صفر تا 100 اصول انتخاب نام برند ؛ چگونه برند خود را نام‌گذاری کنیم؟

© تمامی حقوق سایت توانا متعلق به حامد سهراب زاده می باشد. هرگونه کپی برداری از توانا (محتوا، ظاهر و …) بدون اجازه مالکین، پیگرد قانونی دارد. پس باید تحقیقات لازم درباره ی نام های باقی مانده انجام شود تا ببینید کدام نام ها بر روی مشتریان احتمالی اثر بهتری دارند. باید گفت هر چه به توصیف محصول و خدمات پرداخته شود باعث سوء استفاده بیش تری از آن خواهد شد و رقبا به راحتی می توانند از آن سوء استفاده کنند .

انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نام‌های بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد. برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود می‌توانید از مشاوره حرفه‌ ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گام‌های منطقی و صحیح بردارید. زمانی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار تجاری می‌گیرید برای جلوگیری از اشتباه مشتریان خود بهتر است به فکر یک نام تجاری مناسب باشید و در نهایت با طرح و ایجاد یک نام تجاری مناسب اقدام به تمایز خود با دیگر رقبا کنید. شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید . برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود .

انتخاب برند

بیشتر برای اسم‌های کاندیدتان موکاپ‌ها و صفحات فرود طراحی کنید. مثلاً شرکت کامپیوتری HP که مخفف اسم بنیان‌گذاران آن Hewlett و Packard است، در ابتدا می‌خواستند نام PH را برای خود انتخاب کنند. خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیان منابعی غنی از افسانه و اسطوره در فرهنگمان داریم، بسیاری از این اسم‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده است. اما ترجمه اسامی پیشنهادی این نوع ابزارها به فارسی خیلی جذاب نیست.

۱۵٫ اسم‌های تکراری

فقط باید بدانید که برخی عنوان‌ها و اسامی اجازه ثبت ندارند. بعضی‌ می‌گویند چون استیو جابز سیب می‌خورده و سلامتی را دوست داشته، اپل را انتخاب کرده است. و از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید. ساده، کوتاه و آسان باشد اگر مخاطبان شما نتوانند نام شرکت شمارا به‌راحتی هجی نمایند، ممکن است کمتر به آن توجه کرده و از کنارش بگذرند یا ممکن است آن را برای راحتی مخفف نمایند. نام برند شما باید به‌یادماندنی باشد و تعیین یک نام به‌یادماندنی مسلماً کار ساده‌ای نیست.

  • نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید.
  • هر هفته یکشنبه‌ها، مطالب جدید ایران مدیر برای شما ایمیل خواهد شد.
  • مرحله آخر ثبت قانونی نامی است که با تحقیق و زحمت زیاد به دست آورده اید.

ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد. با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت پیگیری ثبت تغییرات شرکت برنامه‌ریزی شده، می‌توانید بر چالش‌های نام‌گذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. بهترین اسم‌ با مخاطبان شما صحبت می‌کند و در مورد برند شما چیزی معنی‌دار می‌گوید. با یک فرآیند نام‌گذاری برند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب می‌کنید با مشتریان خود طنین‌انداز می‌شود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش می‌دهد.

نمونه‌هایی از بهترین نام‌ها و لوگوها برای برند

اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد.

در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند ثبت برند تجاری آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم. همچنین ما نیز اسم سایت و مجموعه‌مان را سال‌ها پیش هزار مدیر گذاشتیم، ترکیبی حرف‌عددی از عدد هزار به معنای بزرگی و مدیریت کسب و کار که اساس کار برند سازی ما را در بر می‌گیرد. به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت.

مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند. روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است. دنبال یک نام عالی برای دامنه سایت یا برند هستید؟ ما کمک می کنیم از بین هزارن اسم بهترین را انتخاب کنید. مرحله آخر ثبت قانونی نامی ثبت شرکت در تهران است که با تحقیق و زحمت زیاد به دست آورده اید. چه بسا نام های زیبایی که به دلیل اهمال کاری در این مرحله از دست مالک آن خارج شدند و زحمات چندساله ایشان، پله ترقی اشخاص دیگر شده است. در خصوص اهمیت نام خوب برای شروع یک کسب و کار یا استارت آپ، همین بس که برندهای بزرگ امروز نام هایی دارند که زمانی با هوشمندی انتخاب یا خلق شده اند.

قوانین انتخاب اسم برند

ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. به مدت یک هفته این صفحات را به صورت هدفمند برای مشتریان خود در فضای وب (مثل گوگل ادز) تبلیغ کنید.

خیلی افراد ممکن است آن را با دیکته اشتباه اشتباه گرفته باشند و شرکت تعداد قابل توجهی از مشتریان احتمالی خود را بخاطر همین مشکل از دست داده باشد. بنابراین اگر میخواهید که مطمئن شوید که مردم میتوانند برند شما را به خوبی به خاطر بسپارند، یادتان باشد که سادگی بهترین راهکار است. فیسبوک را یکی از راههای تبلیغاتی خود در آینده در نظر بگیرید.