نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

چه بسا که انتخاب نام موفق هم می تواند یکی از همین کارها و موفقیتها برایمان باشد. این تمرین، روش مناسبی در آمادگی ذهنی برای انجام تمرینات بیشتر است، همانند نرمشهای کششی در آماده کردن عضلات بدن قبل ازمسابقات و فعالیتهای جدی ورزشی. بلک بری به معنی توت سیاه است و به دلیل شباهت دکمه های روی دستگاه به دانه های روی میوه انتخاب شده است. این نام ترکیبی از طرفی سرنام های عبارت Yet Another Hierarchical Officious Oracle و از طرف دیگر، اسم شخصیت داستانی پرسرو صدا و خشن در داستان خیالی “سفرهای گالیور” جاناتان سویفت است. این نام از کلمه لاتین sonus گرفته شده به معنی صدا و اصطلاح عامیانه sonny boy، که در دهه ۱۹۵۰ژاپن آن را به عنوان “مردان جوان هوشمند قابل معرفی” توصیف کرد.

اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … . نام‌هایی مثل دیور، آدیداس، وردپرس، اپل، یاهو، نوکیا و … محال است که از ذهن ما پاک شوند. صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نام‌ها طوری انتخاب شده‌اند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده می‌شوند و متمایز و منحصربه‌فرد هستند. اما جای نگرانی نیست؛ در این مقاله می‌خواهیم فوت‌وفن انتخاب یک اسم عالی، معنادار و به‌یادماندنی برای برند را یادتان بدهیم. بعد از خواندن مقاله امروز، می‌توانید یکی از مهم‌ترین قدم‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را، درست بردارید.

تبادل نظر

بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام ثبت شرکت در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. فهرستی از نام‌های ایرانی که برای نامگذاری افراد بکار می‌رود. در این فهرست تنها آن دسته از نام‌ها که ریشه‌ای از زبان‌های ایرانی‌تبار دارند آمده‌است.

اسامی اصیل ایرانی برای برند

برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. قدم پنجم) ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان… در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . اسم لاتین از موارد پرتقاضا در سال های اخیر است که از جمله آن ها می توان به نام های مغازه هایی مثل لباس تن آرا یا شیک پوشان یا حتی برند معروف نوین چرم که اگر نامی به غیر از این را برای آن انتخاب کرده بودند امکان معروفیت تا این حد برای آن ها نبود. شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید .

ثبت برندثبت شرکتطرح صنعتی – لیست اسامی خاص برای نام . در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه ثبت تغییرات کنید. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند.

درود…کارن اسمی است که هم برای پسران و هم برای دختران به کار میرود و ریشه پارسی دارد ولی معنی خاصی ندارد اما نام سردار لشکر مهرداد شاهزاده اشکانی که علیه اشک بیستم(گودرز) قیام کرد است. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون ثبت برند تجاری بلوط هست. اگر به دنبال نام های خاص برای برند خود می گردید، می توانید از نامهای موجود در فرهنگ لغت فارسی استفاده کنید. یکی از پیشنهادات ما استفاده از نام های دختر ایرانی و ترکیبات آن است. در زیر می توانید لیستی از این اسامی را مشاهده کنید.

نظرات

در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید . با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید.

پپسی کولا در سال ۱۸۹۸ اسم خودش را از dyspepsia که به معنی “اختلال هظم، بدی گوارش” هست، گرفته و به اعتقاد مخترع آن به معنی “نوشیدنی سالم و کمک کننده به هضم غذا ” است. علاوه بر روشهای معمول و فرمولهای موجود که اکثر برندها از آنها استفاده کرده اند، هر کس می تواند با استفاده از قوه تخیل و ابتکار خدادایش با الهام از این برندها به خلق واژه های جدید و جذابی هم بپردازد. با توجه به خاص بودن باید در نظر داشته باشید که این نام مربوط به عموم نباشد.

  • از همان ابتدا با رعایت چند نکته ساده ، می توانیم از مشکلات احتمالی که ممکن است کسب و کارمان را در اثر انتخاب نام نادرست با شکست مواجه کند،پیشگیری کنیم.
  • همچنین می توانید با استفاده از بخش فیلترها، هوشمندانه اسم فرزند خود را انتخاب کنید.
  • انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود .
  • اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود.

بهترین اسم برای شرکت نامی است که هم صاحبان کسب و کار، هم کارمندان و هم مخاطبان آن را دوست داشته باشند. به عنوان مثال انتخاب اسم سنگینی مثل شرکت جهان گستر آریا و اسامی این‌ چنینی برای یک شرکت B2C مناسب نیست، زیرا در ذهن کسی باقی نمی‌ماند. برخی از کسب و کارها برای انتخاب اسم از مخاطبانشان هم کمک می‌گیرند؛ آن‌ها کمپین‌های رقابتی برای انتخاب بهترین اسم برگزار می‌کنند و به شخصی که اسم مناسبی برای شرکت انتخاب کرده باشد، هدیه می‌دهند. البته ممکن است در این روش افراد با هویت برند شما آشنایی نداشته باشند و در بین پیشنهاداتشان اسامی نامربوط زیادی دیده شود. همانطور که اسم کودکان سرنوشت نهایی آن‌ها را مشخص نمی‌کند، ساخت اسم شرکت هم تضمین‌کننده برند شدن و موفقیت آن نخواهد بود. انتخاب اسم شرکت خاص تنها یکی از عوامل موفقیت در مارکتینگ و ماندگاری در ذهن مخاطبان است.

انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، کانال و گروه تلگرامی

خواستم یه باشگاه بدن سازی برای اقایان وبانوان بزنم وهنوز تو نامگذاری باشگاه موندم.خواستم از شما کمک بگیرم.ه اسم با مسما وبا معنی وخاص باشه. فرهنگ نام توسط پرفسور حسابی گردآوری شده که نام های اون همه کاملا فارسی هستند که پیشنهاد میکنم اگر اسمی در سایت شما از قلم افتاده لطفا اضافه بشود. درود خدمت شما..چه معلوم که این اسم از ایران به آلمان نرفته..