راهنمای انتخاب اسم شرکت

میتونید از اسمهای عمومی، ایرانی و همه پسند استفاده کنید. هر اسمی می‌گذارید سعی کنید محیط کافه از ان اسم حمایت کند. دقت کنید که قبل از راه اندازی قهوه فروشی و قبل از گرفتن مجوز و نصب تابلو باید یک اسم انتخاب کنید. برخی اسم‌ها خیلی منحصربه‌فرد است ولی نحوه نوشتن آن نیز می‌تواند یک چالش بزرگ برای مخاطب باشد. نام شرکت مواد غذایی باید پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان. حال در این مرحله شما رسیده‌اید به تعداد زیادی نام که باید بسیاری از آن‌ها را فیلتر نمایید.

در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. اطلاعاتی من جمله ، نام شرکت ، شماره ثبت و شناسه ملی و آخرین آدرس شرکت در این سامانه به شما نمایش داده خواهد شد . متقاضیان می توانند پنج نام پیشنهادی ارائه دهند و به ترتیب اولویت بهترین نام واجد شرایط مورد تایید واقع می گردد . لازم به ذکر است انتخاب اسامی خلاقانه و خاص و ابداعی بسیار حائز اهمیت بوده و امکان تایید نام های درخواستی را افزایش می دهد . تارنگار پارسیان دژ از ۱ فروردین ۱۳۹۱ به طور رسمی کار خود را در وب پارسی آغاز کرد و استقبال هموطنان گرامی قرار گرفت. با توجه به خاص بودن باید در نظر داشته باشید که این نام مربوط به عموم نباشد.

اسامی خاص ایرانی برای برند

در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید.

اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. آنها ایده‌های نام را از مارک‌های معروف دیگر کپی می‌کنند. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید. جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست.

کلید صفر: نام خوش‌آوا انتخاب کنید

در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی ثبت برند تجاری دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

  • اگر شما نیز ایده برای اسم شرکت داشته یا پیشنهاد یا نظری دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید.
  • برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید .
  • با سلام وخسته نباشید بنده رشته ورزشیم بدنسازیه و در حال احداث کافه با سرو نوشنیدنیهای گرم و سرد هستم میخواستم اسم کافه رو مناسب رشته ورزشیم بزارم لطفا راهنماییم کنید، ممنون از لطفتون.
  • انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه می‌کشاند.
  • آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست.

ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنی‌دار باشد؛ ملاک داوری هم لغت‌نامه دهخدا است. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.

در این مقاله، به شما کمک می کنیم تا یک اسم خوب برای مغازه قهوه فروشی یا کافه خود انتخاب کنید. (( اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 磊))【مشاوره رایگان. موتور بعدی هم «نیم‌اسمیت» نام دارد که برای شما اسم برند‌های پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه می‌سازد. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرف‌عددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم.

به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . پیشنهاد نام تجاری هم تاحدودی با انتخاب اسامی خاص برای برند یک نتیجه در بر دارد. هر دو گروه از جستجوی این عبارات به دنبال واژه ای مناسب برای برند خود هستند.

اسم های کافه مانند «آغوش با قهوه» «قندریز» بامزه به نظر می‌رسند و مدت‌ها در ذهن مشتریان می‌مانند. می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید اسم کافه‌تان جناس داشته باشد. می توانید با کلمات بازی امتحان کنید و به ایده خوبی برای اسم کافه خود دست یابید. یک صاحب رستوران مشهور در تگزاس کافه خود را ‘Sugar Bag’ به معنای کیسه شکر نامید زیرا اولین چیزی که برای کافه جدیدش خرید یک کیسه قند بود. آیا از قهوه خاصی یا غذای خوش طعم معروفی سرو می‌کنید؟ سعی کنید صفت‌های مختلف (گرم، خانگی، شیرین و …) را با اسم نوشیدنی یا غذاها ترکیب کنید تا ببینید به چه چیزی دست می‌یابید. به عنوان مثال، رستوران معروف Nobu در نیویورک به نام مالک سرآشپز آن، Nobu Matsuhisa نامگذاری شده است.

بیش از ۳۰۰ اسم پسر خاص، جدید و زیبا

چرا که بعضی ازآنها واقعا بکر و عالی و پتانسیل بالایی برای برند کردن دارن؛ امیدوارم که بتوانیم کمکی در این راه به شما کرده باشیم و در کمک برای انتخاب اسم مغازه به شما خوش قول باشم.. توجه داشته باشید که اسم شرکت باید به درستی و متناسب با موضوع فعالیتی انتخاب شود در غیر این صورت پس از مدتی مجبور به تغییر نام شرکت خواهید شد که همین امر تاثیرات منفی در بازاریابی و تبلیغات شرکت شما خواهد داشت . مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژه‌های مرتبط با برندشان نام‌های برند زیبا و خاص خلق کرده‌اند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. بهره‌گرفتن از نام زیبا و خوش‌آوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است.

اسامی پیشنهادی برای انتخاب برند، لوگو و علائم تجاری در این صفحه برای شما قرارداده شده. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ثبت برند ما تماس بگیرید. طراحی گرافیکی برای ثبت برند و لوگو توسط ما انجام می شود.

دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است. قدم دیگری که باید قبل پیگیری ثبت تغییرات شرکت از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید. برای این منظور، لیست کاملی از همه رقبا در اسم برند خود تهیه کنید. همان‌طور که نام‌ها را جمع می‌کنید‌، آن‌ها را به شش دسته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید.

اسامی زیبا و اصیل ایرانی برای اسم شرکت و برند

در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین نمونه نام‌های ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد. بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده ثبت شرکت کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد.

به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. سال‌های سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانسته‌اند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند. شما هم میتوانید از این سبک استفاده نمایید و با اسامی جدید مانند اسامی شهرها، اسامی دختران و … اسم مناسب را انتخاب کنید. بنده چند پیشنهاد برای شما دارم، برای انتخاب نام عطر فروشی میتواند از اسامی گلها، اسامی برند عطر و ادکلن معروف و یا اسامی دختران استفاده کنید. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود.