راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام ثبت تغییرات شرکت آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم. سلام.خسته نباشید.چند تا اسم در مورد شرکت که در مورد طبیعت و گردشگری هست میخوام نمیخوام کلمه گردشگری باشد تو اسم شرکتم مثلا این این سم منو رد کردن شرکت رویش سبز شمال .

پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید. در ادامه‌ی این مطلب سعی شده است که همه‌ی ویژگی‌هایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، به‌صورت دسته بندی بیان شود.

اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر ثبت شرکت در تهران آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم. اگر در این مورد تجربه‌ای دارید یا نامی انتخاب کرده‌اید با ما در میان بگذارید.

  • مثال های بالا صرفاً موارد محدودی به منظور ارائه ایده برای اسم سایت بود.
  • دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.
  • حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.
  • انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.
  • قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.

بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. و- در مورد تاسیس شركتهای تعاونی در مرحله نهائی این گونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود كه در این قسمت نام شركت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود.

صفر تا صد ثبت شرکت به زبان ساده

این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند. اسم برند باید به راحتی توسط مشتری تلفظ و به همان راحتی نیز به یاد آید. در بسیاری ( نه همه ) به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از انتخاب اسم شرکت از میان حروف اختصاری بپرهیزند ، زیرا برای همگان معنی نمی‌دهد.

راهنمای انتخاب اسم شرکت

انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برند خود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا ثبت برند گویش ها) است. اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد.

توجه به معنای اسم برای ساخت اسم شرکت

لازم به ذکر است که اگر ثبت شرکت خدماتی توسط وکیل انجام می‌شود باید حتما یک وکالت‌نامه به نام وکیل تنظیم شود. شرکت‌های تعاونی از حیث موضوع و اهداف فعالیت به دو نوع تعاونی تولید و توزیع و از لحاظ چگونگی تشکیل به دو نوع تعاونی عام و خاص تقسیم می‌شود. شرکتی است که همانند شرکت تضامنی اداره و تشکیل می شود با این تفاوت که مسئولیت شرکا نسبت به دیون مازاد بر دارایی شرکت، به میزان سرمایه ای که در شرکت گذارده اند یا باید بگذارند، محاسبه می شود. ارتباط مدیران شرکت نسبی با شرکای شرکت همچون ارتباط وکیل و موکل می باشد.

۷- قاعده مفید و مختصر بودن را در نظر بگیرید، پس سعی کنید حتی‌الامکان اسم شرکتتان کوتاه و موجز باشد. ۶- چه به تنهایی چه با دیگر اعضای گروه از پروسه طوفان فکری استفاده کنید. یعنی تمامی پیشنهاد‌ها،‌ حتی آن‌ها که به نظرتان جالب نبوده یا بی معنی و مسخره هستند را بپذیرید و سپس یک به یک گزینه‌ها را حذف کنید. ۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید. برای شرکت خود نامی انتخاب کنید که شما را محدود نکند تا بتواند روی هر محصول یا خدمتی آن را درج نمایید. چه بسیار شرکت‌هایی که برای ثبت یک نام ماه‌ها وقت صرف نموده‌اند ، زیرا که علاقه‌مندند که نام شرکتشان را کاملا منطقی انتخاب نمایند.

برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید. خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است! در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید.

بهتر است هنگام ساخت اسم شرکت به مشتری سرنخ بدهید؛ به عنوان مثال کسی فکر نمی‌کند پاکشوما نام شرکت تولید کننده موبایل باشد و هر ذهنی آن را به دستگاه‌های شوینده ارتباط می‌دهد. ساخت اسم شرکت توسط بعضی برندها هم مرا به یاد همین فرایند می‌اندازد، اسم‌هایی که در ذهن بازار هدف باقی نمی‌ماند و مخاطبان حتی نمی‌توانند آن را به درستی تلفظ کنند. ۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایده‌های قبلی و انتخاب اسم بروید. نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود.

همچنین دقت کنید که نام سایت شما قرار است در هدر سایتتان قرار بگیرند و هر چه کوتاه تر باشند جلوه زیباتری به هدر سایت می دهد. هم اسامی کوتاه هستند و هم به راحتی در خاطر اکثر افراد باقی می مانند. پیشنهاد می کنیم خط به خط این مقاله را با دقت مطالعه نمایید و خلاصه نکات را برای خود یادداشت بردارید. اتفاقاتی از این دست می تواند ضربه مهلکی به برندهای شناخته شده وارد آورد که بازسازی برند و یا شناساندن برند جدید ممکن است مستلزم صرف وقت و انرژی بسیار گردد. به عنوان مثال شرکت مشاور مهاب سالها در زمینه پروژه های سد و آب فعالیت می کرد لیکن اخیرا تصمیم به ورود به پروژه های راه و راه آهن نموده است. هدف شما اینست که نام برند شما در میان مخاطبین تان مهم و طنین انداز باشد.