چه مواردی باعث رد دفاتر قانونی می شود

شما باید برای سال 99 نیز دفاتر جداگانه درخواست و اخذ و پلمپ نمایید . و این را بدانید آگاهی از نحوه ثبت دفاتر قانونی و تجربه تحریر دفاتر روزنامه و کل برای تمامی سطوح شغلی حسابداری و حسابرسی امری الزامی است. در صورتیکه بعد از تاریخ تعیین شده دفاتر قانونی را اخذ نموده و فعالیت تجاری در سال بعد داشته باشند ، دفاتر ماخوذه مردود و مبنای رسیدگی مالیاتی قرار نمی گیردوبه همین منظور جرایمی شامل حال مودی مالیاتی می شود. بنا به تجربه چندین ساله ام و تماس هایی که با موسسه حسابداری سرمایگان در سالهای گذشته انجام می گرفت ، متاسفانه بعضی از حسابداران و مدیران موضوع پلمپ دفاتر قانونی را موضوع با اهمیتی تلقی نمی کنند و در الویت آنها قرار نمی گیرد .

  • تمامی موسسات اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی، مکلف به اخذ دفاتر پلمپ هستند.
  • چنانچه در زمان انتقال اقلام از دفتر روزنامه به دفتر کل اشتباهی از لحاظ مبلغی رخ دهد، برای اصلاح آن یک خط بر روی مبلغ اشتباه در دفتر کل کشیده و سپس مبلغ صحیح در بالای آن نوشته می شود.
  • مالیات های پرداختی مودیان بستگی به نحوه تهیه اظهار نامه داشته و ممکن است شرکت بنا به دلایلی از قبیل بروز اشتباه یا سهل انگاری در تنظیمات اظهار نامه مالیاتی با جریمه های سنگین مواجه شود.
  • هدف ما خدمت رسانی است و رضایت شما و کاربران سایت باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در ارائه خدمات با کیفیت خواهد بود.
  • کلیه ‌رویدادهای مالی و معاملات در دفاتر روزنامه عمومی ثبت می‌شوند.

مطابق ماده ۲ قانون مجازات اسلامی، هر عملی که قانون برای انجام یا عدم انجام آن مجازات در نظر گرفته باشد جرم محسوب می شود. جرم در واقع رفتاری است که بروز خارجی داشته و عواقبی را دامنگیر فرد کند. مطابق قوانین کیفری، صرف داشتن اندیشه مجرمانه کسی مجرم به شمار نمی رود و مجازاتی هم گریبانش را نخواهد گرفت. پس از انجام این مراحل، دفاتر پلمب شده توسط پست پیشتاز به همان آدرسی که در سامانه وارد کرده‌اید ارسال می‌شوند.

من برای اطلاعات بیشتر با نرم افزار حسابدارای دفتر روزنامه و دفتر کل روز اول کاری سال رو پرینت گرفتم. اگر تاریخ صورتحساب ها مربوط به سال 97 است، شما باید آنها را در سال ninety seven ثبت کنید. چون شما تا پایان تیر ماه فرصت دارید اسناد سال 97 را در دفاتر ثبت نمایید (در صورتی که شخصیت حقوقی باشید) ولی در صورتی که حسابهای سال 97 را بسته اید باید آنها را در سال 98 ثبت برند و به حساب سود (زیان) انباشته ثبت نمایید، چون تاریخ صورتحساب ها مربوط به سال 97 است. خیر اصلاً نیاز به چنین کاری نیست و چه بسا با انجام چنین کاری بسیاری از صفحات دفتر کل (منظور صفحات بین حساب ها است) خالی بماند. شما برای نگارش دفتر کل از صفحه اول، حساب موجودی نقد و بانک شروع کرده و به ترتیب حساب ها ادامه می دهید.

با همه این تفاسیر شما اگر می خواهید در سطح پایین کار کنید یک نرم افزار هلو و یا نگارش دفاتر کل و روزنامه کار شما را راه می اندازد. بله شما می توانید برای تامین نقدینگی و بالا بردن اعتبار شرکت سرمایه را افزایش دهید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که افزایش سرمایه حتما باید بصورت رسمی و درج آگهی تغییرات در روزنامه رسمی و از طریق اداره ثبت شرکتها صورت پذیرد.

حق العمل کاری در قانون تجارت چیست؟

به عبارت دیگر، اطلاعات مالی بر اساس تاریخ وقوع، در ‌‌دفاتر حسابداری ثبت و در مراحل بعدی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. از این رو، دسترسی به اطلاعات حسابرسی با استفاده از این دفاتر قانونی آسانتر خواهد بود. جهت تسلیم نمودن اظهارنامه مالیاتی در تیرماه هر سال باید ثبت تغییرات شرکت اواخر سال قبل اقدام به اخذپلمپ دفاتر قانونیکرده باشید. دفتر روزنامه، دفتری است که اشخاص حقوقی یا حقیقی کلیه معاملات و سایر رویدادهای مالی و محاسباتی خود را با رعایت اصول و موازین و استانداردهای پذیرفته شده حسابداری و به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت نمایند.

جریمه خط خوردگی دفاتر قانونی

اگر مودی به منظور سوء استفاده از دفاتر روزنامه و دفتر مشاغل، همه صفحات را سفید بگذارد و برای ثبت تراز افتتاحی نباشد، مجاز نبوده و دفاتر مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی قرار نمی گیرد. اما توجه کنید که سفید باقی گذاشتن پایین صفات دفاتر در آخر هر روز یا هر آخر هر ماه به شرطی که اسناد، دارای شماره ردیف بوده و قسمت سفید مانده یا خط بسته شود، به اعتبار دفاتر خللی وارد نخواهد شد. اگر حساب های بانکی مودی، بستانکار شود یا بستانکار شدن حساب بانکی یا نقدی، ناشی از تقدم و تاخر ثبت حساب ها یا دریافت و پرداخت نباشد، موجب رد دفاتر قانونی مودیان مالیاتی خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی

ولی چنانچه کل صفحه پاره می شد احتمال ابهام در رسیدگی ایجاد می کرد ، ولی نگران نباشید این حالت از پاره شدن هیچگونه مشکلی برای اعتبار دفاتر وارد نمی کند و دفاتر اعتبار دارند. و در آخر مرجع اقامه دعوی علیه مرتکبین این نوع جرایم در تبصره دوم ماده ۲۷۴ معرفی شده است. نکته جالب بعدی تبصره ۱ این ماده است که اعمال مجازات های مندرج در این ماده را محدود و مانع اعمال مجازات های قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب ۰۷/۰۸/۱۳۹۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام ندانسته است. براي بررسي اسناد و مدارك و در نتيجه تعيين سود جهت مشخص شدن ماليات پرداختي بايد اشخاص بدانند كه صورتهاي مالي خود را به چه شركتي مي سپارند.

عدم صدور صورتحساب ، عدم درج شماره اقتصادی ، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس ، مسئولیت تضامنی +۱۰درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده صورت گرفته باشد را در بر دارد. پلمپ کردن دفاتر طبق قانون الزامی است و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می‌شویم. فینتو سیستم حسابداری آنلاین، ابری و تحت وب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

رعایت نکردن تقدم و تأخر در ترتیب ثبت وقایع مالی، ممیزی را هنگام بررسی دفاتر با مشکل روبرو کرده و باعث رد دفاتر از سوی ممیز مالیاتی می­شود. 7- جای سفید گذاشتن بیش از حد در صفحات و سفید ماندن تمام صفحه دفتر روزنامه و دفتر کل و مشاغل به منظور سوء استفاده به استثنای موارد مذکور در تبصره ماده 19 آیین نامه . اگر به ترازنامه و حساب سود و زیان یا دفاتر اسناد و مدارکی که برای تشخیص مالیات ملاک عمل هست و برخلاف حقیقت تنظیم‌شده است، استناد نماید. طبق قانون تمامی موارد بالا جرایم مالیاتی به حساب می آیند و مجازات های مالی و غیرمالی و جریمه فرار مالیاتی برای آن ها در نظر گرفته شده است. تبصره – اشتباهات حسابداری در صورتی که بعداَ در اثناء عملیات سال مربوط مورد توجه واقع و بر پایه استاندارد های حسابداری در دفاتر همان سال اصلاح و مستندات آن ارائه شود، به اعتبار دفاتر خللی وارد نخواهد کرد. عدم انطباق مندرجات دفاتر قانونی شرکت با اطلاعات موجود در اتوماسیون مالی شرکت٬ موجب رد فاتر قانونی شرکت خواهد شد.

هر شخصی که تبعه ایران است و در آن ساکن است باید برای تامین هزینه های عمومی و منافع اقتصادی ملی برطبق قوانین و بر اساس توانایی مالی خود اقدام به پرداخت مالیات به دولت کند. به دفتری که جهت جداسازی نوع معامله استفاده می شود دفتر اختصاصی گفته می شود. به عنوان مثال دفتر روزنامه جهت امور مالی خرید، دفتر روزنامه جهت امور مالی فروش، دفتر روزنامه جهت پرداخت های نقدی، دفتر روزنامه جهت دریافتی های غیر نقدی و…. بدین ترتیب مهلت ارائه پلمپ دفاتر سال 1400 تا پایان ماه اسفند به صورت سالانه بوده که امروزه به دلیل پاندمی کرونا امکان تمدید مهلت آن نیز می باشد ، ولی نباید این موضوع باعث شود که شما ارائه پلمپ دفاتر را به روزهای پایانی سال موکول کنید . شرکت ها در صورت عدم فعالیت نیز مکلف به اخذ دفتر پلمپ بوده و در غیراین صورت جریمه می شوند. اداره مالیات، مبنا را برای تعیین میزان مالیات شرکت فاقد دفاتر، متوسط درآمد سایر شرکت های هم صنف قرار می دهد.

بنابراین طبق قانون تجارت باید تمام گردش مالی هر مجموعه ای درون دفاتر ثبت شوند و بعد از ارائه به حوزه مالیاتی و پرداخت مالیات مربوط به همان سال باید این دفاتر تا ده سال نگهداری شوند. در صورتی که دفاتر قانونی ( دفاتر تجاری ) پلمپ نشوند، شرکت جریمه مالیاتی خواهد شد. همان طور که می دانید٫ کلیه دفاتر رسمی و قانونی به جز دفتر دارایی بایستی پیش از آن که چیزی در آن نوشته شود٬ توسط اداره ثبت و اسناد٬ امضا و اوراق آن به ترتیب شماره گذاری و با مهر سربی وزارت دادگستری پلمپ و منگنه شود. در دفاتر قانونی٬ در صفحه اول و آخر٬ صفحات با قید تاریخ٬ مشخص و امضا شده و کلیه اعداد نیز با حروف نوشته شود. طبق قانون ۲ آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگهداری دفاتر قانونی٬ کلیه دفاتر روزنامه و کل بایستی به زبان فارسی تحریر شود و قبل از ثبت هر نوع معامله ای در آن٫ طبق ماده یازده و دوازده قانون تجارت٬ توسط نماینده اداره ثبت اسناد٬ امضا و پلمپ شود. توجه داشته باشید که کلیه صفحات دفاتر قانونی شرکت ها، در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند و به این خاطر، دفاتر پلمپ نامیده می شود.

تمام واحدهای اقتصادی باید دارای دفاتر روزنامه و دفاتر کل باشند و اقتصادی اجبار قانونی وجود دارد و اسناد قابل مستند برای شرکت هستند. دفاتر قانونی حسابداری دسترسی به تمام اطلاعات حسابرسی شرکت را راحت تر می نماید. البته لازم ب توضیح است ک شرکت 5 سال ن مالیات پرداخت کرده ن اظهارنامه رد کرده .و من به گفته کارفرما دفاتر 5 سالو تو یک هفته نوشتم .اگر رد بشه جریمرو از من می گیرن اگر ممکنه کمک کنید. با سلام مطابق ماده 132 شما می توانید 50درصد درآمد مشمول مالیات خود را با ارایه اظهارنامه ترازنامه و سود و زیان با نرخ صفر محاسبه کنید.

در برخی از شرکت ها و موسسات فعالیت های حسابداری و جریان امور تجاری به نحوی است که لازم است اطلاعات کامل در مورد یک یا چند حساب دفتر کل در دسترس باشند. در دفتر کل می توانید برای هر حساب، به راحتی با کسر مجموع تمام موارد بدهکار ثبت شرکت و بستانکار از هم مانده گیری کنید. در واقع مانده حساب در دفتر کل همان مابه التفاوت مجموع بدهکار و بستانکار است. در صورتی که مانده بدهکار در نهایت بیشتر باشد ماهیت مانده حساب بدهکار است و در غیر این صورت بستانکار محسوب میشود.