مراحل تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

اما آوردۀ گروه دوم به صورت سهام درنیامده است و مسئول تمامی ضررهایی هستند که ممکن است پیش بیاید. حق انتخاب مدیران در اختیار شرکای ضامن و حق انتخاب بازرسان در اختیار شرکای سهامی است. در ثبت برند واقع ثبت شرکت مختلط سهامی به معنی استفاده از امتیازهای دو نوع شرکت سهامی و تضامنی است. چنین مجموعه‌هایی معمولاً زمانی تأسیس می‌شوند که فردی برای تجارت به سرمایه‌ای اولیه احتیاج دارد.

  • این افراد ترجیه می دهند قبل از شروع کار خود اطلاعاتی در خصوص شرکت داری داشته باشند.
  • در این قسمت ، در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظر و در شرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن وارد گردد.
  • در این مقاله در رابطه با اساسنامه شرکت مطالبی ارائه شده است برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله را بخوانید.
  • در ادامه به توضیح در مورد تمامی امور ثبت شرکتها می پردازیم.

پس از تکمیل فرم مربوطه، با فشار دادن گزینه گام بعدی صفحه مربوط به اشخاص باز خواهد شد . امضاء وکالتنامه وکیل درصورتی که پرونده تاسیس شرکت سهامی خاص توسط وکیل انجام شود. مدارک هویتی مدیر عامل شرکت ثبت شرکت در تهران سهامی خاص درصورتی که مدیر عامل شرکت سهامی خاص از بین سهامداران انتخاب نشود. مدت فعالیت شرکت سهامی خاص می تواند به صورت محدود و یا نامحدود باشد که این مورد به موضوع شرکت بستگی داشته و مرتبط است.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات

در این نوع از شرکت ها (شرکت سهامی خاص) این اساسنامه یا توسط اعضاء و یا وکیل آن ها امضا می گردد. در شرکت سهامی خاص تهیه و تصویب طرح اساسنامه ضروری نیست.به دلیل اینکه برخلاف شرکت سهامی عام،در این شرکت ها دوره تاسیس وجود ندارد نیازی به اساسنامه برای مطلع کردن پذیره نویسان از تاسیس شرکت وجود نخواهد داشت. در صورتی که مدارک شرکت سهامی خاص عودت خورد، شما یا از ابتدا باید تایید نام بگیرید یا پذیرش اصلاحی خورده است که در هر دو صورت دسترسی به مرحله ویرایش اساسنامه خواهید داشت. تا اینجا به شما نحوه ثبت و شرایط لازم جهت ثبت شرکتهای سهامی خاص را توضیح دادیم، اما تازه این شروع داستان کسب و کار شماست و نیاز است که بعد از ثبت یکسری موارد را به انجام برسانید.

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص

2- تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر می باشد. کپی شناسنامه و کارت کلی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین در دفاتر اسناد رسمی و یا وکیل رسمی شرکت. ثبت شرکت به صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود نسبت به انواع دیگر شرکتها از عمومیت بیشتری برخوردار است. در شرکت های سهامی خاص، شرکا متناسب با سرمایه خود، سهام دریافت می کنند و بنابراین مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص به اندازه سهامی است که دریافت کرده اند. همانطور که گفته شد در شرکت های سهامی، سرمایه ای که وارد شرکت می شود به صورت سهام تقسیم می گردد. پس می توان نتیجه گرفت که مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص به مقدار سهام آن ها بستگی دارد.

در صورتی که زمان کافی داشته باشید و مدتی در این خصوص تحقیق کنید. امکان دارد بتوانید روند ثبت در سامانه ثبت شرکتها را یاد گرفته و شرکت خود را تاسیس کنید. از هر نظر قانونی و مواردی که برای اداره مهم است باید بررسی شود تا وقت مشتری هدر نرود. پس حتما در هنگام درخواست تاسیس شرکت خود، به این نکته توجه کنید تا با کمترین ریسک به هدف خود برسید. پس زمانی که عضوی از شرکت خارج شود و یا عضوی به شرکت اضافه شود. یا زمانی که آدرس شرکت شما تغییر کنید، باید اقدام به تغییرات شرکت خود کرده و به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را اعلام کنید.

ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141ق.ا نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آنها جهت عضویت در هیئت مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد. سمت مدیران شرکت سهامی خاص (مدیر عامل، رئیس هیات مدیره و اعضا) هر دو سال یکبار و سمت بازرسین هر یکسال یکبار باید تمدید یا تغییر کند. شرکت سهامی خاص برای به ثبت رساندن نیاز به مدرک تحصیلی و یا مجوز ندارد در صورتی که موضوع فعالیت به گونه ای باشد که نیازمند این دو باشد . برای این کار باید نام های پیشنهادی خود را برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید. شرکت سهامی خاص در کرج می بایست تمامی سرمایه را زمان تاسیس تهیه نمایند و قسمتی از سرمایه نیز در حساب بانکی پرداخت شود.

روزنامه رسمی در تمامی تعاملات بانکی و اداری مورد نیاز است و تا زمانیکه روزنامه رسمی شما چاپ نشود امکان ارائه آن وجود ندارد.پس چاپ آگهی های تاسیس و تغییرات در روزنامه رسمی اجباری و الزام قانونی می باشد. لازم به توضیح است، موسسین شرکت سهامی خاص، نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و ثبت شرکت انجام می دهند، طبق ماده 23 ” لایحه” مسئولیت تضامنی دارند. به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند. در نهایت هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در ایران به دو دسته هزینه های اداره ثبت شرکتها و هزینه های جاری ثبت شرکت سهامی خاص توسط موسسه می باشد. سرمایه شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود که سرمایه نقدی می باشد به قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام, بعد از ثبت شرکت سهامی خاص بر اساس مبلغ اسمی سهام می باشد.

به عبارتی امضای اساسنامه به معنای تعهد سرمایه گذار موسس شرکت برای تامین کلیه سهام و تایید کتبی سمت مدیران و بازرسان شرکت است. با امضای اساسنامه گام اول برای تشکیل شرکت سهامی خاص برداشته می شود. به طور معمول شرکت هایی که اقدام به ثبت شرکت پیگیری ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص می کنند شرکتهای عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت های بورس و یا شرکت های دولتی هستند. شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که در آن هر فرد به میزان سرمایه ی خود مسئولیت دارد پس چنین شرکتی به صورت شرکت سهامی خاص ثبت می شود.

انحلال شرکت های سهامی خاص

( مثال ) كليه اوراق و اسناد بهادار و تعهد آور شركت از قبيل چك، سفته، بروات، قراردادها عقود اسلامي با امضاء مديرعامل و رئيس هيئت مديره متفقا همراه با مهر شرکت معتبر مي باشد و همچنين کليه نامه هاي عادی و اداری با امضاء مديرعامل همراه با مهر شركت معتبر مي باشد. در سال 1400 و طبق آخرین قوانین ” فقط تصویر مدارک شناسایی اعضا ” مورد نیاز است. شما می توانید فرآیند محافظت از برند خود را به ما بسپارید، انتخاب نام، طراحی یک لوگوی زیبا و ثبت آن از خدمات متنوع ما می باشد. برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. داشتن این پیش نیازها شما را قادر می سازد تا به راحتی اقدام به ثبت کرده و این فرایند را به سریع ترین شکل ممکن انجام دهید.

همانطور که جزء معایب شرکت های سهامی خاص گفته شد، شرکت های سهامی خاص باید 10 % از کل درآمد به عنوان مالیات شرکت محاسبه و وصول شده و از کل درآمد مشمول مالیات پس از کسر 10 % نسبت به بقیه بر طبق بندهای قانون مالیات های مستقیم اعمال می شه. با اظهارنامه مالیاتی مناسب و حساب و کتاب های دقیق می تونید مالیات متفاوتی بپردازید. کپی کردن اطلاعات مدارک تنظیم شده در خواستی از طریق سامانه وارد می شود به ترتیب ،صورتجلسه ،اساسنامه ، اظهارنامه شرکت .

پست مدارک ثبتی شرکت

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه های ثبتی ، با ما تماس حاصل فرمایید. اگر شریکی مال غیر منقول به عنوان سرمایهشرکت آوردهباشد می بایست اصل سند مالکیت را نیز ارائه دهد . اگر آوردهشرکتغیر نقدی باشد ارائه گزارش تبدیل به وجه نقد کارشناس رسمی دادگستری . صورت جلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخبشرکتدر دو نسخه . پیشنهاد ما به متقاضیان اینگونه می باشد که از موسسه ذهن ناب پیش فاکتور را دریافت کنند و نسبت به پیش فاکتور ارسالی توسط موسسه ذهن ناب از باقی موسسات و وکلا قیمت را استعلام کنند تا به رقابتی بودن قیمت در موسسه ذهن ناب یقین پیدا کنند. جهت افتتاح حساب می بایست تمامی اشخاص صاحب امضاء مجاز در بانک مورد نظر حضور داشته باشند.

در شرکت سپرده گذاری درستی تقسیم صورت گرفته و مدارک پیوست توسط کارشناس حقوقی مورد بررسی قرار می‌ گیرد و پس از تأیید توسط کارشناس اعمال در سامانه اعمال می‌ شود. ارائه یکی از روزنامه‌ های رسمی که آگهی‌ های شرکت مانند آگهی تأسیس یا تغییرات در صورت وجود، در آن منتشر می‌ شود. تهیه لیست سهامداران قبلی همراه تعداد سهام قبلی و میزان سهام جدید در یک جدول که باید کنار صورتجلسه به تأیید و امضای سهامداران رسیده باشد.

اطلاعات بازرسان شرکت نیز که شامل مدت ماموریت آنها و نحوه انتخابشان است بایستی در اساسنامه ذکر شوند. کلیه فعاليت‌ها و خدمات سامانه ثبت آنلاین آسان ثبت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. روند نام‌گذاری شرکت معمولاً با پیشنهاد پنج نام از سوی اعضا به کارشناس ثبت شرکت آغاز می‌شود. 8- قبول سمت مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی باشد تا معلوم شود که مدیران و بازرسان به تکالیف و وظایف و مسئولیت های خود واقف بوده اند. 3- سرمایه نقدی شرکت حداقل از سی و پنج درصد کل سهام کمتر نباشد. نام سهامدارانی که در جلسه حضور دارند و صورتجلسه را امضا می‌کنند، به طور کامل ثبت شود.