راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

سهام شرکت،قابل معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام شرکت،مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است.ضمناَ این شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید. 3- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه ی سهامداران رسیده باشد. مدارک از سوی کارشناس اداره مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مدارک یا اطلاعات ناقص بود به متقاضی برای رفع آن اعلام می‌شود. از شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای شرکت فتوکپی باید گرفته شود و در دادگستری یا دفتر استاد رسمی کپی برابر اصل شود.

شرکت نامه ها و اساسنامه ها ،فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آنها را پر کنید و در نهایت اگر خواستید می توانید قوانین مخصوص شرکت خودتان را نیز به آن اضافه کنید.سپس باید تصویر برابر اصل شده از اساسنامه خود را در سایت اداره ی ثبت شرکت ها بار گذاری کنید. در نهایت باید کد اقتصادی دریافت کنید و پیگیر دفاتر پلمپ مالیاتی باشید که این پروسه نیز ممکن است یک تا دو هفته زمان ببرد. پیگیری ثبت شرکت ممکن است تا سه یا چهار ماه طول بکشد اما با همراهی و کمک وکیل حقوقی این زمان می‌تواند به یک تا دوماه تقلیل پیدا کند. نسخه اصلی مدارک را پس از ثبت اینترنتی موفق به آدرس مندرج در تاییدیه (به صورت پستی) ارسال نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت در سامانه، بایستی 5 اسم سه سیلابی آماده کرده باشید و آنها را به ترتیب اولویت وارد سیستم کنید تا با انجام بررسی های لازم یکی از آنها مورد تایید واقع شوند. شرکت های سهامی خاص نزد بانکها اعتبار بیشتری داشته و برای اعطای وام و شرکت در مناقصات مناسبتر می باشد.

همچنین تادیه و تقویم سرمایه غیر نقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی. در صورت کسب اطلاعات بیشتر یا بررسی موارد خاص خود می‌توانید از کارشناسان الوبیزینس مشورت بگیرید. در همین حین نیز، سامانه از میان 5 اسمی که برای شرکت خود به ترتیب اولویت پیشنهاد داده‌اید یکی را انتخاب می‌کند.

بعد از تحویل اوراق توسط متقاضی کلیه اوراق جهت بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها برای آن اداره محترم ارسال می گردد. در این مرحله اطلاعات مربوط به شرکت از جمله محل ثبت، مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کرده و در نهایت کد پستی را وارد نمایید تا سامانه جامع ثبت شرکت ها به طور خودکار آدرس را برای شما نمایش دهد. کاربران برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها باید به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنند. موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد.

سامانه ثبت شرکتها سهامی خاص

افراد با آگاهی و دقت می­توانند پروسه­ ی کاری خود را به کارشناسان مجرب سپرده و در کوتاهترین زمان به هدف خود دست یابند. تیم حقوقی «تهران ثبت» اعتماد مشتریان را ارزش تلقی کرده و با در نظر گرفتن و بکارگیری جدیدترین فناوری و دانش روز و همگام کردن آن با ارایه خدمات ثبتی توانسته بیشترین امتیاز را در جلب رضایتمندی مشتری دریافت نماید. تهران ثبت در مسیر طولانی خود به لطف خداوند متعال تاکنون موفق به ثبت بیش از صدها شرکت، برند، موسسه و مجوز شده است و خدا را شاکر هستیم که تاکنون به تعداد انگشتان دو دست مشتری ناراضی نداشته ایم.

از هر نظر قانونی و مواردی که برای اداره مهم است باید بررسی شود تا وقت مشتری هدر نرود. پس حتما در هنگام درخواست تاسیس شرکت خود، به این نکته توجه کنید تا با کمترین ریسک به هدف خود برسید. پس زمانی که عضوی از شرکت خارج شود و یا عضوی به شرکت اضافه شود. یا زمانی که آدرس شرکت شما تغییر کنید، باید اقدام به تغییرات شرکت خود کرده و به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را اعلام کنید.

شرکت تضامنی

به موجب قوانین کشور ما، تمام اشخاص خارجی که در ایران به نوعی سکونت یا فعالیت تحصیلی یا شغلی داشته، باید برای اخذ کد فراگیر اقدام نموده تا مجاز به انجام فعالیت خود در داخل مرزهای ایران باشند. از این جا به بعد کار اصلی به پایان می رسد و می بایست به عنوان اقدام آخر به چاپ آگهی در روزنامه ی رسمی اقدام نماید. از جمله سایرموارد قابل توجه در فرم پیش رو، انتخاب نوع شرکت است که به دلیل اهمیت آن به طور مختصر، به توضیح آنها می پردازیم. در اقسام مختلفه شرکت ها، شرکتهای تجارتی مطابق ماده 20قانون تجارت بر هفت قسم می باشند. موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است.

گفتنی است که شرکای ضامن باید تمام سرمایه نقدی مقرر را تأمین کنند، اما شرکای با مسئولیت محدود می‌توانند قسمتی از آن را بپردازند و برای پرداخت باقی آن صرفاً متعهد شوند. برای ثبت شرکت سهامی خاص اساسنامه و اظهارنامه باید تنظیم شود و به امضاء اعضاء شرکت برسد تمامی این مدارک نیز در دو نسخه تهیه خواهد شد. سایر مدراک ثبت شرکت سهامی خاص دو نسخه ثبت شرکت صورت جلسه مجمع عمومی موسس و دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره به همراه مدارک شناسایی اعضاء شرکت است لازم است همراه این مدارک دو برگه از پذیرش سامانه ای نیز ارائه شود. شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصرا بوسیله موسسین تامین می گردد. ثبت شرکت در تهران با ما در کمتر از ده روز و برای شهرستان ها حدود 15 روز است.

  • 4- چنانچه در متن آگهی دعوت سهامی خاص نشانی کامل ذکر شده باشد بطوری که نام کامل ساختمان و یا کارخانه بصراحت بیان شده باشد و سهوا مغایرت در شماره پلاک در متن صورتجلسه بیان گردد ، با توجه به قرینه ای که وجود دارد ، اشتباه موثر تلقی نمی گردد و مانع ثبت صورتجلسات نمی گردد .
  • برای ثبت شرکت سهامی خاص میبایست در بانک ۳۵ % از سرمایه شرکت بلوکه شود تا زمانی که روزنامه تاسیس چاپ شود .
  • در شرکت‌های تضامنی، مسئولیت پرداخت قرض‌های احتمالی بر عهدۀ تمام شرکا خواهد بود.
  • در صورت عدم وجود نقص، سامانه، پیامک یا ایمیلی جهت پذیرش اطلاعات وارد شده به شما ارسال می کند.
  • اگر قصد دارید در مزایدات و مناقصات شرکت کنید و از وام بانکی بهره مند شوید شرکتهای سهامی خاص انتخاب بهتری هستند چون شرکتهای با مسئولیت محدود امکان شرکت در مناقصات دولتی را نداشته و برخی موسسات دولتی یا بانکها به آنها وام و تسهیلات ویژه نمی دهند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را به صورت کامل با ثبت شرکت سهامی خاص آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این موضوع پرداخته و در مورد آن صحبت کنیم. روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص به صورت اینترنتی و نسخه چاپی برای متقاضی ارسال می گردد و می بایست جهت اخذ پلمپ, افتتاح حساب, اخذ کد اقتصادی, طرح جامع مالیاتی و خیلی موارد دیگر ظرف مدت ۷ روز پس از تاسیس شرکت سهامی خاص پروسه آن به پایان برسد. سرمایه شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود که سرمایه نقدی می باشد به قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام, بعد از تغییرات شرکت ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس مبلغ اسمی سهام می باشد. به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند. برای تغییر آدرس هم می توان جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داد و هم اگر در اساسنامه این اختیار به هیئت مدیره داده شده بود جلسه هیئت مدیره تشکیل و آدرس شرکت را تغییر داد.

شرکت های تعاونی با توجه به قانون تجارت جزء شرکتهای تجاری نمی باشند، اما هدف آن بهتر شدن وضع مادی اعضا می باشد. این گونه از شرکت ها را می توان جای شرکت سهامی خاص با توافق اعضا تشکیل داد. میزان سرمایه ی اولیه شرکت سهامی خاص باید ۱۰۰,۰۰۰ تومان باشد.در این نوع شرکتها هر فرد به اندازه ی سرمایه اش در شرکت مسئولیت دارد. بقیه ی اعضای هیئت مدیره عضو عادی به حساب می آیند و در رای گیری دارای موقعیتی برابرهستند. تشکیل مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی عام لازم و ضروری می باشد.

پس از تکمیل مدارک ثبت شرکت، آنها در پاکتی مخصوص به اداره پست تحویل داده می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک و طی شدن صحیح روند امور، پیش‌نویس آگهی تاسیس شرکت صادر می‌شود. این برگه پس از امضای وکیل باید به اداره ثبت شرکت‌ها برده شود. در آنجا از طریق کارت‌خوان‌های مستقر در محل مبلغی به عنوان هزینه حق‌الثبت شرکت از شما دریافت می‌شود. در شرکت سهامی خاص حداقل ۳۵% سرمایه باید نقداً در یکی از شعب بانکهای منطقه تودیع و گواهی مربوطه ارائه و ۶۵% در تعهد سهامداران باشد در صورتیکه در شرکت با مسئولیت محدود باید ابتدا کل سرمایه توسط شرکا پرداخت گردد. هنگام تاسیس و ثبت شرکت با مسولیت محدود باید تعداد اعضای هیئت مدیره و یا سهامداران شرکت را مشخص کنید.حداقل اعضا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر میباشد .

ثبت شرکت فوری

اما برای دریافت کارت بازرگانی چه مدارکی لازم است؟ اشخاص درخواست کننده کارت بازرگانی چه شرایطی باید داشته باشند؟ مراحل اخذ این کارت چگونه است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل شما را برای دریافت کارت بازرگانی راهنمایی کنیم. اتتخاب نام شرکت نیز کمی قلق خاص خود را دارد چون نام شرکت شما می بایست توسط اداره ثبت شرکت ها تایید گردد، اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید. ولی فرمی را در صفحه اصلی سایت برای شما قرار داده ایم که می توانید نام های خود را در آن وارد کنید تا کارشناسان استعلام نام پس از بررسی نام های پیشنهادی به شما اعلام کنند که نام های مد نظر شما قابل ثبت است یا خیر.

راهنمایی در ثبت شرکت

با سلام، دوست عزیز مواردی که فرمودید نیاز به چندین مجوز مختلف دارد و مهمترین آن مجوز خیریه می باشد که باید از نیروی انتظامی وزارت کشور یا بهزیستی بسته به نوع فعالیت اخذ گردد و فرآیندش به همین راحتی نیست، لطف کنید تماس بگیرید. با سلام معمولا شرکتهایی که قصد عقد قرارداد با سایر شرکتها را دارند یا قصد شرکت در مناقصات را دارند به اندازه میزان قرارداد سرمایه شرکت را در نظر میگیرند. با سلام بستگی به میزان موضوع و سرمایه و تعداد اعضا دارد چون تاثیر مستقیم در هزینه ها دارند این موارد، اما از 800 هزار تومان به بالا می باشد. با ورود اطلاعات جهت ثبت شرکت از طریق سامانه آسان ثبت بدون مراجعه حضوری در کمترین زمان میتوانید شرکت را ثبت و جهت پیگیری با مشاورین ما به صورت تلفنی در ارتباط باشید. اگر شماره ثبت شرکت را ندارید و اینکه به دنبال شماره ثبت شرکت مورد نظر خود هستید می‌توانید با وارد نمودن فیلد نام شخصیت و وارد کردن کد امنیتی، به شماره ثبت شرکت دست پیدا کنید. 8- هر گاه در مجامع عمومی تمام موضوعات مندرج در دستور مجمع مورد اخذ واقع نشود ، هیات رئیسه مجمع با تصویب مجمع عمومی می تواند اعلام تنفس نموده و تاریخ جلسه بعد را که نباید دیرتر از دو هفته باشد، تعیین نماید ، تمدید جلسه ( تنفس ) محتاج به آگهی دعوت مجدد نیست .

سپس مدارک مربوطه باید به اداره ثبت شرکت ها پست شود و آگهی ثبت شرکت صادر شود. در قانون تنها اداره ثبت شرکت ها که زیر نظر سازمان ثبت املاک و اسناد کل کشور است وظیفه رسیدگی به امور مربوط به شرکت ها و ثبت آن را بر عهده دارد. ثبت شرکت سهامی خاص در واقع نوعی شرکت سهامی است که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم ثبت برند به راحتی قابل معامله است. هنگام تشکیل چنین شرکتی باید تمام سرمایه آن در موقع تأسیس توسط مؤسسان تأمین و بخشی از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شده باشد. برخی شرکتها هستند که اداره ثبت شرکتها از شما برای ثبت مجوز آن کار را درخواست می کنند. معمولا موسسات غیر تجاری برای مشاغل خدماتی نظیر، موسسات آموزشی، حقوقی، بهداشتی دمانی، نظافت و …