سامانه جامع ثبت شرکت ها

این شماره‌ی ثبت اهمیت بسیاری دارد زیرا شرکت با این شماره ثبت شناخته شده و می‌شود به کمک این شماره استعلام ثبت شرکت را دریافت کرد. هر شرکتی برای اینکه رسمیت یابد و شخصیت حقوقی پیدا نماید باید به ثبت برسد، بنابراین ثبت شرکت الزامی می باشد و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد. وقتی که شرکتی به ثبت می رسد، مزایای بسیاری برای ما خواهد داشت.

برای اینکه بعد از انجام معامله دچار ضرر و زیان نشوید و همین طور از جرم کلاهبرداری یا معاملات غیر قانونی جلوگیری کنید؛ باید استعلام ثبت شرکت را بگیرید. بسیاری از افراد روش و مدلی را انتخاب می‌کنند که ممکن است چندان برای کسب‌وکار آنها متناسب نباشد. از این رو بهتر است افراد قبل از اقدام برای ثبت شرکت، حتما با متخصصان و مشاوران این حوزه مشورت کنند. ثبت شرکت انواع مختلفی داشته که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

این مرحله آخرین بخش از مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها است. با استفاده از کد ثبت شده شرکت می‌توانید آگهی روزنامه رسمی را به چاپ برسانید. این قسمت مرحله ثبت شرکت حساسی از مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها است. چرا که شما باید نام شرکت را انتخاب کنید که در آینده قطعا بر برند کسب‌وکار تاثیرگذار خواهد بود.

اداره مذكور پس از احراز هويت و اخذ امضاء‌، نسخۀ امضاء ‌شده را اسكن و از طريق سامانه به مرجع ثبت شركت ها در مركز استان ارسال و يك نسخه از سند امضاء‌ شده را نيز به متقاضي تحويل مي دهد. در این بخش، امکان پیگیری آخرین وضعیتملکبا استفاده از شناسه یکتایسندرسمی که یک شماره 18 رقمی می باشد، برای کاربرانسایت سازمان ثبتوجود دارد. در پایان این امور اسناد مالکیت به امضای رئیس اداره ثبت می رسد . در این قسمت ، در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظر و در شرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن وارد گردد.

بعد از تحویل آگهی ثبتی می بایست نسبت به پرداخت های قانونی و چاپ روزنامه رسمی و کثیرالانتشار اقدام شود. کارشناسان دایره حقوقی افرادی می باشند که بعد از مرحله داده آماری بررسی پرونده ها را انجام می دهند. کارشناسان دایره حقوقی اصولاً افراد تحت آموزش می باشند و در مرحله اول آموزش در داده آماری دوره ای را سپری کرده اند. کارشناسان دایره حقوقی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به تحلیل موارد قانونی امور ثبتی می پردازند و با اطمینان به این موضوع که مدارک در داده آماری مورد بررسی قرار گرفته است اصل موارد قانونی را مورد بررسی قرار می دهند.

نحوه وارد نمودن اطلاعات در سامانه جامع ثبت شرکت ها توسط متقاضی

در این بخش از سایت ssaa.ir امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به خدمات این بخش از سایت امکان پذیر است. در این بخش قوانین و توضیحات مربوط به خدمات سامانه سازمان اسناد و املاک در بخش املاک توضیح داده می شود. در سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت، کلیه افرادی که برای اراضی خود نیاز به سند مالکیت دارند، می توانند درخواست خودشان در این بخش از سامانه وارد نمایند. همچنین، پس از ثبت درخواست امکان پیگیری درخواست به صورت آنلاین وجود دارد. در صورتی که اقدام به ثبت درخواست در هر یک از زمینه های ثبت تاسیس، صورت جلسه تغییرات، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی و … کرده اید و دارای کد پیگیری می باشید، می توانید از بخش پیگیری درخواست، درخواست خود را پیگیری نمایید.

براساس اطلاعات وارده توسط درخواست کننده شماره پیگیری بدو داده می‌شود. پس از آن سِمت هر شخص را در شرکت از لیست اتخاذ نموده و اطلاعات اعضای هیئت مدیره را داخل سامانه وارد نمایید. در مرحله‌ی بعد مشخصات اعضای هیئت مدیره حاوی؛ نام، نام خانوادگی آن‌ها، کلّیه‌ی اسناد و مدارک شناسایی اعضاء را درج کنید.

ssaa.ir ثبت شرکت

معمولا شرکا سعی می‌کنند در ابتدای تاسیس شرکت سرمایه مناسبی را به عنوان سرمایه اولیه قرار دهند. به هر حال انتخاب نام شرکت اهمیت زیادی داشته و بهتر است یک نام مناسب و غیرطولانی انتخاب کنید. نامی که افراد بتوانند آن را به خوبی به خاطر بسپارند و تلفظ آن آسان باشد.

نحوه ثبت الکترونیکی شرکت

شما می‌توانید به سایت رسمی این سامانه رفته و شرکت مورد نظر را جست و جو کنید. باید طبق برنامه زمانی اعلام شده، فرم درخواست را تکمیل و همراه اسناد و مدارک لازم را ارائه دهید. تمامی اشخاص حقوقی مثل شرکت‌های تجاری و غیر تجاری، بانک ها، شهرداری ها، ادارات، مدارس و موسسات خصوصی برای احراز هویت باید شناسه ملی داشته باشند. با این حال در سامانه ثبت شرکت‌ها، برای هر نوع از شرکت حداقل میزان سرمایه مشخص شده است. در این قسمت باید برخی اطلاعات مربوط به آن از جمله نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس تماس، سال مالی و برخی اطلاعات دیگر را وارد کنید. بسیاری از افرادی که قصد انجام این کار را دارند؛ نیاز به راهنمای ثبت شرکت دارند.

  • آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت درخواست تاسیس شرکت می باشند، می توانند به صورت حضوری به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند و از طریق این سایت، اقدام به ثبت درخواست برای تاسیس شرکت ها کنند.
  • حوزه فعالیت از قبل باید تعیین شده باشد و در این مرحله فقط در سایت ثبت شود.
  • تعدادی از مهم ترین وظایف این سازمان شامل ثبت املاک، ثبت اسناد و اجرای آن ها، امور ثبتی مربوط به مالکیت معنوی، ثبت شرکت ها و دقاتر رسمی ازدواج و طلاق می شود.
  • شرکتی که با نام مخصوص برای انجام امور تجاری بین دو و یا چند نفر مسئول تضامنی تشکیل شود، شرکت تضامنی می گویند.

برای درج مطالب و ارسال مدارک نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه خواهید داشت از این رو توصیه می شود که از مشاوره های موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر بهره مند شوید . در مرحله ششم مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق کلیه ثبت برند تجاری اشخاص شرکت قید می گردد. پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک کنید. در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات ، بر روی گزینه ی ” تایید اطلاعات شخص حقوقی” کلیک نمایید.

ثبت شرکت در سامانه Irsherkat Ssaair

شرکت نامه ها و اساسنامه ها، فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آنها را پر کنید و در نهایت اگر تمایل داشتید می توانید قوانین مخصوص شرکت خودتان را نیز به آن اضافه کنید. می توان اطلاعات را تایپ کرد و یا از نمونه ی متن های موجود در سیستم استفاده نمود. بعد از تایید نام ، تمامی اوراق باید توسط اعضاء هیئت مدیره و سهامداران امضاء شود و به اداره ارسال گردد ، درصورتی که مشکلی نداشته باشد ، آگهی خواهد شد . انتخاب نمایید آگهی های شرکت در چه نوع روزنامه ای درج گردد ، چنانچه روزنامه ابرار کم هزینه ترین نوع روزنامه است .

گسترش فعالیت ها و کسب و کار نیازمند فعالیت قانونی و اطمینان شخص از فروشندگان محصول یا خدمتی می باشد ، این مسئله تنها یکی از جزئی ترین دلایلی است که صاحبین مشاغل را به ثبت شرکت تشویق می کند . لازم به ذکر است اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی یکی از مدارک اصلی جهت اخذ کارت بازرگانی حقیقی و چه حقوقی است . اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد . سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد . سامانه مدرسین سایت جام نیز امکان دریافت یک سری امکانات برای مدرسین سازمان اسناد و املاک را فراهم کرده است. مدرسین در این سامانه موظف هستند که طبق موارد 5 گانه تدوین شده اقدام به آموزش کنند و از خدمات آموزشی این سامانه برای بهبود فرآیند آموزشی استفاده کنند.

در این بخش می توان با وارد کردن شناسه ملی و یا وارد کردن اطلاعات ثبتی مانند نوع شرکت، شماره ثبت و … بعد از فشردن کلید جستجو، مشخصاتی مانند شناسه ملی، شماره ثبت، نام شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده، وضعیت و همچنین در صورتی که شخصیت حقوقی مورد نظر شما توضیحاتی داشته باشد، توضیحات آن در کادر مربوطه نمایان می‌شود. در این مرحله از مراحل ثبت شرکت اطلاعات مربوط به متقاضی تکمیل می‌شود. اطلاعات شخصی از قبیل نام و نام خانوادگی و سایر مشخصات هویتی در اینجا باید ثبت شود. در گام نخست پرداخت هزینه دفاتر پلمپ قانونی ، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست است.

ماده۴) پس از بررسي كارشناسي چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نبوده و يا نقص در مستندات و مدارك ملاحظه شود، مراتب جهت رفع نقص مطابق تبصره ماده ۱ به متقاضي اطلاع داده مي شود. متقاضـي مكلف است ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به رفـع نواقص اعلام شده اقدام نمايد. در غير اين صورت مدارك و مستندات ارسالي از تغییرات شرکت طريق پست اعاده و ادامه رسيدگي به مورد تقاضا، منوط به ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ كد پيگيري جديد مي باشد. شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .