سامانه ثنا چیست و چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

بعد از این که شما ثبت نام کنید باید به سراغ احراز هویت بروید و در این سامانه هویت شما باید تایید شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. ٬ کد ملی خود را وارد کرده و رمز جدید ده رقمی که از طریق پیامک برای شما ارسال شده است را وارد کنید. 1- بر روی کارت ( فراموشی رمز ) کلیک کنید.سپس با وارد شدن به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

  • هدف اصلی سامانه قضایی ثنا کاهش چشمگیر جمعیت مراجعه به شعبه دادگستری اعلام شده است.
  • این درگاه با همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی طراحی شده و یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات قوه قضاییه در سال ۹۵ می باشد.
  • در این سامانه قابلیت پیگری آرای دادگاه در کلیه مراحل همچون مرحله بدوی، مرحله تجدیدنظرخواهی و یا فرجام خواهی فراهم می‌شود.

تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه را دارند، می بایست ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایند. لذا ثبت نام در سامانه ثنا برای افرادی که به هر نحوی با خدمات غیر حضوری قوه قضاییه سر و کار دارند، اجباری است. جهت اخذ امضا و احراز هویت، با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. در شهرستان هایی که دفتر خدمات قضایی ندارند می بایست به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

به این ترتیب صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به نمایش در می‌آید. اگر به هر دلیلی رمز موقت سامانه برای شما ارسال نشد یا آن را فراموش کردید، می‌توانید با کلیک روی گزینه ارسال مجدد رمز موقت، مجدداً پیامک حاوی رمز موقت جدید را دریافت کنید. به تلفن همراه شما که با آن در سامانه ثبت نام نموده‌اید، در قالب پیامک ارسال می‌شود. برای ورود به بحث سامانه ابلاغ الکترونیک یا ثنا با پیشینه آن شروع می کنیم.

یکی از مهم ترین اصول دادرسی که تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا و اجرای عدالت می باشد، اطلاع یافتن طرفین دعوا از جزئیات مربوط به رسیدگی به پرونده مورد بررسی در دادگاه می باشد . ثبت برند به همین دلیل ، ابلاغیه و احکام مربوط به آن، در قانون آیین دادرسی مورد پیش بینی قرار گرفته است. البته، در حال حاضر،ابلاغ اوراق قضایی، از طریقسامانه ابلاغ ثنا​ انجام می شود.

سوالات متداول در رابطه با سامانه ثنا

ثنا یکی از مهم ترین سامانه ها در رابطه با دریافت ابلاغیه های الکترونیک می باشد که کاربرد های متعددی دارد که لازمه بهره مندی از آن ها ، ثبت نام در سامانه ثنا است . خاطر نشان باید کرد پس از ثبت‌‌نام در سامانه ثنا ، به شخص یک رمز شخصی داده میشود که در حفظ آن باید کوشا باشد و سپس او میتواند در خانه با رایانه یا گوشی هوشمند خود ، به دلخواه خود ، رمز شخصی خود را تغییر دهد تا در حافظه بماند. این درگاه با همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی طراحی شده و یکی از بزرگترین ثبت شرکت و مهمترین اقدامات قوه قضاییه در سال ۹۵ می باشد. اساس این برنامه عدالت الکترونیکی در بستر شبکه ملی می باشد. شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید، مطابق تصویر شماره 2 پیغامی ظاهر می شود که نشان از موفقیت در ثبت نام است. در مرحله “مشخصات شناسنامه ای” اطلاعاتی مانند شماره ملی، تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی، نام پدر، تابعیت و دین، شماره شناسنامه، محل صدور شناسنامه، محل تولد، جنسیت و وضعیت تاهل را باید تکمیل و گزینه مرحله بعدی را انتخاب کنید.

دومین سایت در نتایج جستجو با عنوان سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی و با آدرسsana.adliran.ir مربوط به ثبت نام ثنا می باشد. در این مرحله از مراحل ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا، اطلاعات مربوط به اقامتگاه خود ( محل سکونت یا کار ) را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه مرحله بعد را کلیک نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که پس از وارد کردن مشخصات حقیقی در سامانه ثنا، نمی‌توانید وارد سایت شوید. لازم است وارد سامانه ابلاغ شوید و ابتدا در آنجا ثبت‌نام کنیم. دقت داشته باشید که برای ورود به برنامه ورود به سامانه ثنا، نیاز است که شما دارای رمز عبور سامانه ثنا باشید. بنابراین، در صورتی که تا به حال در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید، می بایست که مراحل ثبت نام خود را انجام دهید و رمز عبور دریافت کنید.

اگر اطلاعات اولیه خود را به درستی در فرم درج کرده باشید، پیامی مشابه با پیام زیر برای شما نمایش داده می‌شود. بعد از این پیام می‌توانید اطلاعات اولیه خود را ویرایش کنید و یا یکی از کارگزاری‌های احراز هویت غیر حضوری را انتخاب نمایید. طبق عکس، ما فراشناسا را برای احراز هویت الکترونیک در ثنا انتخاب کردیم.

ثبتنام ثنا

حال برخی از کاربران در خصوص مدارک مورد نیاز سوال داشتند که در ادامه آنها را نیز بیان خواهیم کرد. بهتر است برای پیگیری وضعیت احراز هویت سامانه ثنا به صورت حضوری به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. ثبت نام سامانه ثنا۱۶_ در ثبت نام ثنا با گوشی وقتی ویدئو ثبت شد باید پیام احراز هویت شما با موفقیت آمیز ثبت شد را ثبت تغییرات دریافت کنید و یک پیامک برای شما ارسال شود و رمز موقت شما در آن پیامک موجود باشد. • لازم به ذکر است که برای مراجعه به دفاتر خدمات قضایی در دست داشتن کد رهگیری ارائه شده از سوی سایت پس از انجام ثبت نام اولیه، شماره همراه ثبت شده هنگام ثبت نام، کارت ملی (کارت ملی هوشمند یا رسید درخواست آن) و احتیاطا شناسنامه کفایت می کند.

هدف از طراحی سامانه‌‌ی ابلاغ الکترونیک قضایی ثنا چه بود؟

یعنی اگر احراز هویت شما تا 2 بار تایید نشد، باز هم می‌توانید احراز هویت را بدون پرداخت هزینه مجدد انجام بدهید. بعد از پرداخت هزینه ثبت نام و احراز هویت، حداقل نیم ساعت و حداکثر یک روز بعد می‌توانید نسبت به ادامه دادن مراحل ثبت نام ثنا اقدام کنید. استفاده افراد از سامانه ثنا منوط به ثبت نام در سایت ثنا می‌باشد و افرادی که قصد دارند از خدمات این سامانه استفاده نمایند ابتدا می‌بایست ثبت نام سامانه ثنا را انجام دهند. ثبت نام سامانه ثنا در حال حاضر به دو روش حضوری و اینترنتی قابل انجام است، در این مقاله به شما عزیزان نحوه ورود به سامانه ثنا را آموزش داده و همچنین مدارک ثبت نام سامانه ثنا را نیز خواهیم گفت. سامانه ثنا در حقیقت توسط قوه قضاییه و به منظور ارائه خدمات الکترونیک راه اندازی شده است؛ صفحه اصلی سامانه sana.adliran.ir می‌باشد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

استعلام تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی

در غیراین صورت فرد متقاضی وام صلاحیت دریافت وام از بانک و یا سایر موسسات اعتباری را ندارد. اگر ابلاغیه جدیدی برای رویت داشته باشید دربخش ابلاغیه‌ها ایلکترونیکی می‌توانید آن را مشاهده کنید. مرحله چهارم و آخر باید عکس خود را وارد کنید و اطلاعاتی شغلی و تحصیلی خود را به صورت کامل وارد کنید. در برخی از شرایط ابلاغیه‌های کاغذی به دست افراد نمی‌رسید و این چنین مشکلات خاصی در ارائه خدمات به وجود می‌آمد.