نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

اسامی تجاری بایستی به صورت عالی، معرف کالا و خدمات موسسه یا شرکت یا کارخانه باشد. در این گفتار سایت هلدینگ ملاصدرا، اطلاعات خوبی درباره اسامی تجاری و ثبت اسامی تجاری ارائه شده است. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. از اسمی که ریشه فارسی ندارد تحت هیچ شرایطی نمیتوان استفاده کرد. به این معنا که اسمی که به انگلیسی یا زبانی غیر از فارسی باشد حتی اگر سه سیلاب هم داشته باشد مورد تایید نخواهد بود. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و جزء اقدامات اولیه ثبت شرکت محسوب می شود.

  • نام شرکت باید خاص باشد چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا بتوانند آن را تشخیص دهند.
  • کلماتی مانند آپارتمان و تکنولوژی که لاتین می باشند ، نباید استفاده شود و باید از عناوین فارسی آن ها یعنی کاشانه و فن آوری استفاده نمایید .
  • نام انتخابی شرکت شما باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد.
  • تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد.
  • روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست.
  • برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.

در مرحله تاسیس شرکت، باید نام پیشنهادی خود را در سامانه وارد نمایید. می­‌توانید ۵ ترکیب را در سامانه به ترتیب اولویت وارد کنید. حتما به ترتیب اولویت باشد تا کارشناس ترجیح شما را تشخصی دهد. معمولا کارشناس ظرف سه روز بررسی می­‌کند و تایید یا عدم تایید خود را اعلام می­‌نماید. یکی از بدترین کارها در انتخاب نام دامنه مخفف کردن عبارات و کلمات است.

برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . اسم­های خاص به اسامی انسان­ها (که البته برای شرکت قابل کاربرد نیستند)، اسامی حیوانات، اسامی امکان و مناطق جغرافیایی و اسامی که متعلق به فقط یک شی باشند؛ گفته می­شود. با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده نمایید.

شروط اصلی انتخاب نام شرکت

یک انتخاب نام مناسب می تواند منجر به پیشرفت شدید کسب و کار شما شود یا اگر این نام را به درستی انتخاب نکنید، می تواند به شدت کسب و کار شما را با مشکل مواجه کند. در حالی که تلاش می کنید که نامی برای شرکت انتخاب کنید که تلفظ آن ساده و به آسانی به ذهن سپرده شود از روی ارزش یک نام کاملا متمایز به سادگی رد نشوید. چنانچه نام ابداعی شما دارای یک معنا و مفهوم ویژه ای باشد ، این امر موجب می شود که کسب و کار شما به یاد ماندنی تر شود. زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.

تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.

این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نام‌هایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق‌اند تایید نخواهند شد. ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های ثبت شرکت مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود.

یعنی تمامی پیشنهاد‌ها،‌ حتی آن‌ها که به نظرتان جالب نبوده یا بی معنی و مسخره هستند را بپذیرید و سپس یک به یک گزینه‌ها را حذف کنید. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است.

اسامی پیشنهادی برای ثبت شرکت

اگر واژه‌های انتخابی شما، به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه نام شرکت‌هایی باشند که قبلاً ثبت شده‌اند، این اسامی تایید نخواهند شد. در صورتی که متقاضی به نتیج کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد،مراتب را با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده نام،اعلام تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد. نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص پیگیری ثبت تغییرات شرکت شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس آن را ندارد. در سامانه شناسه ملی استعلام بگیرید که نام انتخابی شما قبلا توسط شخص حقوقی دیگری ثبت نشده باشد. از نام خود یا شخص خاصی در اسم شرکت استفاده نکنید، چون اگر تصمیم به واگذاری یا فروش شرکت بگیرید برای مخاطبان خوشایند نخواهد بود.

سوالات رایج درباره انتخاب اسم شرکت طبق قوانین تجارتی

اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم ثبت برند خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.

من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. احتمالاً بیش از نیمی از آن‌ها از قبل اِشغال شده باشند! حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!

موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد. اگر نام انتخابی رد شد نیازی نیست که مجدد ۴۰ هزار ریال پرداخت شود. اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد. نام مناطق جغرافیایی مختلف تنها درصورتی قابل استفاده است که شرکت در همان منطقه ثبت شود. طبق بخشنامه ی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تعیین نام هر شخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه، منوط به رعایت کلیه ی قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخد مجوزهای لازم و ارائه ی کلیه ی مدارک ثبت شرکت خواهد بود.

پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید. البته سایت‌هایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمت‌ها مفید باشند اما خیلی نباید روی آن‌ها متمرکز شوید.

همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. کلماتی مانند آپارتمان و تکنولوژی که لاتین می باشند ، نباید استفاده شود و باید از عناوین فارسی آن ها یعنی کاشانه و فن آوری استفاده نمایید . تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت یا بنگاه ثالث، فرصت آفرین بوده و منبع درآمد خوبی برای مجموعه حاصل می کند.

بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید. در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده می‌کنید که می‌توانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. در میان سه سیلاب حداقل یکی از آن‌ها باید اسم خاص باشد. اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد.