نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

تنها افرادی از بین تمام مخاطبان کسب و کارها، مشتری آن کسب و کار می‌شوند که بتوانند با هویت آن کسب و کار ارتباط برقرار کرده و به آن اعتماد کنند. همچنین این اتفاق می‌تواند احساس تعلق داشتن را به مشتریان فعلی و موجود کسب و کار القا کند. این اتفاق می‌تواند برای کسب و کار بهترین خبر تغییرات شرکت باشد که مشتریان آن، احساس تعلق و تعصب را به برند داشته باشند. برندهای موفق و معروف در جهان، به حدی در انتخاب برند موفق بوده‌اند که با آمدن نام هر کدام، شکل لوگوی کسب کار در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد. یعنی افراد ناخود آگاه به چهره کسب و کار ذکر شده فکر کرده و آن را تصور می‌کنند.

اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

سال‌های سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانسته‌اند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند. این سازنده نام تجاری اجازه می دهد تا معیارهای خاصی را وارد کرده و یک لیست از 24 تا 816 نام ممکن برای هر جستجو ایجاد کنید. همچنین می توانید کلمه ریشه ای، هجا، حرف، تعداد هجاهای مورد نظر را با اضافه کردن پسوند ها، ریشه های لاتین یا یونانی و سایر کلمات برای تغییرات مشخص کنید. این مورد نیز یک سازنده نام تجاری ساده است که با فشردن دکمه مورد نظر نام خای تجاری تصادفی را در اختیار شما قرار می دهد.

سایت انتخاب اسم برند

برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. اسم برندتون رو بفرمایید ما استعلام بگیریم ببینیم اعتبار دارد یا نه، اعتبار برند 10 سال می باشد. نگار عزیز بهتر است اسمی را انتخاب کنید که اگر در آینده قصد داشتید ثبت کنید به مشکل نخورید، یعنی اسمی باشد که قابلیت ثبت در ایران را داشته باشد. نیاز به ثبت برند شرکتی دارید، البته در صورتی که مشابه تصویر لوگو شما ثبت نشده باشد، 75 روز زمانبر است و به مدارک مدیرعامل و شرکت نیاز دارد فقط.

به این نکته توجه نمایید که اگر یک استارتاپ هستید و تازه می‌خواهید کار خود را شروع نمایید از اسامی برندهای معروف استفاده نکنید چون تداعی‌گر یک شرکت کپی و فیک در ذهن مخاطب خواهید بود. اگه برندی که می‌خواین کار کنین با کارهای هنری و خلاقانه ارتباط داره می‌تونین از اسامی شخصیت‌های معروف فیلم‌ها و انیمیشن‌ها استفاده کنین. مثلاً استارباکس نام شخصیتی داستانی در رمان موبی دیک هست که به‌ عنوان اسم برند معروف بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان انتخاب شده. حالا برای اینکه بفهمین کدوم اسم براتون مناسب تره باید هر کدوم از 3 اسم منتخب رو اینجوری تست کنین. حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات ساده‌ای هستن که هدفی رو دنبال می‌کنن.

نام تجاری شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی‌تان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. اگر شما یک نام ثبت برند تجاری را انتخاب کردید و آماده هستید تا برروی آن نام حل و فصل کنید در این زمان بهتر است از یک ابزار آنلاین مانند NameCheap استفاده کنید تا ببینید دامنه در دسترس است یا خیر.

نام تجاری شما با تلاش‌های بازاریابی شما گره خورده است. پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. نام تجاری شما باید با مصرف‌کننده طنین‌انداز شود و نباید فراموش شود.

راهنمای انتخاب اسم برند

سعی کنید نام برندتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که تصویری جذاب در ذهن مخاطب بسازد. چون اگر برندتان را ثبت نکرده باشید از نظر قانونی هیچ حقی نسبت به آن اسم ندارید. خوشحالم که مقاله مورد توجه‌تون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید. لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید. با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید.

  • نام تجاری شما با تلاش‌های بازاریابی شما گره خورده است.
  • و نام پسران (برای مدرسه پسرانه) که در بالا شمرده شد مناسب است.
  • پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام می­شود در نتیجه شما می­توانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکت­ها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید.
  • به این فکر کنین که در آینده فعالیت خودتون رو ممکنه تا کشورهای دیگه هم گسترش بدین و اسمی رو انتخاب کنین که فراتر از مرزها عمل کنه.
  • برند باید موجب افکندن هویت کسب و کار در ذهن مخاطبان باشد.
  • تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند.

تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند. چکیده‌ای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد . اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید.

نام‌ها می‌توانند احساس خوب یا بدی را به مردم القا کنند. نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند. اسم‌هایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب می‌دهند و اسم‌هایی مانند BlueHost کاملاً نشان می‌دهند که این کسب‌وکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد.

به محض حضور یک رقیب قدرتمند با یک نام تجاری تخصصی مطمئنا بازارشان تاثیر زیادی می‌پذیرد

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. دوست عزیز برای راهنمایی ثبت شرکت با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. توسط اطلاعات تماس با ما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. شما نیاز به مشاوره و هماهنگی دارید از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید.

در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . اسم‌های خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسم‌های برند به شمار می‌روند.

بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. شما نمی‌توانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام می‌دهید.

البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود.