راهنمای انتخاب اسم شرکت کامپیوتری

در این قسمت تعدادی از نمونه اسم هایی که واجد ثبت بوده اند را به شما معرفی می کنیم. با مطالعه این اسم ها متوجه می شوید که چه نام هایی را می توانید در اسم شرکت و سازمان خود خود به کار ببرید تا مورد تایید سامانه ثبت اسامی شرکت ها قرار بگیرد. همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود. برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان ثبت برند و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود. پس از مطالعه این مقاله در صورت وجود هرگونه ابهام و یا برای پرسیدن سوال در مورد انتخاب اسم شرکت می توانید با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید تا شما سروران گرامی را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. برای انتخاب اسم شرکت زمان و دقت کافی صرف کنید و به دنبال اسامی خاص و مفهومی باشید، اما نه تا اندازه‌ای که راه‌اندازی شرکتتان را چند ماه بخاطر اینکه اسم مناسبی پیدا نکرده‌اید، به تعویق بیندازید.

راهنمای انتخاب اسم شرکت

نظرات کارشناسان در این باره متفاوت و شما باید با توجه نوع خدمات و یا محصولاتی که به مردم ارائه می کنید نام متناسب و هم چنین تاثیرگذاری را انتخاب کنید. یکی از سیلاب‌های شرکت‌های سهامی عام باید واژه «عام» باشد و یکی از سیلاب‌های شرکت‌های سهامی خاص باید کلمه «خاص» باشد. البته برخی از شرکت‌ها بعد از نام انتخابی عبارت «سهامی خاص» یا «سهامی عام» را هم بیان می‌کنند.

به همین دلیل نام­های سه سیلابی انتخاب کنید تا احتمال شباهت آن با موارد دیگر کمتر باشد. البته نام­های دو سیلابی نیز قابل ثبت هستند ولی مشروط به اینکه قبلاً به ثبت نرسیده باشند. برای اینکه ببینید نام انتخابی تکراری است یا خیر، اسم موردنظر را در سایتilenc.ir جست و جو نمایید. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.

سعی کنید این ترکیب‌ها را به صورتی تعجب برانگیز و تا حد امکان مرتبط با فعالیت مورد نظر خود و خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، باشد. برای موتورهای جستجو به عنوان دامنه فارسی شناخته شده و اولویت نمایش داخل ایران ثبت شرکت در تهران بیشتر است، اما com. به علت تحریم های موجود نمی توان از تبلیغات گوگل ادورز برای دامنه آن استفاده کرد، اما دامنه com. اگر کاربران شما عمدتا در ایران هستند، دامنه با پسوند .ir می تواند برایتان بهترین گزینه باشد.

در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود. پس از بررسی اسم شرکت شما و تایید آن، اکنون باید اوراق شرکت خود را پرینت نمایید. در این مرحله اسم شرکت شما در شرکت نامه، اظهارنامه و اساسنامه شرکت ثبت گردیده است.حال می توانید اوراق را امضا کرده و به همراه مدارک لازم به اداره ثبت شرکتها پست نمایید. نکته مهم این است که ساخت اسم شرکت با ساخت برند دو پروسه مختلف هستند؛ در واقع می‌توان گفت برندسازی فرایندی است که بعد از انتخاب اسم شرکت آغاز می‌شود تا نام ساخته شده را در ذهن مخاطبان ماندگار کند.

دامنه به عبارتی آدرس سایت شماست که مشتریان با آن شما را پیدا خواهند کرد. در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند می‌شود، تئوری‌های زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … . جهت ثبت شرکت های تعاونی، ابتدا باید موافقت با نام پیشنهادی از طریق وزارت تعاون طی تقدیم نامه ای جداگانه درخواست گردد.

راهنمای ثبتی

حتی برخی معتقدند ورود موفق به بازار و جذب سرمایه‌گذاران به انتخاب نامی مناسب برای شرکت مرتبط است و پیشرفت کسب‌وکارها با اسم کمپانی آنها گره خورده است. عملکردی هوشمندانه در این مرحله می‌تواند کمک زیادی به صاحبان صنایع بزرگ و کوچک برای تصمیم‌گیری‌های بعدی آنها بکند. نام‌گذاری تغییرات شرکت شرکت چه به صورت ابداعی و انتزاعی انجام بگیرد و چه صریحاً بیانگر خدمات و محصولات شرکت باشد باید در ذهن مشتریان بماند و نشانگر تجربه و ارزش‌های مجموعه باشد. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.

رویکرد مورد نظر برای محصول یا خدمتتان را به کمک شواهد و فیدبک های به دست آمده انتخاب کنید. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. هر یک از سامانه های مذکور دارای ویژگی هایی هستند که پس از وارد نمودن نام در هر کدام به شما نمایش داده خواهد شد .

  • موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است.
  • البته معمولاً افراد کمی برای این کار وقت می گذارند و با شما همکاری می کنند و این طبیعی است.
  • بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.
  • اتفاقاتی از این دست می تواند ضربه مهلکی به برندهای شناخته شده وارد آورد که بازسازی برند و یا شناساندن برند جدید ممکن است مستلزم صرف وقت و انرژی بسیار گردد.

اگر کمی فکر کنید نمونه های بسیار زیادی را در دنیای اطراف خود خواهید یافت. منظور از نام های تصویری اسامی هستند که با شنیدن آنها یک تصویر در ذهن مخاطب تداعی و ترسیم می شود. شما نیز شناخته شود و در آینده افراد مختلف آنرا تلفظ کنند و یا در تبلیغات مختلف و شاید در تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و غیره برای حجم زیادی از مخاطبین بیان شود. همچنین اسامی کوتاه search-friendly هستند و جستجوی آنها در موتورهای جستجو برای کاربران آسان تر است.

علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. در مقابل شرکتی که تمام سرمایه آن موقع تاسیس، منحصراً به وسیله موسسان تامین شود، شرکت سهامی خاص می باشد. شرکت های سهامی در هر حال شرکت بازرگانی محسوب می شوند حتی اگر موضوع عملیات آنها امور بازرگانی نباشد.

سعی کنید اسم انتخابی برای سایت، با کسب و کار شما مرتبط باشد

پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید. اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید.

۱ نام برند خود را کوتاه انتخاب کنید

اگر نام شخصی در برند استفاده می‌شود، آن فرد مسئول این نام خواهد بود. همچنین اگر شرکت به صورت شریکی تأسیس شده، نباید نام شرکا در آن وجود داشته باشد. © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است. ۱۷- در نهایت اینکه نامی انتخاب کنید که دوستش داشته باشید و از شنیدن آن هیجان زده شوید. اما در مرحله آخر باز با مشکل ثبت روبرو می‌شوند زیرا که اسم قبلا ثبت شده است. اسم باید فارسی و معنادار باشند و در فرهنگ لغت دهخدا و عمیدنیز موجود باشند.

پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید.