نحوه مشاهده ابلاغیه قضایی در سامانه ثنا

یکی از مشکلات رایجی که برای ورود به سامانه ثنا وجود دارد، خطای مربوط به رمز عبور است. ممکن است افراد رمز عبور خود را فراموش کرده باشند و نتوانند بهسایت ثناوارد شوند. پس از وارد کردن کد ملی و کد ثنا، رمز عبور موقتی به شماره همراه شما، ارسال می گردد .

سامانه ثنا در حقیقت توسط قوه قضاییه و به منظور ارائه خدمات الکترونیک راه اندازی شده است؛ صفحه اصلی سامانه sana.adliran.ir می‌باشد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند. پس از راه اندازی سامانه ثنا، به استناد قانون آیین دادرسی کیفری ، قوه قضاییه موظف شد تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی ابلاغ نماید . پس از تکمیل ثبت نام شما در سامانه ثنا توسط دفاتر خدمات قضایی ٬ رمز شخصی در اختیار شما قرار میدهند. سپس ازین پس شما میتوانید با مراجعه به سامانه ثنا به نشانی (eblagh.adliran.ir) ٬ با وارد کردن کدملی و رمز شخصی خود ٬ نسبت به رویت ابلاغیه های قضایی خود اقدام کنید. همانطور که گفته شد، برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا حتما و حتما باید قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید.

سامانه ثنا

شما برای ورود به ثبت شرکت باید ابتدا ثبت نام کنید و رمز شخصی تعریف نمایید. بر اساس اعلام رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، عوامل ارسال پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، دستگیر شدند. آدرس سایت سامانه ثنا، یعنی sana.adliran.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو کرده و مطابق تصویر زیر، وارد سایت ثنا شوید.

رمز شخصی پیگیری ثبت تغییرات شرکت، یکی رمز ثابت و طولانی است که به همه افرادی که در سامانه ثبت نام الکترونیک قضاییثبت نام کرده اند، داده می شود. در واقع، تمامی افرادی که قصد دریافت رمز شخصی ثنا را دارند، باید مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهند تا رمز شخصی سامانه ثنا به آن ها ارائه شود. سامانه ثنا درگاه خدمات الکترونیک قوه قضاییه است که برای ورود به آن باید به صفحه اصلی سایت ثنا sana.adliran.ir مراجعه کنید. از آنجایی که ثبت نام سامانه ثنا لازمه استفاده از کلیه خدمات این سامانه است مدارک ثبت نام ثنا و آموزش تصویری ثبت نام در سامانه ثنا را شرح داده ایم. سامانه ثنا sana.adliran.ir یکی از پروژه های مهم قوه قضاییه ایران در سال های اخیر بوده است.

ورود به سامانه ثنا با گوشی

در غیر این صورت باید اطلاعات خود را دوباره بررسی و وارد نمایید. ابتدا باید اشاره کنیم که برای ورود به سایت ثنا ، شما باید یکبار در این سامانه ثبت نام کنید. با اجرایی شدن این پروژه که بر پایه فناوری هوش مصنوعی و توسط جوانان متخصص کشورمان در حوزه هوش مصنوعی ایجاد گردیده است ، شاهد فصل نوینی از امکان احراز هویت برخط در سامانه خدمات الکترونیک قوه قضاییه خواهیم بود . در نهایت با با وارد کردن کد ملی خود و اطلاعات دیگر می‌توانید از کلیه امکانات اپلیکیشن ابلاغ الکترونیک قضایی استفاده کنید. در این صورت از طریق شماره تماسی که به نام فرد است و یا اطلاعات هویتی دیگر با هماهنگی کلانتری باید کد ملی متهم را پیدا و از طریق آن در ثبت برند کارهای شکایت و ثبت دادخواست را انجام داد.

عدم مراجعه مأموران قضایی به درب منزل مردم موجب شده است تا مسئله حریم خصوصی افراد بیشتر پاسداری شود. در صورت ویرایش اطلاعات و ذخیره سازی بدون مشکل شما باید در نهایت تصویر زیر را با پیام “ویرایش با موفقیت انجام شد” مشاهده کنید. دادگستری آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم از مراجعه‌های غیر ضروری به دستگاه‌های قضایی خودداری کنند. هنگامی که قربانیان، اطلاعات کارت اعتباری خود را در این درگاه وارد می‌کنند، این اطلاعات توسط هکر به سرقت می‌رود. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواهد بود. در منویی که در وسط صفحه مشاهده می‌کنید نیز امکان ثبت نام سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی و حقوقی، تغییر رمز ورود، ویرایش اطلاعات پروفایل و همچنین پیگیری احراز هویت برای کاربران وجود دارد. ابتدا اتصال اینترنت خود را چک کنید و مروگر خود را باز نمایید، برای ورود به سامانه ثنا حتماً از مروگر‌های آپدیت کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. در قسمت آدرس مرورگر عبارت sana.adliran.ir را که سایت اصلی سامانه ثنا است را وارد نمایید و یا در قسمت سرچ گوگل عبارت ” سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” را جستجو کنید. قوه قضاییه اخیرا در اقدامی جدید از فرایند احراز هویت در این سامانه با مشارکت یوآیدی و به صورت دیجیتال رونمایی کرد. بنابراین، افراد با احراز هویت دیجیتال در سامانه ثنا، با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن امور قضایی خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

  • همان‌طور که اشاره کردیم، طبق قانون تمام کسانی که در محاکم قضایی دارای پرونده هستند، باید نسبت به افتتاح حساب کاربری و احراز هویت سامانه ثنا اقدام کنند تا بتوانند از خدمات قضایی بهره‌مند شوند.
  • به همین دلیل، در این مقاله به معرفی سامانه ثنا sana.adliran.irمی پردازیم و نحوهورود به سایت ثنا دادگستریرا آموزش می دهیم؛ سپس، امکانات سامانه ثنا، روش ورود و روش های ثبت نام در این سامانهرا بررسی کرده و در پایان، راهنمای مشاهده ابلاغیه در سایت ثنارا توضیح خواهیم داد.
  • پس از اینکه اقدام به دانلود سامانه ثنا بر روی گوشی های هوشمند خود کردید، می توانید به راحتی مانند تمامی برنامه های دیگر این برنامه را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنید.
  • با اجرایی شدن این پروژه که بر پایه فناوری هوش مصنوعی و توسط جوانان متخصص کشورمان در حوزه هوش مصنوعی ایجاد گردیده است ، شاهد فصل نوینی از امکان احراز هویت برخط در سامانه خدمات الکترونیک قوه قضاییه خواهیم بود .
  • در مرحله بعد، یک رمز عبور موقت به گوشی همراه شما ارسال می شود که لازم است آن را در کادر مربوطه وارد کنید و در نهایت روی گزینه ورود کلیک کنید.

به نظر می‌رسد آشنایی با سامانه ثنا و ثبت نام سامانه ثنا برای عموم افراد یک امر ضروری است زیرا تمام خدمات قوه قضاییه به صورت الکترونیک و از طریق sana.adliran.ir انجام می‌گیرد. با مطالعه این مقاله هر فرد با مدارک ثبت نام سامانه ثنا آشنایی پیدا خواهد نمود و قادر خواهد بود تا شخصاً و به آسانی با اتصال به اینترنت، عملیات مربوط به ثبت نام غیرحضوری ثنا را انجام دهد. همانطور که مشاهده نمودید ثبت نام آنلاین ثنا در چند لحظه انجام می‌گیرد و کاربران پس از ثبت نام سامانه ثنا می‌توانند از خدمات مختلف این سامانه همچون باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا و همچنین ثبت شکایت در سامانه ثنا استفاده نمایند.

افرادی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند به راحتی اطلاعات خود را وارد به صورت آنلاین اهراز هویت‌شان انجام شود. برای این کار باید وراث، طلبکاران متوفی یا افراد ذینفع در انحصار وراثت با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و هزینه دادرسی را پرداخت و کارهای ثبت دادخواست را انجام دهند. برای مشاهده ابلاغیه می توانید از طریق سایت ثنا و یا نرم افزار عدالت همراه در موبایل وارد سامانه شده و این ویژگی را استفاده نمایید. برنامه عدالت همراه در دو نسخه آی او اس و اندروید موجود می باشد. این برنامه بسیاری از خدمات قوه قضاییه را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد. برای استفاده از این امکان کافیست برنامه عدالت همراه را روی گوشی خود نصب کنید.

شایعه هک سامانه ثنا ی قوه قضاییه تکذیب شد

کاهش در هزینه های دستگاه قضایی و هزینه های مراجعین به این دستگاه .

از سال 1395 با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا، تمام اطلاعیه‌ها و ابلاغیه‌هایی که پیرامون پرونده‌های قضایی مطرح است، از طریق این سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. اگر با این سامانه آشنایی ندارید، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. ما در این مقاله راهنمای نحوه مشاهده ابلاغیه قضایی در سامانه ثنا را برای شما آماده کرده‌ایم.