکان استفاده از نام / کلمه یا نشان غیر فارسی وجود دارد و منوط به ارائه کارت بازرکانی است.

فرآیند ثبت برند

مسلما هر شرکتی برای شناخته شدن برند خود چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی تلاش زیادی می کند. این تلاش برای شناخته شدن می تواند با روش هایی چون افزایش کیفیت محصول، بالا بردن سطح خدمات، بازاریابی موثر و تبلیغات گسترده میسر شود. مجوز بهره برداری و فکس هم هزینه تغییرات شرکت ای مجزا را به دنبال خواهد داشت. کپی برابر اصل شده شناسنامه تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. مدت زمان بررسی پرونده شما به دلیل حجم پرونده های ارسالی حداقل 10 روز و حداکثر 30 روز حدودا طول خواهد کشید.

پروسه ثبت برند تجاری می‌تواند طولانی باشد و به همین دلیل خوب است قبل از اینکه برای ثبت اقدام کنید حتما برای برند استعلام بگیرید. علاوه بر این حتما از مشاور و وکیل خبره در زمینه ثبت کمک بگیرید. امکان تعیین یک زمان دقیق برای ثبت برند وجود ندارد زیرا ممکن است در روند ثبت اختلال ایجاد شود یا هرنوع کمبود مدرکی کار را کند کند.

آیا این امکان وجود دارد که اسم تجاری با اسم شرکت یکی باشد؟

در غیر این صورت هر عملی از سوی آن ها به منزله فعالیت های شرکت محسوب می شود . به وجود آمدن تغییر در اساسنامه شرکت ، انحلال شرکت حتی در شرایطی که انحلال به دلیل تموم شدن مدت فعالیت شرکت باشد و یا خروج شرکا و کم شدن تعداد آن ها و یا جابه جا شدن سمت و همچنین تغییر نام شرکت و تغییر مدیران شرکت شامل تغییرات در شرکت میباشد. ریز هزینه های ذکر شده نرخ مصوب اداره علامت تجاری و اعداد به تومان می‌باشند.

ثبت برند

ثبت اظهارنامه بعد از تکمیل مدارک که ظرف مدت ۲ روز کاری توسط موسسه ثبتی ذهن ناب انجام می گردد. فقط درصورت تائید اظهارنامه برند و لوگو درخواستی و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغایرت, ادامه کار مقدور می باشد. بنابراین با استعلام برند پیش از ثبت، از ثبت آن در طبقات دیگر هم اطلاع پیدا می کنیم و دیگر نیازی نیست که جهت آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم نمود. شما با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از کلیه برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه اطلاع پیدا کنید. گاهی اوقات امکان دارد یک برند را مختص کالا یا خدمتی ویژه بدانیم و قصد داشته باشیم که از همان نام در کالا یا سایر خدمات استفاده نمائیم.

شما باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و پرونده فیزیکی برای علامت تجاری تشکیل دهید. ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس با سابقه چندین ساله در امور ثبتی در سطح تهران و تمامی استان ها کشور مفتخر برای ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد جهت دریافت اطلاعات میتوانید از کارشناسان ما بصورت رایگان مشاوره فرمایید. جهت محافظت از علامت تجاری، پس از آنکه برند شما با توجه به ارائه مدارک لازم و اظهارنامه ثبت شد، دفاتر ملی و ناحیه‌ای از برند شما محافظت می‌کند. درواقع وظیفه اینگونه دفاتر آن است که اطلاعات داده شده مبنی بر ثبت و یا تمدید ان را نگهداری نماید. پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد. اگر نمیدانید که در سازمان اکانت دارید یا نه با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بررسی کنند و راهنمایی بیشتر را انجام دهند.

هزینه اخذ تاییدیه تسلیم اظهارنامه یا صدور گواهی نامه

اگر برند ثبت شده ای دارید، قطعا به اطلاعاتی در مورد تمدید برند، انتقال برند و روند انجام کار نیاز دارید، لذا متن زیر می تواند کمکتان کنید تا در مورد تمدید برند یا انتقال برند اطلاعات بیشتری کسب کنید. حال این سوال پیش می آید که هزینه کلیه مراحل ثبت برند چقدر می باشد. بهتر است قبل از اقدام برای ثبت برند، از صفحه استعلام برند ، قابل ثبت بودن برند تان را استعلام بگیرید یا و سپس با پرکردن فرم پایین صفحه از هرینه تقریبی ثبت برند نیز مطلع شوید. هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند. هر خدمت یا محصولی که عرضه می شود توسط مالک یا مالکینی دارای لوگوی محصول و خدمت یا همان برند می باشد. در واقع شرکت، مالک و مالکین در بازار کار و تجارت با آن برند شناخته می شوند.

بعد از فعالسازی حساب کاربری نوبت به بارگذاری تمامی مدارک مورد نیاز در سامانه می رسد. پس از ایجاد حساب کاربری ، شخص متقاضی می بایست ضمن مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی گواهی امضاء جهت فعالسازی حساب کاربری خود دریافت نماید. کارشناسان ما در ثبت راشا با استعلام دقیق نام برند شما احتمال رد نام را از بین برده و مسیر را برای ثبت هر چه دقیق تر برندتان هموارتر می کنند. تشابه با برند های دیگر و متضاد بودن با اخلاق اجتماعی از جمله مواردی است که موجب نقص علامت تجاری می گردد . در صورتی که رد شود ، دلایل رد اظهارنامه به طور کامل توضیح داده خواهد شد و متقاضی باید مجدد و از ابتدا مراحل را دنبال نماید اما اگر با نقص مواجه شود مهلت زمانی به شما داده خواهد شد تا نسبت به رفع نقص اقدام کنید . قیمت ثبت شرکت بستگی به نوع شرکت و اینکه ثبت شرکت در چه نوع منطقه ای است متفاوت است.

پست شد در : misc