کارت بازرگانی و کارت عضویت چه تفاوتهایی دارند؟

کارت بازرگانی به دارنده اش (شخص حقیقی یا حقوقی) این اجازه را میدهد که با آن به تجارت خارجی در زمینه ی واردات و صادرات بپردازه. در واقع در ایران فقط تاجرانی که کارت بازرگانی داشته باشن؛ می تونن در عرصه ی صادرات و واردات فعالیت کنن. در این نوشتار که در بخش مطالب حقوقی مؤسسه دادفران اترس منتشر شده؛ شما با نحوه و چگونگی تعلیق و ابطال کارت بازرگانی و مدارک لازم برای این عملیات و مرجع صالح برای رسیدگی به تقاضای ابطال کارت بازرگانی آشنا می شید. بازرگانانی که مایل هستند کارت بازرگانی خود را تمدید کنند باید درخواست خود را به وزارت بازرگانی ارائه کنند.معمولاً تمدید کارت بازرگانی برای یک دوره 5 ساله امکان پذیر است. برای تمدید کارت بازرگانی نیاز به مجموعه ای از مدارک دارید که در این خصوص نیز می توانید از موسسه ی حقوقی کمک بخواهید.حل دعاوی مربوط به ثبت برند از سوی موسسه حقوقی معتبر این مزیت را دارد که شما را از طی شدن مسیر ادارای بدون کوچک ترین مشکل آسوده خاطر می کند. پایدار ثبت با استخدام بهترین و متخصص ترین وکلای کشوری در زمینه دعاوی کارت های مختلف بازرگانی سعی کرده است تا خیال مشتریان در این زمینه را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید.

دعاوی کارت بازرگانی

برای شرکت های از نوع سهامی خاص یک رونوشت از اظهارنامه ای که در مورد به ثبت رسیدن شرکت سهامی خاص و یا عام موجود است نیاز است. نسخه ی اصلی اظهارنامه ی ثبتی که در دفترهای بازرگانی به ثبت رسیده است. نسخه ی اصلی و رونوشت اظهارنامه ای که نشانگر به ثبت رسیدن شرکت حال می خواهد از نوع سهامی عام باشد یا خاص مورد نیاز است. این کارت را می توان به منزله ی یک نوع مجوز برای فرد دارنده ی آن به شمار آورد که به وی اجازه می دهد تا به انجام تجارت مبادرت نموده و اقدام به صادر کردن و یا وارد نمودن اجناس و کالاها نماید.

صدور کارت بازرگانی مشروط به این است که شرکت و یا موسسه تجاری، در دفتر ثبت تجاری، ثبت شده باشند و بازرگانان طبق قوانین اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهند. وکلای پایه یک دادگستری معرفی شده در سامانه حقوقی دادداک با تسلط کافی بر مسائل دعاوی اخذ کارت بازرگانی آماده ارائه خدمات حقوقی به شما می باشند. وکلای خبره دعاوی اخذ کارت بازرگانی با علم و تجربه ای که در مسائل حقوقی دارند، بهترین راهکار های موجود را به شما نشان می دهند. شما با دریافت بهترین خدمات حقوقی از وکلای پایه یک دادگستری دعاوی اخذ کارت بازرگانی تعرفه شده در دادداک قادر هستید راه حل مناسب برای مسئله دعاوی اخذ کارت بازرگانی خود را بیابید. دعاوی کارت بازرگانی در رابطه با ابطال آن زمانی مطرح می شود که دارنده کارت اقدام به قاچاق کند یا بدون داشتن شرایط قانونی کارت بازرگانی دریافت کند که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است. دریافت کارت بازرگانی برای اشخاصی که تصمیم دارند به دفعات اقدام به واردات و صادرات کالا نمایند مناسب و مزیت حساب می‌شود، اما برای اشخاصی که اقدام به اجاره یا فروش این کارت می‌کنند مخاطرات و تبعات حقوقی و مالی بسیار زیادی دارد.

عناصر جرم یا ارکان تشکیل دهنده جرم شرایطی هستند که اثباتشان برای محکوم نمودن متهم به ارتکاب جرم لازم است. این ماده به جزئیات و شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی و مدارک مورد نیاز میپردازد. 4- اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع 186 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی. همان مدارکی که برای اخذ کارت بازرگانی لازم است برای تمدید آن نیز نیاز می باشد. مرجع صدور کارت بازرگانی ، شعب اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران می باشد . ثبت انواع شرکتها ثبت نام تجاری (برند) ثبت تغییرات شرکتها ثبت طرح صنعتی و اختراع مشاوره حقوقی در امور ثبتی امورحقوقی تنظیم قراردادهای رسمی دعاوی …

وکیل کیفری

مراحل ثبت درخواست به این صورت است که ابتدا باید اطلاعات خود را در این پیشخوان ثبت نمایید و پس از آن فرم هایی که به صورت الکترونیکی در اختیار شما قرار داده می‌ شود را چاپ نموده و تکمیل کنید . گواهی تغییرات شرکت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال ( در صورت تولیدی بودن). ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می باشند و ملزم به ارائه اصل مدرک تولید هستند .

کارت بازرگانی مجوزی است که برطبق ماده ۳ قانون صادرات و واردات دارنده آن چه شخص حقیقی باشد چه شخص حقوقی، می تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را دربر دارد. درصورت ناقص بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص (حقیقی و حقوقی) اطلاع داده می شود تا با مراجعه مجدد به بررسی و تکمیل اطلاعات و مدارک خود در زمینه دریافت کارت بازرگانی بپردازند. درصورت کامل بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اشخاص اطلاع داده می شود تا با در دست داشتن اصل مدارک، جهت تکمیل ثبت نام به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یا اتاق تعاون مربوطه مراجعه نمایند. زمانی که پس از صدور کارت بازرگانی معلوم بشه که دارنده ی کارت یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت را از دست داده یا اینکه از ابتدا این شرایط را نداشته و الان معلوم شده، وزارت بازرگانی اختیار داره کارت بازرگانی این تاجر را باطل کنه. در صورتی که نداشتن شرایط یا از دست دادن شرایط برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون مشخص بشه؛ اتاق باید موضوع را جهت ابطال کارت بازرگانی به وزارت بازرگانی اطلاع بده.

  • همه این افراد عضو اتاق هستند اما انهایی که واردات و صادرات انجام میدهند کارت را باید دریافت نمایند .
  • مراحل ثبت درخواست به این صورت است که ابتدا باید اطلاعات خود را در این پیشخوان ثبت نمایید و پس از آن فرم هایی که به صورت الکترونیکی در اختیار شما قرار داده می‌ شود را چاپ نموده و تکمیل کنید .
  • مجموعه ثبتیما با تکیه بر تخصص و سال ها تجربه ی مشاوران و کارشناسان حقوقی این مجموعه، مفتخر است تا برترین خدمات مربوط به کلیه امور شرکت ها در زمینه ثبت…
  • 15- ارائه مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی (صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند).

از نام کارت بازرگانی مشخص است که این کارت تعلق به تجارت و در جهت اقدام به امور تجاری است. مدارک شناسایی / مدارک تحصیلی / کارت پایان خدمت / گواهی عدم سو پیشینه / کد اقتصادی . مدارک شرکت اعم از اساسنامه ، اظهارنامه … / دفاتر بازرگانی / دفاتر پلمپ / مفاصاحساب مالیاتی . همه این افراد عضو اتاق هستند اما انهایی که واردات و صادرات انجام میدهند کارت را باید دریافت نمایند . بازرگانی بهسان ترخیص ترخیص – صادرات و ترانزیت انواع کالا از کلیه گمرکات کشور بویژه گمرکات بازرگان-بوشهر-گناوه-بندرعباس-جلفا-گمرکات تهران-فرودگاه اخذ ک… مجموعه ثبتیما با تکیه بر تخصص و سال ها تجربه ی مشاوران و کارشناسان حقوقی این مجموعه، مفتخر است تا برترین خدمات مربوط به کلیه امور شرکت ها در زمینه ثبت…

درصورتی نیاز به مشاوره تلفنی یا انجام این خدمات با ما تماس بگیرید: ​

یکی از این تحدیدات امکان سوء استفاده از اطلاعات و جعل شخصیت حقیقی و حقوقی ( شرکت یا فرد ) است که موفق به دریافت کارت بازرگانی شده است که سود جویان از این طریق اقدام به قاچاق و بر هم زدن نظم و نظام اقتصادی می‌ کنند . آدرس های درج شده در تمام مدارک و اظهارنامه ها و اسناد دارایی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید باهم مطابقت داشته باشند و حضور متقاضی کارت در تمام مراحل پذیرش و دریافت کارت بازرگانی لازم است . وکلای پایه یک دادگستری اخذ کارت بازرگانی اصفهان در سامانه حقوقی دادداک ضمن تسلط کافی در مسائل اخذ کارت بازرگانی آماده ارائه خدمات حقوقی به شما می باشند. وکلای متبحر اخذ کارت بازرگانی در اصفهان با علم و تجربه ای که در مسائل حقوقی دارند، بهترین راه های پیش رو را به شما نشان می دهند. لذا با دریافت بهترین خدمات حقوقی از وکلای پایه یک دادگستری اصفهان دادداک قادر هستید راه حل مناسب برای مسئله اخذ کارت بازرگانی خود را به سادگی بیابید.

اما وقتی شخصی چنین کارتی داشته باشد به خودی خود شامل پرداخت مالیات نخواهد شد. نخست شرایطی است که می بایست به وسیله ی آنها اهل بودن فرد متقاضی و نحوه ی فعالیت وی در امور بازرگانی مورد بررسی قرار می گیرد. آنها می توانند کالاهای مورد نیاز و مجاز برای استان خود، ثبت شرکت استان های همسایه و یا شهر خود را بدون در اختیار داشتن این نوع کارت وارد نمایند. شرکت هایی که از نوع تعاونی هستند و برای مرزنشینان وجود دارند. این نوع تعاونی ها برای وارد کردن کالاهایی که برای خانواده های مرزنشین مورد نیاز است به این کارت احتیاجی ندارند.

تصادف با قطار و دریافت غرامت فوت دیه کامل

بسیاری از کسانی که کارت بازرگانی خود رابه دیگران واگذار نموده اند بعلت بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شده اند. کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند. از طرفی رعایت برخی قوانین اولیه در رابطه با شرکت ها نیز ضروری است.