پلمب دفاتر مالیاتی

بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم. الف) با توجه به بند 3 ماده 542 ق.ت، تاجری که دفتر نداشته باشد یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب باشد ممکن است ورشکسته به تقصیر شناخته شود. ( از موارد ورشکسته ثبت شرکت در تهران به تقصیر اختیاری می باشد، یعنی صدور حکم ورشکستگی به تقصیر با تشخیص دادگاه است نه تکلیف دادگاه ). در این بخش از مطالب به بررسی مهم ترین پرسش ها و پاسخ های مهم دفاتر قانونی می پردازیم. بستانکار شدن حسابهای بانکی و نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حسابها و دریافت و پرداخت.

4- خیر هر فاکتوری که شما صادر می فرمایید در حساب فروش کالا و خدمات ثبت می گردد یعنی حساب های دریافتنی بدهکار و حساب فروش بستانکار می گردد و شما باید در دفاتر حساب ثبت نمایید نه شماره فاکتور. 1- آیا بجای ثبت گردش مالی حسابهایی که در طول ماه هم گردش بدهکار دارند و هم گردش بستانکار (مثل حساب بانک)، آیا میتوان مانده بدهکار ثبت تغییرات یا بستانکار آن ماه را در دفاتر ثبت کرد یا بایستی حتما هم جمع گردش بدهکار و هم جمع گردش بستانکار را ثبت نمود. قبل از بیان روش ثبت و نوشتن دفاتر روزنامه کل لازم می بینیم اشاره کوچکی به اختلاف دفتر داری و حسابداری داشته باشیم. روند پلمپ دفاتر 97، از ثبت نام و اخذ دفاتر قانونی گرفته تا آخرین مراحل آن دارای پیچیدگی است.

ولی در بعضی از مواقع به دلیل رعایت نکردن قوانین و وجود مشکلاتی در اطلاعات دفاتر حسابداری، این دفتر به تایید کارشناسان مالی نمی‌رسد و در اصطلاح می‌گویند که رد دفتر شده‌است. در زیر مواردی را که باعث رد دفتر از سوی کارشناسان مالی می‌شود بررسی می‌کنیم. تبحر و مهارت لازم و کافی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که برای دفتر نویسی لازم بوده و به آن احتیاج است. انتخاب موسسه حسابداری معتبر با سابقه‌ای درخشان می‌تواند مطمئن‌ترین گزینه برای آسودگی خاطر ثبت برند شما باشد. تمامی صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای این‌که اطلاعات و آمار دقیقی از مسائل مالی و سود زیان خود داشته باشند میزان سود و زیان خود را به دقت بررسی کرده و ثبت می‌کنند که به اصطلاح به آن حسابداری می‌گویند. اگر شما یک دفتر قانونی پلمپ شده x برگی را تحویل گرفته و به هر دلیلی، ۱ یا چند برگ از این دفتر قانونی پلمپ شده، کنده یا پاره شده باشد، دفتر، مورد رسیدگی و ارزیابی ممیزان قرار نگرفته و مصداق رد دفاتر قانونی است.

طراحی سایت و سئو

حسابداران بایستی قبل از پایان سال برای دریافت دفاتر قانونی اقدام نمایند. از طرفی مواردی چون شماره ثبت پلمپ دفاتر، مهر ثبت شرکتها و نام شرکت در آنها باید قید گردد. قبل از بررسی چگونگی پلمپ دفاتر قانونی سال ninety seven به بررسی مفهوم پلمپ دفاتر می پردازیم.

  • چون شرح یک سند ممکن است با نظرات مختلف و متفاوت باشد و نهایتا این اسناد و سوابق منضم به سند است که استفاده کننده را قانع میکند.
  • از پاسخ بسیار خوب و کامل شما سپاسگزارم ، همانطورى که توضیح فرمودید دفاتر سال 97 را تنظیم خواهیم کرد .
  • چون اولین سال فعالیت شما هست پس طبیعتا سند افتتاحیه نیز نخواهید داشت.
  • این دفاتر قانونی به دو صورت رسمی ‌و غیر رسمی (کمکی) در دسترس هستند.

این نقص و محدودیت دفتر روزنامه، باعث تشویق حسابداران به استفاده از دفتر کل می‌شود. دفاتر رسمی، دفاتری که بر اساس قانون الزام برای تهیه و تنظیم آنها وجود دارد دفاتر رسمی هستند که در مجموع به دو«دفتر روزنامه» و« دفتر کل» تقسیم میشوند. دفتر قانونی شامل تمامی اطلاعات بدهکاری و بستانکاری و کلیه اطلاعات مالی شرکت یا مجموعه، به ترتیب تاریخ وقوع است.

اداره ثبت شرکتها دفاتر امسال شرکت رو بر مبنای سال مالی قبل ارسال کرده.یعنی الان من دوتا دفتر کل و روزنامه برای یکسال مالی دارم.چجوری میتونم اینو اصلاح کنم. اگر مودیان مالیاتی در دفاتر قانونی فعالیت های مربوط به شعب یا شعبه اصلی شرکت را ثبت نکنند یا برخی از فعالیت ها را ثبت نکنند، دفاتر قانونی ارائه شده از سوی مودی مشمول رد دفاتر قانونی می­شود. در این تقسیم بندی، دفتر روزنامه و دفتر کل به دفاتر قانونی و رسمی معروف هستند و برحسب کارکرد از 50 تا one hundred fifty برگی هستند. دفتر معین هرچند جزو دفاتر قانونی است ولی غیر رسمی و کمکی است و جزو دفاتر قانونی محسوب نمی­شود.

طراحی سایت فروشگاهی

اشتباه در شماره گذاری صفحات و همچنین اشتباهات ناشی از پلمپ دفاتر در مراجع مذکور موجب بی اعتباری دفاتر نخواهد بود. در مورد اشخاص حقیقی دارای کسب و کار که خدماتی ارائه می دهند مثل وکلا ، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان 1.5 میلیارد تومان بیشتر می باشد. ارائه وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده چنانچه وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند. دفاتر شركت ما دفتر درامد و هزينه است و من تجربه اي در تحرير اين دفتر ندارم . مثلا اگر رقم کم اهمیتی باشد درحسابهای همان سال ثبت میشود واگر موضوع تاثیر مستقیم و زیادی بروی حسابهای سال قبل بگذارد به حساب سود وزیان انباشته منتقل میشود.

جریمه خط خوردگی دفاتر قانونی

تبصره ۴- تاخير ثبت دفاتر در مورد اشخاص حقوقي جديد التاسيس از تاريخ ثبت شخص حقوقي و در مورد ساير اشخاص از تاريخ شروع فعاليت تا سي روز مجاز خواهد بود. اگر این رویه را دنبال کنید کمتر از آنچه فکر می کنید به مقام رئیس حسابداری و سپس مدیریت مالی دست خواهید یافت. دوم اینکه لطفا بگید برای اینکه با ثبت و نگارش دفتر کل و روزنامه بیشتر آشنا بشم چطور میتونید راهنماییم کنید. حسابهای انتظامی نیز معمولاً بعنوان آخرین حساب در دفتر کل ثبت می گردد. جهت بیمه مدیرعامل و هیات مدیره به تامین ا جتماعی مراجعه نمودم اما گفتن که باید حقوق اعضا و مدیر عامل باید در دفاتر ثبت باشد.

اگرشما هم جزوکسانی هستید که نمی­خواهید در روند ثبت دفاتر قانونی دچار مشکل شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره مواردی که باعث رد دفاتر قانونی می شود برایتان بگوییم. در دفتر کل برای هر حساب صفحه ای جداگانه در نظر گرفته می شود و تمام رویدادهای مالی مرتبط با آن حساب که در دفتر روزنامه ثبت شده اند باید به ترتیب تاریخ وقوع رویداد مالی، به این صفحه منتقل می شود. بنابراین با توجه اینکه تمام حساب های یک مجموعه اقتصادی در دفتر کل به تفکیک ذکر شده، این دفتر قانونی را می توان یکی از مهمترین دفاتر قانونی شرکت ها و موسسات دانست.

عدم تهیه این دفاتر برای مدیران و شرکت ها، عواقب خطرناک حقوقی و مالیاتی را به همراه خواهد داشت زیرا این دفاتر، اسنادی هستند که در دعاوی بین تاجر و غیر تاجر و همچنین در اداره مالیات، دارای اهمیت زیادی هستند. اگر شخص حقوقی باشید نیازی به مراجعه به اداره امور مالیاتی نمی باشد و ضمن تهیه دفاتر و پلمپ آن میتوانید رویدادهای مالی خود را برابر استانداردهای حسابداری و آنچه درآئین نامه تحریر دفاتر مقرر شده در آن ثبت نمایید . طبق ماده 6 قانون تجارت ، همه بازرگانان وظیفه دارند دفتر روزنامه و دفتر کل هر سال مالی خود را با توجه به دستور العمل ها تهیه و تکمیل کنند. عدم تحویل این دفاتر باعث جریمه مالیاتی خواهد شد و شما را به دردسر خواهد انداخت. از دیگر مصداق های رد دفاتر قانونی شرکت ها، عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی و پولی در آن است.